Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Får nog hoppa det koden har löpt ut bra tajmat på så kort tid när man skulle få ihop rabattstegen... De säger de inte har nån ersättningskod så tänker inte betala 8k mer visste de skulle strula gör alltid det jauppp tvn slut i lager helt nu med...

Kommer fler tåg.

Permalänk
Skrivet av VassVass:

Kommer fler tåg.

Maybe trist men hade kommit ner till 6-7k för mobilen och tvn men e flipen jag ville ha lärt mej att strunta i sånt sen alla fiaskon som med comviq

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Maybe trist men hade kommit ner till 6-7k för mobilen och tvn men e flipen jag ville ha lärt mej att strunta i sånt sen alla fiaskon som med comviq

Kolla på tradera om en vecka, nog många som säljer sina flips.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Kolla på tradera om en vecka, nog många som säljer sina flips.

Jo, många speciellt rosa Flips kommer det nog snart på Tradera!

Själv så tyckte jag det var värt att betala en tusenlapp extra för att slippa rosa, men det är jag det. Var ändå en grym deal att få en telefon nästan "gratis" (gjorde inget inbyte så jag hamnade en ca tusenlapp över) då jag ändå tänkt att skaffa en sådan Frame-TV.

Grymt bra deal, och stort tack för alla tipsen här i tråden, och speciellt av @Min!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Stämmer inte. Hela rabatten försvinner och man debiteras för hela summan då. Det står t.o.m i beställnings mailet som alla borde ha fått om dom beställde med inbytes enhet. Inbytes rabatt får man just för att man byter in sin gamla telefon/platta. Utan den så försvinner förutom värdet på inbytes enheten även extra inbytes rabatten.

Så här står det hos.mig t.ex:

"Vi rekommenderar att du postar din inbytesenhet så snart som möjligt. Om Vi inte har tagit emot din enhet inom 14 dagar efter det att din nya enhet har levererats, så kommer ditt inbyte att avbrytas och hela produktpriset kommer krediteras. Med hänvisning till marknadsvärdet reserverar vi oss rätten att erbjuda ett omvärderat pris."

De hade en liknande inbyteskampanj under förra Black Friday. Jag köpte en surfplatta några tusenlappar billigare genom att erbjuda en riktigt gammal platta i inbyte (värderades till typ 150 kr). När mitt kuvert för inbyte anlände var det alldeles för litet för att få ner den gamla plattan i. Vid två tillfällen påpekade jag detta till kundtjänst som sa att nytt kuvert är på G. Det har nu gått över ett halvår och har varken sett röken av ett nytt vadderat kuvert eller något betalningskrav motsvarande inbytesrabatten.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Jo, många speciellt rosa Flips kommer det nog snart på Tradera!

Själv så tyckte jag det var värt att betala en tusenlapp extra för att slippa rosa, men det är jag det. Var ändå en grym deal att få en telefon nästan "gratis" (gjorde inget inbyte så jag hamnade en ca tusenlapp över) då jag ändå tänkt att skaffa en sådan Frame-TV.

Grymt bra deal, och stort tack för alla tipsen här i tråden, och speciellt av @Min!

Har inget intresse av att betala mer än max 4500kr för telefonen dock inte de mindre modellerna... Tråkiga e att man har agerat ombud åt sej själv till samsung att min kod gick in osv men han ej eller beställde inom ramen som dock va stressigt nog de erbjöd först 20 procent sen blev det 10 procent så en diff på 7k på en halv dag wow morsdag koden funkar än så de vill såklart lura skiten ur dom som köper nu men jaaa drygt förr hade dom special koder som löste sådant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Samsung har även bra erbjudanden på sin hemsida (https://www.samsung.com/se/). Samsung Galaxy S23 med 256 GB minne (snabbare och mer energieffektivt UFS 4.0-minne jämfört med UFS 3.1 i 128 GB-varianten) går att få för ca. 4750 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet) via följande rabatter:

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 2500 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 10% rabatt med antingen rabattkod "morsdag" eller "buynow"

  • Samsung Super Fast Wireless Charger inkl. 25W adapter och kabel ingår utan kostnad

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

  • Buy & Try - Prova din Samsung Galaxy produkt i upp till 100 dagar med möjlighet till retur

Det går också att få S23 Plus samt S23 Ultra till bra priser om man är mer intresserad av de modellerna. Samsung ändrar även kampanjerna emellanåt med olika typer av gratisprodukter eller rabatter.

