Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Enligt denna sidan verkar man få behålla Remastered: https://gamerant.com/how-to-get-marvels-spider-man-remastered... (Skrolla ner till ”How to Get Marvel's Spider-Man Remastered for Cheap”)

Hittar dock inte om man behåller Miles när ens prenumeration rinner ut. Tror svaret finns på reddit men alla Playstation subreddits ligger nere pga blackouten som pågår…

Tack. Jag konstaterade samma sak, PS5-subredditen vet men går inte att accessa nu, därför kollade jag med Swec. Jag tror dock att den är tillbaka idag eller imorgon...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt lovande ut tycker jag iallafall. Det är bara att hoppas att det släpps i bättre skick än Star Wars Jedi Survivor gjorde, det spelet är ju fortfarande inte fixat (till PS5 iallafall).

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Libra-75:

Ser riktigt lovande ut tycker jag iallafall. Det är bara att hoppas att det släpps i bättre skick än Star Wars Jedi Survivor gjorde, det spelet är ju fortfarande inte fixat (till PS5 iallafall).

Håller med! Får hoppas på bra släpp men lärt mig på senaste tiden att vänta att köpa spel tills några patcher har släppts 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Testar här istället för att skapa en ny tråd:

Någon av er som har tips på pall/piedestal till PS5 för att få upp konsolen en bit från golvet? Jag vet att den kan stå rakt på golvet, men tänker att det skulle se snyggare ut om den lyftes upp en bit. Samt att den förhoppningsvis inte suger i sig lika mycket damm då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Testar här istället för att skapa en ny tråd:

Någon av er som har tips på pall/piedestal till PS5 för att få upp konsolen en bit från golvet? Jag vet att den kan stå rakt på golvet, men tänker att det skulle se snyggare ut om den lyftes upp en bit. Samt att den förhoppningsvis inte suger i sig lika mycket damm då.

Väggfäste finns, kanske ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Väggfäste finns, kanske ett alternativ?

Nja det är tight på väggen, tror inte det skulle se så bra ut. Där jag har PS4:an nu skulle den få plats, men det skulle bli trångt. Avståndet mellan bänken och TV:n är typ 38,5cm så den får inte plats stående där heller. Skulle se fult ut att han den liggandes på bänken. Tänkte om man kunde fixa en ställning/pall och ställa den till höger i bild och bara flytta krukväxten lite längre bort (eller någon helt annanstans)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

https://i.imgur.com/5cyYpMk.jpeg

Nja det är tight på väggen, tror inte det skulle se så bra ut. Där jag har PS4:an nu skulle den få plats, men det skulle bli trångt. Avståndet mellan bänken och TV:n är typ 38,5cm så den får inte plats stående där heller. Skulle se fult ut att han den liggandes på bänken. Tänkte om man kunde fixa en ställning/pall och ställa den till höger i bild och bara flytta krukväxten lite längre bort (eller någon helt annanstans)?

Jag skulle ha lagt den där PS4:an ligger. Man vill ju verkligen inte se monstret som är PS5.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag skulle ha lagt den där PS4:an ligger. Man vill ju verkligen inte se monstret som är PS5.

Nä den är inte supervacker delvis pga storleken, så ja jag kan prova och se om det funkar. Så länge den inte brinner upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Nä den är inte supervacker delvis pga storleken, så ja jag kan prova och se om det funkar. Så länge den inte brinner upp!

Det är lite därför den har så stora paneler, för att du inte ska kunna ställa den på ett ställe som är för litet med för lite ventilation runtom typ.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Nja det är tight på väggen, tror inte det skulle se så bra ut.

Väggfäste fast skruva fast den i kortsidan på bänken istället för på väggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

https://i.imgur.com/5cyYpMk.jpeg

Nja det är tight på väggen, tror inte det skulle se så bra ut. Där jag har PS4:an nu skulle den få plats, men det skulle bli trångt. Avståndet mellan bänken och TV:n är typ 38,5cm så den får inte plats stående där heller. Skulle se fult ut att han den liggandes på bänken. Tänkte om man kunde fixa en ställning/pall och ställa den till höger i bild och bara flytta krukväxten lite längre bort (eller någon helt annanstans)?

Har min PS5 i ett ännu mindre utrymme.
Dock så tog jag upp 2 hål på baksidan och stoppade dit 2 st Noctua fläktar som är helt tysta, dessa kopplade jag till USB porten på baksidan.
Bra luftflöde och en helt iskall ps5!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Man ska även komma ihåg att Sony har tillverkat en konsol där dom är väl medvetna om att folk ställer sina grejer på ställen med dålig plats, dåligt luftflöde, instängt bakom ett par dörrar i en TV-möbel och konsolen är gjord för att klara av det.

Det är klart att vi som hänger här kanske är lite extra mån om att konsolen ska må bra, men Sony har egentligen redan tänkt på det åt oss, så att säga.

