Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Emmaboda Bryggeri IIPA 8.0%
Ganska trevlig, inte så överväldigande alkoholsmak trots styrkan.

Permalänk
Medlem

Modern English från Kosta Bryggeri, 5.8%.
Den är helt OK.

Permalänk
Medlem

Heineken Folköl, 3.5%
Inget vidare, det enda jag hade.

Permalänk
Medlem

En ny sort som de hade 6 flaskor av hemma. Dock bara i beställningssortimentet i vanliga fall. Bara tagit en liten klunk. Blir mer om nån timme efter maten. tillsammans med kaffe som vanligt.

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/barracuda-5971601/

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Reese och hennes sked

Choklad, jordnötssmör, mjölk-stout (med faktisk mjölk i alltså)

Man behöver nästan en sked att äta den med, men jäklar vilken smakexplosion!

Testa om du gillar smakstark udda söt stout

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, kylan döljer smaken... Har du faktiskt god öl så kan du istället plocka fram den ur kylen lite förväg så den hinner gå upp några grader och smakar mer (Systembolagets info brukar tipsa ungefär vilken temp den blir godast att dricka)

Helt rätt! Flertalet av min "finöl" dricker jag inte kylskåpskalla utan får vila ett tag i rumstemp innan man får ut maximal smak! Det är iofs mest Stout och annan mörk öl!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

En ny sort som de hade 6 flaskor av hemma. Dock bara i beställningssortimentet i vanliga fall. Bara tagit en liten klunk. Blir mer om nån timme efter maten. tillsammans med kaffe som vanligt.<Uppladdad bildlänk>

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/barracuda-5971601/

Intressant! Testade deras "vanliga barracuda" rom tidigare och var glatt imponerad över hur god den var.!
Just nu finns det lite annat hemma som Diplomatico exclusive reserva men Barracudan är en riktigt god rom den med!
Eftersom du gillar Barracudan, har du testat Dark Spiced? Också en "billig" rom men ack så god om man gillar vanilj!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Welen:

Intressant! Testade deras "vanliga barracuda" rom tidigare och var glatt imponerad över hur god den var.!
Just nu finns det lite annat hemma som Diplomatico exclusive reserva men Barracudan är en riktigt god rom den med!
Eftersom du gillar Barracudan, har du testat Dark Spiced? Också en "billig" rom men ack så god om man gillar vanilj!

Ja, denna Barracuda var inte helt fel faktiskt. Vad gäller Dark Spiced så finns det 2 st på systemet med det namnet. Har aldrig provat på dessa dock. Men du kanske menar en annan sort än dessa? Dessa 2 är ju heller ingen riktig rom , utan smaksatt sprit. Så du menar nog nåt annat skulle jag tro.

https://www.systembolaget.se/sortiment/?q=Dark%20Spiced

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Inget just nu även om det känns som det behövs för att klara en arbetsdag :), men fick i hem Ardbeg Heavy Vapours Comittee Release nyligen. Supergod whisky! Kommer en normal release i Juni om man gillar rökiga whiskys.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Inget just nu. Någon måtta får det la ändå vara! Det är ju ändå så att man i princip knappt har vaknat..

Men framåt kvällningen är det nog dags för att inmundiga ett eller ett par glas smaskig absint igen, och då blir det antingen Grön Opal och/eller Valkyria Rouge (Chili & Liquorice).

Lite promotion här också:
På min egensnickrade sajt kan du lära dig precis allt (nåväl) som vill eller behöver veta om denna ädla dryck.
https://sethpylad.se/html/absinthe/start.html

Visa signatur

Intel Core i5 6600K // Asus Z170 Pro Gaming // 2 x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4 // MSI GTX 1660 VENTUS XS 6 GB // Samsung 850 EVO 250 GB SSD m. Win10pro // WD 500 GB, Samsung 1 TB + WD 4 TB (alla tre spinning drives)

Permalänk
Medlem

Det värsta med rom är att det tar slut så jävla fort 😊

Nu blir det att slänga ihop en Player Piano
3cl färskpressad lime
3cl Aperol
3cl St. Germain (fläderlikör)
3cl Agrecole-rom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SethP:

Inget just nu. Någon måtta får det la ändå vara! Det är ju ändå så att man i princip knappt har vaknat..

Men framåt kvällningen är det nog dags för att inmundiga ett eller ett par glas smaskig absint igen, och då blir det antingen Grön Opal och/eller Valkyria Rouge (Chili & Liquorice).