Utöver detta finns just nu ett till bra erbjudande som är värt att nämna. Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB och Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022) (måste själv lägga till TV:n i varukorgen) går att få för ca. 5150 kr (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytet):

  • Nytt Samsung-konto (ger extra rabatt)

  • 1000 kr extra inbytesrabatt (även för enheter med lågt värde)

  • 1500 kr rabatt vid val av obundet abonnemang

  • 4000 kr rabatt på just Samsung Galaxy Z Flip4 Bespoke Edition 256 GB som även går att anpassa vad gäller färg på tre av telefonens delar

  • Rabatt på både telefonen och TV:n med rabattkod "freeframe"

  • 6 månader Samsung Care+ ingår utan kostnad

  • Buy & Try - Prova din Samsung Galaxy produkt i upp till 100 dagar med möjlighet till retur

Det finns även 1,5% cashback hos Samsung via Refunder men detta ska egentligen inte fungera tillsammans med rabattkoder som ej kommer från Refunder.

EDIT 1: Priset kan skilja sig en aning under dygnet och beroende på var man tittar på varukorgen; till exempel en mobils webbläsare kan ibland visa ett lite annat pris än en dators webbläsare med samma varukorg. Därav kan priset till exempel vara 4750 kr i ena stunden och 4900 kr i den andra och om man gärna vill spara den summan kan det vara värt att kolla vid olika tillfällen samt prova via olika enheter/webbläsare.

EDIT 2: Det finns en aning gömd rabatt på Samsung Galaxy Z Flip4 i specifikt Pink Gold-färgen (fungerar ej för andra ordinarie färger i skrivande stund). Tillsammans med TV:n och ovan instruktioner blir det följande priser (kan vara lägre eller ett par kronor högre beroende på värdet av inbytesenheten):

  • Samsung Galaxy Z Flip4 128 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4200 kr

  • Samsung Galaxy Z Flip4 256 GB Pink Gold + Samsung 32" The Frame Smart FHD TV (2022): ca. 4700 kr

Om man önskar ta del av dessa priser i stället för tidigare beställning ska det vara enkelt att makulera den tidigare beställningen via Samsungs chatt som har öppet 10.00-17.00 över helgen.

EDIT 3: TV:n är slut i lager vilket gör att Samsung Galaxy Z Flip4-erbjudandet ej går att tillämpa för tillfället men ibland ändras lagerstatus fram och tillbaka även under helger. Rabattkod "freeframe" ska endast gälla till och med 28/05/2023. I övrigt, titta gärna på erbjudandena på Samsung Galaxy S23-serien!

Hur får du det till under 5k?? Enling min beräkning och när jag är inne och försöker få det så kommer jag inte under 6800kr.

12000 - 2500(inbyte) - 1500(abonomang) - 1200(10%)= 6800kr. Nytt konto rabatt verkar inte funka om man skapar ett nytt konto. Och är denna rabatt verkligen hela 2000kr?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av a8med:

Hur får du det till under 5k?? Enling min beräkning och när jag är inne och försöker få det så kommer jag inte under 6800kr.

12000 - 2500(inbyte) - 1500(abonomang) - 1200(10%)= 6800kr. Nytt konto rabatt verkar inte funka om man skapar ett nytt konto. Och är denna rabatt verkligen hela 2000kr?

Fel tråd kisen, Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) — Läs första inlägget först!
Jag har flyttat inlägget till diskussionstråden.

För att svara på din fråga, ingen aning, jag pröjsade 4860 kr ungefär för en Samsung S23 ex värdet på mobiltelefonen.
Total rabatt på mitt köp blev 7 949 kr

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av a8med:

Hur får du det till under 5k?? Enling min beräkning och när jag är inne och försöker få det så kommer jag inte under 6800kr.

12000 - 2500(inbyte) - 1500(abonomang) - 1200(10%)= 6800kr. Nytt konto rabatt verkar inte funka om man skapar ett nytt konto. Och är denna rabatt verkligen hela 2000kr?

