Permalänk
Medlem

Pausa Ublock origin

Jag har nyss installerat Ublock origin på min webbläsare firefox. Har en fundering hur pausar jag eller typ stänger av programmet helt om jag behöver det för att kunna aktivera det igen när som hellst?
Har letat men hittar ingen typ avaktivering eller något i den stilen.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Det borde finnas en ikon du kan klicka på bredvid adressfältet. Annars kan du hålla in Ctrl + Shift + A samtidigt så får du upp alla tillägg och där kan du aktivera eller inaktivera dem.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det borde finnas en ikon du kan klicka på bredvid adressfältet. Annars kan du hålla in Ctrl + Shift + A samtidigt så får du upp alla tillägg och där kan du aktivera eller inaktivera dem.

Jodå den kan jag se men hittar bara ta bort på inställningar på tillägg

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jodå den kan jag se men hittar bara ta bort på inställningar på tillägg

Finns ett reglage för alla tillägg om du håller in Ctrl + Shift + A som gör att du kan aktivera och inaktivera dem.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Firefox gömmer tilläggen bakom denna knapp. Om du vill att ett tillägg ska synas kan du hitta inställningen bakom kugghjulet vid tillägget.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

japp jag ser den det är ett litet skjutreglage och den såg jag tidigare också men när jag klickar på den så blir den grå o ser ut som den avaktiveras men nästan direkt några sekunder så går den tillbaka till blå åt höger. Den gör så varje gång jag testar klicka på den så går den tillbaka om jag väntar några sekunder.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Firefox gömmer tilläggen bakom denna knapp. Om du vill att ett tillägg ska synas kan du hitta inställningen bakom kugghjulet vid tillägget.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

absolut den har jag hittat sen förut men den bilden du visar så går det bara att stänga av en viss sida. jag hade gärna kunnat stänga av hela tillägsprogramet för alla sidor på internet så länge som jag önskar men hittar inte det.

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

japp jag ser den det är ett litet skjutreglage och den såg jag tidigare också men när jag klickar på den så blir den grå o ser ut som den avaktiveras men nästan direkt några sekunder så går den tillbaka till blå åt höger. Den gör så varje gång jag testar klicka på den så går den tillbaka om jag väntar några sekunder.

Då är något knas för det ska inte bete sig så. Testa ominstallera Ublock Origin och se om tillägget håller sig inaktiverad då. Annars får du tyvärr pröva att ominstallera Firefox och då bör allt fungera bra igen.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit på det haha... Jag dubbelklickade på det där skjutreglaget då blev det att stå (avaktiverad) bredvid. Men sen om jag skulle slå på det igen så var jag tvungen att klicka på uppdatera tillägget för att få den att fungera igen.

Visa signatur

Fear