Ställ den precis var du vill.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Man ska även komma ihåg att Sony har tillverkat en konsol där dom är väl medvetna om att folk ställer sina grejer på ställen med dålig plats, dåligt luftflöde, instängt bakom ett par dörrar i en TV-möbel och konsolen är gjord för att klara av det.

Det är klart att vi som hänger här kanske är lite extra mån om att konsolen ska må bra, men Sony har egentligen redan tänkt på det åt oss, så att säga.

Ställ den precis var du vill.

Nja, det stämmer väl inte riktigt va. Jag tror till och med att dom rekommenderar att den ska stå/ligga med ganska gott om luft runt om och definitivt inte instängd i ett trångt utrymme med dörrar för. Hittade detta så det verkar som jag kom ihåg rätt.
https://www.playstation.com/en-hu/support/hardware/ps5-consol...

Det var dessutom flera reportage om demo ex som stod i plexiglas montrar innan officiella releasen som blev överhettade. Jag skulle absolut inte rekommendera att ställa/lägga PS5:an i ett väldigt trångt utrymme med dåligt luftflöde. Men om folk vill chansa och ta den risken bara för att det ska se bättre ut, så är det väl upp till dom, men jag skulle aldrig göra det eller rekommendera det.

Samma sak gäller att sätta in en SSD utan kylfläns, det skulle jag inte heller rekommendera, men det är en annan diskussion.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Libra-75:

Nja, det stämmer väl inte riktigt va. Jag tror till och med att dom rekommenderar att den ska stå/ligga med ganska gott om luft runt om och definitivt inte instängd i ett trångt utrymme med dörrar för. Hittade detta så det verkar som jag kom ihåg rätt.
https://www.playstation.com/en-hu/support/hardware/ps5-consol...

Det var dessutom flera reportage om demo ex som stod i plexiglas montrar innan officiella releasen som blev överhettade. Jag skulle absolut inte rekommendera att ställa/lägga PS5:an i ett väldigt trångt utrymme med dåligt luftflöde. Men om folk vill chansa och ta den risken bara för att det ska se bättre ut, så är det väl upp till dom, men jag skulle aldrig göra det eller rekommendera det.

Samma sak gäller att sätta in en SSD utan kylfläns, det skulle jag inte heller rekommendera, men det är en annan diskussion.

Rapporterades det inte om problem med kylningen över tid med stående PS5or?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Rapporterades det inte om problem med kylningen över tid med stående PS5or?

Jo, men man kom väl dels fram till att det inte var ett utbrett problem och/eller att det främst var öppnade PS5:or som var drabbade. Jag kommer inte ihåg detaljerna på rak arm så här. Jag har haft min stående sen jag skaffade den, ca en månad efter europa releasen och har inte upplevt några problem alls så här långt. Men jag ska inte säga att det är si eller så då jag inte kommer ihåg exakt i detalj vad dom kom fram till.

Permalänk
Medlem

En ståendes maskin kommer alltid kämpa mot gravitationen.
Man kommer aldrig få reda på hur utbrett tekniska fel är.
Det man kan se är att bara en svamp och tejp som förhindrar metallen att flyta ut.
Har man demonterat kylaren någon gång kan man antagligen räkna med läckage.

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol (Day One Edition)
208 kr
https://www.amazon.se/dp/B0B3DKH1LN/

Wo Long: Fallen Dynasty
443 kr
https://www.amazon.se/Koei-Tecmo-Wo-Long-Dynasty/dp/B0B5F95DS...

Permalänk
Medlem

Är ett stort FF-fan av de äldre spelen(Snes, PSX, PS2) men tappade det runt FF13 då de verkade gå en helt annan väg med spelen.

Har inte alls följt FF16 men bestämde mig för att testa demot, det är ju gratis och man vet ju aldrig vad de hittar på härnäst. Jisses vilket spel, helt makalöst bra och vilket lyft! Blir att plocka upp detta så har man i alla fall något under sommarkvällarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Är ett stort FF-fan av de äldre spelen(Snes, PSX, PS2) men tappade det runt FF13 då de verkade gå en helt annan väg med spelen.

Har inte alls följt FF16 men bestämde mig för att testa demot, det är ju gratis och man vet ju aldrig vad de hittar på härnäst. Jisses vilket spel, helt makalöst bra och vilket lyft! Blir att plocka upp detta så har man i alla fall något under sommarkvällarna.

Hoppas du även har spelat remaken av FF7 till PS5. Det är ett så otroligt bra spel.

Det känns kul att vara ett FF-fan igen! Tappade suget redan efter FFX som är mitt favoritspel i serien.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Det som störde mig med FF16 demot mest var de ojämna frame-times i performance-läget som gav en superjobbig laggig spelupplevelse. Särskilt i första slottsområdet, det blev betydligt bättre i området efter men är ju lite tveksam om fulla spelet lider av samma problem.

