Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Höjden från skrivbordet till överdelen av keycaps kommer bara bli någon millimeter lägre och det kommer främst(enbart) bero på keycaps. Så om det är för att få det lägre är det förgäves IMO, gör du det för utseendet(du ser mer av brytarna och RGBn) så okej.

https://www.eloquentclicks.com/product-category/mechanical-ke... (15% rabatt ATM)
Har ett gäng med 60% cases som fungerar med Wooting 60HE för dem som letar.

Själv så har jag skaffat mig en blå Freebird60 för detta ändamål och kommer kombinera det med GMK Nautilus med International-kit. Har bara Wootingen kvar att fixa, men hörde rykten om en ny rev med support för PCB mounted stabs vilket tangentbordsnördar som mig gillar, så man får se hur lång tid det tar innan det är klart för mig.

Hur vet man vilka case som passar olika PCB?

Permalänk
Skrivet av Syglarn:

Hur vet man vilka case som passar olika PCB?

Man lär sig / får titta och jämföra.

Det som är viktigast är att usb kontakten matchar hålet i caset.
Efter det så behöver skruvhålen matcha, men finns ofta lösningar om det inte gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Man lär sig / får titta och jämföra.

Det som är viktigast är att usb kontakten matchar hålet i caset.
Efter det så behöver skruvhålen matcha, men finns ofta lösningar om det inte gör det.

Tackar för svar! Men låter som jag kanske ska köpa något jag är nöjd med från början helt enkelt, eller köpa något andra redan testat och vet fungerar

Permalänk
Skrivet av Syglarn:

Tackar för svar! Men låter som jag kanske ska köpa något jag är nöjd med från början helt enkelt, eller köpa något andra redan testat och vet fungerar

Eller fråga.

Permalänk
Medlem

Snubblade över en ny profil, MTNU av matt3o. Det kommer att bli doubleshot PBT tillverkade av GMK, med en prislapp därefter.

Första rundan är på gång med slutdatum 30 Juni. Och det finns, tro det eller ej, ett international kit!.
(Det blir till att beställa för min del.)

Tre olika färgsättningar att välja på.
Se https://matt3o.com/mtnu-pre-release-update/ för lite bilder och allmänt developer snack.

Beställ från https://oblotzky.industries/ Obs klockan tickar.

(Kul med ett nytt doubleshot och svenska tecken från start. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Snubblade över en ny profil, MTNU av matt3o. Det kommer att bli doubleshot PBT tillverkade av GMK, med en prislapp därefter.

Första rundan är på gång med slutdatum 30 Juni. Och det finns, tro det eller ej, ett international kit!.
(Det blir till att beställa för min del.)

Tre olika färgsättningar att välja på.
Se https://matt3o.com/mtnu-pre-release-update/ för lite bilder och allmänt developer snack.

Beställ från https://oblotzky.industries/ Obs klockan tickar.

(Kul med ett nytt doubleshot och svenska tecken från start. )

Oh, har helt missat detta. Ser ut att vara en trevlig profil. Gillar Susu(watari) färgsättningen
Blev en refund på GMK Nord, så kanske får lägga pengarna på detta istället

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Gillar också Susu bäst, men såg precis att Susu var det enda kitet där numpaden är utbruten från bas-kitet och får köpas för sig.
Det var lite busigt, hm.

Permalänk
Medlem

Såg ju trevligt ut, lite som en skulpterad DSA (profilernas okrönte kejsare). Kanske får bli ett inköp

Permalänk
Medlem

Najs med skulpterad. Att det sen är en lagomt låg profil skadar ju icke. Det är ju obegripligt att det finns folk som gillar avarter som SA och MG high profile, men det finns alla sorters folk.

Susu var ju klar favorit bland färgteman, det blir nog att slå till på den!

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Såg ju trevligt ut, lite som en skulpterad DSA (profilernas okrönte kejsare). Kanske får bli ett inköp

Nja, skulle nog säga att den påminner mer om MT3 i cherry-profil. 🤔 Iallafall den uppfattningen jag fått.

Men SA, DSA, DSS är ju alla besläktade med varandra så du kanske borde pröva DSS härnäst?
Själv så tyckte jag DSA va bäst tills jag prövade på OG Cherry och GMK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nja, skulle nog säga att den påminner mer om MT3 i cherry-profil. 🤔 Iallafall den uppfattningen jag fått.

Men SA, DSA, DSS är ju alla besläktade med varandra så du kanske borde pröva DSS härnäst?
Själv så tyckte jag DSA va bäst tills jag prövade på OG Cherry och GMK.

Håller med om att de ser ut som Mt3 cherry format. Vad är OG cherry?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Håller med om att de ser ut som Mt3 cherry format. Vad är OG cherry?

Förr i tiden så gjorde Cherry egna dubbelshot keycaps, de sålde dessa verktyg till GMK sedan. Det är också varför det kallas för Cherry-profile.

Och sedan så är det något som gör att OG känns bättre än GMK, om det är 30år av patina, att det inte snålades med materialkostnader förr eller om det bara är en fix-idé låter jag vara osagt men jag är inte ensam om att tycka så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwik:

Hej,

Beställde just ett Vortex Pok3r med Cherry MX Blue brytare men gillar inte tangenterna riktigt, så jag tänkte byta dem. Var får jag tag på högkvalitativa ISO Nordic keycaps? Alltså med stor enter, åäö osv.

