HBO Max ökar priset till 99 kronor

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Det står först ett pris som är fel (inte det pris jag betalar). Sen står där ett annat pris som mejlet uttryckligen säger att jag kommer att få betala, så det är klart man reagerar. Du kan tolka uttrycket "standardpris" precis hur du vill, men mejlet uttrycker specifikt att 99 kr är det man ska få betala framöver, alldeles oavsett om det kallas standardpris, baspris eller bästa-priset-kompis-pris.

Det väl inte konstigt att man reagerar, nånting är ju uppenbart fel. Som den avtalspart som upptäcker felet så bör man ju kontakta motparten och försöka klara upp missförståndet. Själv höll jag precis på med det när jag upptäckte denna tråd och bestämde mig då för att avvakta lite och sen löste sig ju problemet.

Att reagera på att något inte stämmer i utskicket är inte samma sak som att direkt förutsätta ett värstascenario där man väljer att allt ofördelaktigt som står i mejlet är sant. Återigen uttrycker mejlet även att det jag idag betalar är 89kr/mån.

Självklart reagerade jag också på innehållet mejlet och hur det var formulerat. Varför även jag letade upp nyheten på Sweclockers för att läsa om andras erfarenheter. Jag vet även att saker och ting kan bli fel och att dra förhastade slutsatser ofta ställer till problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jens-Ragnar:

Att reagera på att något inte stämmer i utskicket är inte samma sak som att direkt förutsätta ett värstascenario där man väljer att allt ofördelaktigt som står i mejlet är sant. Återigen uttrycker mejlet även att det jag idag betalar är 89kr/mån.

Självklart reagerade jag också på innehållet mejlet och hur det var formulerat. Varför även jag letade upp nyheten på Sweclockers för att läsa om andras erfarenheter. Jag vet även att saker och ting kan bli fel och att dra förhastade slutsatser ofta ställer till problem.

Med andra ord så är det bättre att vänta, och blir det fel så...

Min lärdom hitintills är att det alltid är bättre att reagera tidigt än sent.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!