Tror Samsung ändrat i sitt system. Man får inte samma rabatt längre. Händer lite då och då att man får extra mycket rabatt. Ett par dagar senare än det mindre drabbat och efter ytterligare ett par dagar är det rabatt på en mer normal nivå.

Fick själv en 23+ 256gb för 5700kr.
Rabatten totalt var 8700kr

Ångrade att jag inte tog en 512gb men det är för sent nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CreamyBanana:

Telenor. Nintendo switch lite. Endast i butik.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5157157<Uppladdad bildlänk>

Nu får du nästan berätta mer, såg du detta idag och tror du det gäller alla butiker i landet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu får du nästan berätta mer, såg du detta idag och tror du det gäller alla butiker i landet?

Behöver man vara kund tro? Citerade fel men frågan behöver ställas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu får du nästan berätta mer, såg du detta idag och tror du det gäller alla butiker i landet?

Förtydligat tipset 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Behöver man vara kund tro?

Nope 😄

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter att köpa utan medlemskap 😊

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på switch och switch lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vad är det för skillnad på switch och switch lite?

https://www.pocket-lint.com/nintendo-switch-vs-switch-lite-sp...

Permalänk
Medlem

Så de stora skillnaderna är

  • Mindre

  • Ingen dock till TV

  • Sämre batteritid

Kan ju vara värt om man bara tänkt köra handhållen. Spelen verkar flyta på med samma prestanda

Permalänk
Medlem

Borde inte prisgaranti fungera på t.ex. Elgiganten för Switch Lite för samma pris?

Permalänk
Medlem

Hur hittar man Telenor butiker? Finns inte där jag bor men någon som vet vart det finns i Stockholm?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av underwatch:

Hur hittar man Telenor butiker? Finns inte där jag bor men någon som vet vart det finns i Stockholm?

https://www.telenor.se/hitta-butik/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tack gick in i helt fel sida innan 😅 har en bredvid jobbet 👍

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av a8med:

Hur får du det till under 5k?? Enling min beräkning och när jag är inne och försöker få det så kommer jag inte under 6800kr.

12000 - 2500(inbyte) - 1500(abonomang) - 1200(10%)= 6800kr. Nytt konto rabatt verkar inte funka om man skapar ett nytt konto. Och är denna rabatt verkligen hela 2000kr?

Innan jag la till tv-n så låg priset på 6800kr ungefär, när jag la till den droppade det till ett totalpris på 4900-nånting med en s8 i inbyte.

Har även fått mail från vimla att abonnemangsbeställningen inte gick igenom så behöver nog inte ens avbeställa den

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Borde inte prisgaranti fungera på t.ex. Elgiganten för Switch Lite för samma pris?

I min vetskap kör inga butiker prisgaranti på kampanjer, alltså nedsatta produkter. Bara om det är en permanent prisreduktion, inte tillfällig kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

I min vetskap kör inga butiker prisgaranti på kampanjer, alltså nedsatta produkter. Bara om det är en permanent prisreduktion, inte tillfällig kampanj.

Aha, det var ju synd. Tack för informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Aha, det var ju synd. Tack för informationen.

Det ska gälla på reor, det har funkat tidigare för mig i alla fall och dom friskriver sig inte från detta.
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att köra cfw på switch lite?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Det ska gälla på reor, det har funkat tidigare för mig i alla fall och dom friskriver sig inte från detta.
https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch

Hmm okej det står faktiskt inget där om att det inte funkar. Det enda skulle möjligen vara att de inte vill köra de priset eftersom kampanjen är bunden till butik. De vill ju att man kan bevisa att den går att köpa för de priset, finns i lager så att säga. Det är kanske värt ett försök för de som är sugna.

Permalänk
Medlem

Fanns några switch kvar i Växjö iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som vet om det går att köra cfw på switch lite?

Det går men kräver att du installerar ett modchip i konsolen. vilket inte verkar enkelt om man kikar på videos där folk installerar det.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Det går men kräver att du installerar ett modchip i konsolen. vilket inte verkar enkelt om man kikar på videos där folk installerar det.

Tack, jag gjorde lite efterforskningar och det är som du skriver - lite bökigt. Hade varit trevligt med en switch annars 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you