Quality-läget var bara en hemsk 30 fps sörja med extrem motion-blur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Är ett stort FF-fan av de äldre spelen(Snes, PSX, PS2) men tappade det runt FF13 då de verkade gå en helt annan väg med spelen.

Har inte alls följt FF16 men bestämde mig för att testa demot, det är ju gratis och man vet ju aldrig vad de hittar på härnäst. Jisses vilket spel, helt makalöst bra och vilket lyft! Blir att plocka upp detta så har man i alla fall något under sommarkvällarna.

Spelade igenom demot igår. Men jag har en lite annan relation till FF serien än dig, d.v.s. att jag inte direkt har någon relation till den sen tidigare. Har väl testat ett par av spelen lite, men har aldrig seriöst satt mig ner och spelat igenom nåt av dom. Men jag gillade demot av detta, så det blir troligen att införskaffa vid nåt tillfälle längre fram. Är osäker på om jag vill lägga 700:- (på disc) på det då jag som sagt inte direkt är investerad i serien sen tidigare, men vi får se.

Lite kul också att man direkt kände igen två av röstskådisarna, dom för Joshua Rosfield (Logan Hannan) och Jill Warrick (Charlotte McBurney), som är samma röstskådisar som spelade Amicia och Hugo i A Plague Tale spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Är ett stort FF-fan av de äldre spelen(Snes, PSX, PS2) men tappade det runt FF13 då de verkade gå en helt annan väg med spelen.

Har inte alls följt FF16 men bestämde mig för att testa demot, det är ju gratis och man vet ju aldrig vad de hittar på härnäst. Jisses vilket spel, helt makalöst bra och vilket lyft! Blir att plocka upp detta så har man i alla fall något under sommarkvällarna.

Ja det var jävligt bra, jag förbokade direkt efter demot.
De ska komma en performance patch nu på day 1, så hoppas den gör susen.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Zeroastic:

Det som störde mig med FF16 demot mest var de ojämna frame-times i performance-läget som gav en superjobbig laggig spelupplevelse. Särskilt i första slottsområdet, det blev betydligt bättre i området efter men är ju lite tveksam om fulla spelet lider av samma problem.

Quality-läget var bara en hemsk 30 fps sörja med extrem motion-blur

Hm. Fick lite FOMO i helgen och gjorde en bokning. Tror nog det blir att avbryta och se tester. Det där är snudd på ospelbart för mig och FF15 har gjort mig tveksam till spelet.

Och då började jag spela dessa på SNES-eran. FOMO pga gammalt fan av serien men också första spelet att spela på min PS5 i år. Men spelar det hellre på PC, förutsatt att spelet är bra.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hm. Fick lite FOMO i helgen och gjorde en bokning. Tror nog det blir att avbryta och se tester. Det där är snudd på ospelbart för mig och FF15 har gjort mig tveksam till spelet.

Och då började jag spela dessa på SNES-eran. FOMO pga gammalt fan av serien men också första spelet att spela på min PS5 i år. Men spelar det hellre på PC, förutsatt att spelet är bra.

Mja jag känner lite samma. Hade verkligen velat spela detta på torsdag men är väldigt tveksam.
Tyckte också att sekvenserna i 30 FPS som kom typ var 5e minut var aningen störiga när game-play kördes i högre FPS.
Blir nog att vänta på DFs analys av dag 1 performance patchen..

Permalänk
Medlem

Jag har börjat få ett riktigt otrevligt problem.
PS5:an säger "network cable disconnected" och sen typ 10 sekunder senare "network cable connected".

Googlar och ser att andra har haft samma problem. Har följt varenda "guide" jag kan hitta om "lösningar" och testat allt förutom en total reset av konsolen.

Har inga problem med övriga devices som sitter i samma switch/nätverk. Även testat att byta port i switchen.

Nån som haft detta problem och löst det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag har börjat få ett riktigt otrevligt problem.
PS5:an säger "network cable disconnected" och sen typ 10 sekunder senare "network cable connected".

Googlar och ser att andra har haft samma problem. Har följt varenda "guide" jag kan hitta om "lösningar" och testat allt förutom en total reset av konsolen.

Har inga problem med övriga devices som sitter i samma switch/nätverk. Även testat att byta port i switchen.

Nån som haft detta problem och löst det?

Hade samma problem för några månader sen. Tror jag bara startade om min router och så försvann det ett tag, men kom tillbaka någon dag senare. Startade om routern igen då och tror inte jag har haft problem med detta sedan dess.

Permalänk
Medlem

FFXVI blir dag 1 för mig, perfekt med släpp dagen innan ledighet.

Gäller att ignorera info om spelet nu dock, stor risk för spoilers.

Permalänk

Försöker undvika alltför mycket information om spelet ett par dagar innan och skippar demo helt och hållet (har sett tillräckligt för att det ska fånga mitt intresse).

Hade hoppats på en schyst deal hos återförsäljare som man vanligtvis ser vid såna här storsläpp men det blir ett köp dag 1 oavsett