Permalänk

Dator till Diablo IV

Hej.

Min syster behöver uppgradera då hon sitter med en i5-3570 och ett 1070 kort som är ostabilt.

Hon säger att kravet är att datorn ska klara att köra Diablo IV på max settings i 1080p.

Även så billigt som möjligt utan att vara dumsnål.

Skulle det som jag satt ihop fungera bra eller finns det några tweeks?

PSU kan tas från datorn hon har nu som är ett Corsair RM750x.

Permalänk

Glömde CPU-kylare om det behövs.

Slängde in en som inte var billigast bara.

Permalänk

Det är jag som är systern 😅 Ingen som har nån input? 😊

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Ta en Ryzen 5600 (utan g). Den har mer cache-minnen som gör den snabbare i spel och kostar bara 200kr mer.

Permalänk
Medlem

här har du vad jag skulle gjort. Som han över mej säger så är g varianten inte så bra. Plus den kör bara pcie 3.0 och på en gpu som brar kör 8 lanes är det inte så super bra. Plus en 5600 presterar bara bättre.

det chassitet du valde har fläktar med molex kontakter villket gör att dom alltid kör på full hastighet. Men det jag valde har några riktigt bra fläktar som kör riktigt bra och den har stor rea så skinda med den.

valde ram som är lite snabbare villket är bra för prestandan.

ssd du valde är lite overprised men om du vill ha den extra cachen så kan den vara bra. Men bara för spel är mitt val bättre.

Och kylare behövs inte då stock kylaren är tillräkligt bra. Men om du vill ha en kyalre är denna jag länkar bäst. Den är lika bra som noctuas bästa så ingen annan är värd att köpa.

https://www.amazon.se/Thermalright-luftkylare-CPU-kylare-kylf...

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk

Tack så jättemycket för tipsen! 😊 Då var beställningen lagd 🤩