<Uppladdad bildlänk>

Lite promotion här också:
På min egensnickrade sajt kan du lära dig precis allt (nåväl) som vill eller behöver veta om denna ädla dryck.
https://sethpylad.se/html/absinthe/start.html

Magisk färg!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Guatemala gjorde sig betydligt bättre än Martinique i denna cocktail 🥰

Permalänk

Rock 'N' Roll Craft Beer - Marshall Amped Up Lager 4.6%

Är lite partiskt. Men denna smakar bättre än väntat. Trodde den skulle smaka bränt damm som förstärkare kan lukta ibland om man inte lirat på länge eller som ett avkok på Alice Cooper.

Helt klart 11/10 i betyg

Rock'n'Roll! Nu är det fan helg! Skål!

Permalänk

Har ni provat några av "Prohibition drinks" från typ 1920-talet?

https://kegnbottle.com/blogs/news/10-iconic-prohibition-era-c...

Permalänk
Medlem

Nu äre helg, skål!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Har ni provat några av "Prohibition drinks" från typ 1920-talet?

https://kegnbottle.com/blogs/news/10-iconic-prohibition-era-c...

Mary Pickford funkar absolut en sommardag 🙃

Föredrar Rum Old Fashion före bourbon

Bees knee’s var inte min grej, tycker honungen skär sig i smaken.

Southside är en av mina goto en varm sommardag.

Annars är nog Hemingway Daiquiri min absoluta favoritcocktail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Helt klart 11/10 i betyg

Haha klockrent rock'n roll betyg där

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Pistonhead, min goto-lager.
I glaset hemmalagrad rom från Guyana 🥰

Permalänk
Medlem

Kunde inte redigera och lägga till bilder i föregående inlägg.

Original och lagrad.

Legat i 1L-fatet
3v Bristol Cream
3v Jim Beam
3v Grönstedt
9v Guyana

9v motsvarar ungefär 1 år i stort fat.
Eken började ge ganska ordentlig smak så nu får vi se vad som hamnar i fatet istället 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Kunde inte redigera och lägga till bilder i föregående inlägg.

Original och lagrad.

Legat i 1L-fatet
3v Bristol Cream
3v Jim Beam
3v Grönstedt
9v Guyana

9v motsvarar ungefär 1 år i stort fat.
Eken började ge ganska ordentlig smak så nu får vi se vad som hamnar i fatet istället 🤔

<Uppladdad bildlänk>

spännande vart har du fått tag på det fatet?
hade varit spännande att fatlagra saker själv?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

spännande vart har du fått tag på det fatet?
hade varit spännande att fatlagra saker själv?

Ena fatet köpte jag från Wineandbarrels.se och andra fatet från en grym lirare via fb-gruppen ”allt om ekfatslagring”, vilket var betydligt mer prisvärt.

Man kan lagra det mesta 🥰

Permalänk
Medlem

Ikväll blir det kinesiskt! Passar utmärkt med vedrökt karré från Jokkmokk.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

<Uppladdad bildlänk>

Ikväll blir det kinesiskt! Passar utmärkt med vedrökt karré från Jokkmokk.

Såååååå sjuuuukt gott 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Såååååå sjuuuukt gott 🥰

Ah, en finsmakare! Trevlig helg min vän!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

<Uppladdad bildlänk>

Ikväll blir det kinesiskt! Passar utmärkt med vedrökt karré från Jokkmokk.

Hur smakar ölen som är längst hitåt? Har smakat den gröna och den var ganska bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Hur smakar ölen som är längst hitåt? Har smakat den gröna och den var ganska bra

Det är samma, bara olika sidor av burken. Lättdrucken enkel lager. Trevlig helg!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Ah, en finsmakare! Trevlig helg min vän!

Karren och deras gravade tornedous är sanslöst gott 🤣

Blir ett gäng hg nästa vecka när vi ska ner till Tidaholm och fiska 🎣😊

Permalänk

Cape Point Lager - Cape Brewing Company 4.8%

När jag skulle köpa den så såg jag inte vilket land det kommer ifrån. Kollar man på bolagets hemsida står det "Internationellt märke". Vilket är lite skumt.

Kollade vidare på burken och ser att det står: "Bryggd och tappad för 'Cape Town Brewing Company' Suider-Paarl, Sydafrika. av AB Åbro Bryggeri".

Öh, så Åbro har gjort "allt jobb"? lite oklart vad som inte Åbro gjort i detta fallet.

Anyways....

Smakar precis som en Åbro lager gör Makes sense. God och bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Ena fatet köpte jag från Wineandbarrels.se och andra fatet från en grym lirare via fb-gruppen ”allt om ekfatslagring”, vilket var betydligt mer prisvärt.

Man kan lagra det mesta 🥰

Jahaja där har man ännu en hobby att snöa in på. Tack för tipset, även om min plånbok och sambo lär hata dig...

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF