Permalänk

Vad hitta på med touch-skärm?

Har en 43" touch-skärm/tv som jag funderar vad man kan hitta på med.
Kändes lite väl stor som smart-hem-styrningsdisplay kanske, men bättre som digitalt brädspel?

Kom gärna med en massa förslag så får vi se vad det blir!

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt lagt den den och använt som digitalt brädspel, låter skitkul!

Permalänk
Medlem

Skaffa ett stabilt staffli och släpp loss höger hjärnhalva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk

Du bygger ett D&D spelbord såklart. Med den infälld i bordsskivan så du kan projecera dina minis och spelbräda.

Eller slänga upp regelboken vid div regeldispyter.

https://www.eteknix.com/custom-dd-gaming-table-features-4k-to...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Vet inte hur din familjesituation ser ut, men bor man i villa med småbarn så behövs en kalender för att kunna hålla reda på allt vardagligt som sker.
Har själv funderat på att bygga en digital kalender som man kan ha på väggen i te,x hallen. Har dock inte hittat någon bra lösning på detta än.
Smart mirror går bort då skärmen blir för liten.

Permalänk
Skrivet av anon25463:

Vet inte hur din familjesituation ser ut, men bor man i villa med småbarn så behövs en kalender för att kunna hålla reda på allt vardagligt som sker.
Har själv funderat på att bygga en digital kalender som man kan ha på väggen i te,x hallen. Har dock inte hittat någon bra lösning på detta än.
Smart mirror går bort då skärmen blir för liten.

Till det behöver du ingen värsting till dator bara driv den med typ en radpberry/orange pi

Och en pi är så pass liten att du högst troligt t.om kan bygga in den i tv apparaten innanför bakpanelen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

Till det behöver du ingen värsting till dator bara driv den med typ en radpberry/orange pi

Och en pi är så pass liten att du högst troligt t.om kan bygga in den i tv apparaten innanför bakpanelen

Det är väl ingen som har nämnt en värsting till dator? Utan frågan handlade om en 43" touchskärm

Permalänk
Skrivet av anon25463:

Det är väl ingen som har nämnt en värsting till dator? Utan frågan handlade om en 43" touchskärm

Gav bara ett förslag på en lösning på datorsidan för din skärm som kalender i hallen du skrev om.

Du sa ju inte vad som hindrade dig från att genomföras.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

Gav bara ett förslag på en lösning på datorsidan för din skärm som kalender i hallen du skrev om.

Du sa ju inte vad som hindrade dig från att genomföras.

Vet inte om du har ändrat ditt inlägg.
Det är inte min skärm det handlar om. Jag har ingen touchskärm, har aldrig ägt och kommer nog aldrig att äga en.
Trodde det framgick med tanke på vad ämnet handlar om och hur jag svarade trådskaparen.
Ber därför om ursäkt och ska försöka vara tydligare i framtiden.

Permalänk
Medlem

Lätt, en High Score-lista genom t.ex. iscored.info! <3

Permalänk
Skrivet av anon25463:

Vet inte om du har ändrat ditt inlägg.
Det är inte min skärm det handlar om. Jag har ingen touchskärm, har aldrig ägt och kommer nog aldrig att äga en.
Trodde det framgick med tanke på vad ämnet handlar om och hur jag svarade trådskaparen.
Ber därför om ursäkt och ska försöka vara tydligare i framtiden.

Tackar för alla förslag!
Ska ta och titta lite närmare på några av dem.
Exempelvis det som ni nämner kring kalender.

Hoppas kunna hitta på nåt mot hemautomation, typ visa statusar, koppla mot Athom Homey eller något liknande.

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||