Aliexpress. Vet inte om de räknar med tull så ha det i eventuell åtanke.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Skrivet av Errek:

Aliexpress. Vet inte om de räknar med tull så ha det i eventuell åtanke.

"Högkvalitativ ISO Nordic keycaps" på aliexpress??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Håller med om att de ser ut som Mt3 cherry format.

Fast lägre och inte så djupt skålade och därmed utan de "vassa" kanterna. Så inte så himla mycket MT3 kvar.
Men visst, samma designer så lite av stuket finns där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Fast lägre och inte så djupt skålade och därmed utan de "vassa" kanterna. Så inte så himla mycket MT3 kvar.
Men visst, samma designer så lite av stuket finns där.

De är ju mer lika Mt3 i designen än dsa eller SA. Men de är ju mer skålade än cherry, men de ser ut att vara liknande höjd som på cherry.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fasen, slog till på ett set MTNU Susu med den internationella tillägget. Gillar verkligen retro stilen på hattarna. Och ett plus är att man inte behövde gå MT3 vägen för att få Susu(watari) temat

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nja, skulle nog säga att den påminner mer om MT3 i cherry-profil. 🤔 Iallafall den uppfattningen jag fått.

Men SA, DSA, DSS är ju alla besläktade med varandra så du kanske borde pröva DSS härnäst?
Själv så tyckte jag DSA va bäst tills jag prövade på OG Cherry och GMK.

Det handlar väl mest om utseendet nu kan jag känna. Sluttande profiler är ju ett jävla trams ändå, DSA är objektivt* bättre än Cherry, OEM, SA, MT3 eller vad man nu vill hitta på.

Väntar på KAM Superuser sen ett par år tillbaka men har ju hunnit med sen dess att totalt tappa intresset för "customscenen" så jag orkar inte ens hålla mig uppdaterad på den fronten. Kör Model M eller Model F Repro som daily driver och väntar på beamspringvarianten för att se om det är nån reell skillnad. Annars har jag hittat mitt "endgame". Kullen jag är beredd att dö på är att om din favoritbrytare passar i ett kretskort som även rymmer en Cherry MX Red så har du missat nått.

*subjektivt

Skrivet av StuntmanMike:

Och sedan så är det något som gör att OG känns bättre än GMK, om det är 30år av patina, att det inte snålades med materialkostnader förr eller om det bara är en fix-idé låter jag vara osagt men jag är inte ensam om att tycka så.

"Built up to a standard, not down to a cost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Kullen jag är beredd att dö på är att om din favoritbrytare passar i ett kretskort som även rymmer en Cherry MX Red så har du missat nått.

Eh, tror kanske jag förstår, fast ändå inte. Kan du utveckla?

Permalänk
Skrivet av Icetec:

Kullen jag är beredd att dö på är att om din favoritbrytare passar i ett kretskort som även rymmer en Cherry MX Red så har du missat nått.

Ja, fast är linjär ens favorit så behövs ju inget annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Snubblade över en ny profil, MTNU av matt3o. Det kommer att bli doubleshot PBT tillverkade av GMK, med en prislapp därefter.

Tack för tipset, ser ut som vad jag har letat efter men inte hittat (eftersom profilen inte finns än ), beställde en uppsättning i beige!

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Några fler här som beställt den nya MTNU profilen?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag kommer att göra det men står och väger mellan beige och susu. Svart blir det nog inte, eller kanske hm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

Jag kommer att göra det men står och väger mellan beige och susu. Svart blir det nog inte, eller kanske hm...

ja de är ju det där med att välja.. Intresserad, jag som är sugen på att köpa är bara en regular gamer, men undra om det är vanligare att köpa andra keycaps om man programmerar osv eller om det är lika vanligt för casual gamers

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Lite sugen på SuSu.
Men satan va glad man är att man kör ANSI numera.
Blir alltid en rejäl ökning i pris när man ska ha international eller Nordic set.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Lite sugen på SuSu.
Men satan va glad man är att man kör ANSI numera.
Blir alltid en rejäl ökning i pris när man ska ha international eller Nordic set.

Haha ja, de är ansi man ska lära sig.. samma fråga till dig, programmerar du eller jobbar vid datorn, eller spelar du bara?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Haha ja, de är ansi man ska lära sig.. samma fråga till dig, programmerar du eller jobbar vid datorn, eller spelar du bara?

Spelar bara, så är ingen märkbar skillnad för min del.
Blev mest ansi igen för att man skulle kunna hitta lite roligare och framförallt billigare set.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Spelar bara, så är ingen märkbar skillnad för min del.
Blev mest ansi igen för att man skulle kunna hitta lite roligare och framförallt billigare set.

Ja okej jag tänkte mest på om du skaffade nya caps för de är kul o nice liksom, men programmerare exempelvis eller de som arbetar vid datorn vill ha Keycaps kanske för att de sitter där hela tiden och vill ha några bekväma eller så, en förutfattad mening från min sida, man får gärna rätta mig om ja har fel 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på de beigea med orangea accenter och ÅÄÖ men har svårt att rättfärdiga €214.73 när jag redan har en bra set-up. 🤔

Visa signatur

Databurk: Den lilla vita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttrickio:

Är sjukt sugen på de beigea med orangea accenter och ÅÄÖ men har svårt att rättfärdiga €214.73 när jag redan har en bra set-up. 🤔

Ja, jag försöker rättfärdiga mitt susu köp, men de blir svårt. Vad har du för setup idag?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7