Samsung soundbar Q995b tappar subb samt bakgögtalare

Permalänk

Samsung soundbar Q995b tappar subb samt bakgögtalare

Hej har nyss köpt en samsung q995b soundbar. Den tappar hela tiden komunikationen imellan subfowern och bakhögtalarna så jag blir tokig. Har resetat systemet ett flertal gånger utan resultat. Tagit bort meschnätverket därifrån . Testat dragit ur tv sam google tvn utan resultat. Någon som vet vad detta kan bero på?

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Någon wifi eller liknande singnaler som stör komuninkationen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Har flyttat meschnätverket bort en bit ifrån. Slagit av plejdsystemet, slagit av värmepump (wifi) dragit ur tvn samt google tvn. Blir inge bättre . Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av arctic_88:

Har flyttat meschnätverket bort en bit ifrån. Slagit av plejdsystemet, slagit av värmepump (wifi) dragit ur tvn samt google tvn. Blir inge bättre . Tyvärr

Uppdaterad firmware etc? Borde ju vara det från fabrik nu men vet att ständig bortkoppling var en feature i början åtminstone.

Permalänk

Ok. Testade det genom smart things appen men den sa att jag hade det senaste.

Permalänk
Skrivet av arctic_88:

Hej har nyss köpt en samsung q995b soundbar. Den tappar hela tiden komunikationen imellan subfowern och bakhögtalarna så jag blir tokig. Har resetat systemet ett flertal gånger utan resultat. Tagit bort meschnätverket därifrån . Testat dragit ur tv sam google tvn utan resultat. Någon som vet vad detta kan bero på?

Mvh Robin

Tyvärr så på systemet jag köpte också till föräldrarna, enda lösningen var att byta in det mot ett nytt. Har rullat på fint efter det. Spelade inte någon roll vad vi än gjorde så gav upp, bara att nyttja garantin

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Ok det var ett samsung det också. Få se vad elgiganten säger om jag får ett nytt eller om de vill skicka in det på service...jag skulle behövt det till midsommar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av arctic_88:

Ok det var ett samsung det också. Få se vad elgiganten säger om jag får ett nytt eller om de vill skicka in det på service...jag skulle behövt det till midsommar..

Vad har du för TV? Sony + Samsung with HDMI CEC är tydligen ingen fantastisk match.

Permalänk

Philips men körde utan den med musik och den tappa ändå.

Permalänk
Skrivet av arctic_88:

Philips men körde utan den med musik och den tappa ändå.

glömde fråga men har du ställt in E-Arc om din TV stödjer det?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2