Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det spelar ju ingen roll om du blir boostad Du behöver alltså inte göra något, du bara står där och får XP.

Så länge ingen gubbe smiter och slår dig en gång 👍🙂

Visa signatur

Errare human est

Permalänk

Dum fråga kanske, men kan ngn förklara lite hur seasons fungerar? Läst en del om det online, men verkar som om man måste starta ny char och spela igenom storyn igen och igen och igen om man vill pröva nya chars? Låter helt galet enformigt. Trodde man kunde starta nya chars/spela med gamla seamless i seasons.

https://www.polygon.com/23771102/diablo-4-seasons-new-charact...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Dum fråga kanske, men kan ngn förklara lite hur seasons fungerar? Läst en del om det online, men verkar som om man måste starta ny char och spela igenom storyn igen och igen och igen om man vill pröva nya chars? Låter helt galet enformigt. Trodde man kunde starta nya chars/spela med gamla seamless i seasons.

https://www.polygon.com/23771102/diablo-4-seasons-new-charact...

Har du spelat igenom kampanjen en gång så har du gjort det, och kan välja att inte spela den när du gör en gubbe. Men du måste ha klarat kampanjen en gång för att få det alternativet.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snackbox:

Skulle du säga att det är värt priset som det är idag?

Hade det kostat 150$ hade jag köpt det i alla fall. Får så många timmar nöje av detta

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som skulle vilja kunna ändra färgen på cursorn i spelet? Jag tappar konstant bort den när det blir lite action på skärmen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nån mer än jag som skulle vilja kunna ändra färgen på cursorn i spelet? Jag tappar konstant bort den när det blir lite action på skärmen.

Det händer att jag tappar bort den med. Inget större problem då jag hittar den lätt igen men förstår vad du menar.

Tror det finns ett alternativ att ändra storleken på cursorn i en av menyerna om jag minns rätt. Har för mig jag såg det men gillar ändå att ha den liten så har inte provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nån mer än jag som skulle vilja kunna ändra färgen på cursorn i spelet? Jag tappar konstant bort den när det blir lite action på skärmen.

Hänt mig 100tals gånger, och svär varje gång

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nån mer än jag som skulle vilja kunna ändra färgen på cursorn i spelet? Jag tappar konstant bort den när det blir lite action på skärmen.

Skrivet av Afra:

Det händer att jag tappar bort den med. Inget större problem då jag hittar den lätt igen men förstår vad du menar.

Tror det finns ett alternativ att ändra storleken på cursorn i en av menyerna om jag minns rätt. Har för mig jag såg det men gillar ändå att ha den liten så har inte provat.

Skrivet av sINsen:

Hänt mig 100tals gånger, och svär varje gång

Options-> Accessibility -> Cursor scale.

Fixade jag efter svordomar då jag tömt hela manan in i nån vägg istället för fienden.

Permalänk
Medlem

Stått i kö nu i 10 min. och kommer inte in.
Verkar var så varje morgon för mig senaste dagarna.

Blizzard verkar ha en del problem nu, kan inte ens komma in till deras tech support-sida.

EDIT: och där kom error code 300202 upp, hmm.

EDIT nr2: Nu går det verkligen inte att komma in. Invalid licens

"We are investigating the login issues affecting Diablo IV and working to resolve these as soon as possible. Players may experience queues while we work on the issue."

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Man får ju intrycket att de är nya på det här med onlinespel...

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Ska man behöva gå ut idag?! Vad är det frågan om. Damn

Permalänk
Medlem

Alltså vafan spelet ska ju fungera på helgen trots att det är fler folk som spelar kom igen blizzard va håller ni på med???

Permalänk
Medlem

Meddelande i battle.net klienten nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom in efter ett par timmar och några försök, men att försöka spela är ju inte så lätt då pingen hoppar mellan 500-1500ms

edit: Ahh tydligen en DDOS attack mot blizzard.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Kom in efter ett par timmar och några försök, men att försöka spela är ju inte så lätt då pingen hoppar mellan 500-1500ms

edit: Ahh tydligen en DDOS attack mot blizzard.

Kan man se pingen ingame?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Kan man se pingen ingame?

Tryck CTRL+R två ggr.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jaha så ddos attack ? Suck :/ förstöra för alla andra.... men borde inte blizzard ha skydd för sånt kan man tycka?

Vi behöver fan ett offline mode, inte klokt detta, tänk om det varar hela dagen ? jag har betalat 90 euro och jag kan inte spela

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Tryck CTRL+R två ggr.

Tack! Använt CTRL+R för att visa FPS, visste inte att det var samma för Ping.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Kommer inte in i spelet idag verkar det som fler som fortfarande har problem ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Kommer inte in i spelet idag verkar det som fler som fortfarande har problem ?

Jag kom in för typ 1h sen men pingen gick upp till 600-700ms till och från så det var rätt ospelbart och kändes inte helt safe på hc.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nån mer än jag som skulle vilja kunna ändra färgen på cursorn i spelet? Jag tappar konstant bort den när det blir lite action på skärmen.

Jag köpte D4 igår så inte hunnit testa spelet ens (bra tajming med serverproblem). Men i liknande spel som Path of Exile har jag använt YoloMouse i många år: https://store.steampowered.com/app/1283970/YoloMouse/

Bör ju ska fungera även för D4, skrikig rosa pekare tappar man inte bort!

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Gällande muspekaren så kanske man kan aktivera färgblindhet filtren som ändrar på bekostnad av allt annat.

Permalänk

Bedrövligt att spelet är ospelbart en hel dag.

Permalänk
Medlem

Har du fortfarande problem? Det kom igång för mig vid typ 13:30.

Permalänk

Code 315306 sen imorse.

Permalänk
Medlem

På min launcher står det att dom är utsatta för en DDos attack just nu så..

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk

Det står det på min launcher också. Men att inte lyckas lösa problemen efter så här många timmar är kasst.

Permalänk

Går det att uppgradera till Ultimate Edition om man har Standard Edition (digital) på PS5? Vill nämligen ha extragrejerna från UE (har väldigt många LE mounts i WoW, så vill gärna addera denna till samlingen). UE kostar ju en slant på PlayStation Store. Jag har dock möjlighet att köpa Standard Edition för ett lite lägre pris jämfört med retail, men kan jag då uppgradera igenom spelets ingame-shop? Har googlat, men fått lite olika svar, t.ex. att det gick under pre-order-fasen. Läst att det ej går att uppgradera om man har en fysisk variant av spelet. Kan någon med en digital Standard Edition på PS5 dubbelkolla om det dyker upp någon möjlighet att uppgradera till UE samt vad priset är?

Tusen tack!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Det står det på min launcher också. Men att inte lyckas lösa problemen efter så här många timmar är kasst.

På vilket sätt är det kasst? Har du information som inte vi har om hur omfattande attacken är. Tror tyvärr inte det finns några enkla lösningar för sådana attacker. Dem är inte direkt nybörjare på detta.

Permalänk
Skrivet av Afra:

På vilket sätt är det kasst? Har du information som inte vi har om hur omfattande attacken är. Tror tyvärr inte det finns några enkla lösningar för sådana attacker. Dem är inte direkt nybörjare på detta.

Min åsikt.