Meta ska fylla Twitters tomrum med Threads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

"Titeln säger allt haha?"
Misslyckas ja det är ju hur man ser på saken.
VR satsningen är inte misslyckad och avslutad, VR satsningen är fullt pågående.
Om du tittar hur VR marknaden ligger till ser du att Meta är störst på alla områden fortfarande ich det växer hela tiden generellt.
I till hösten släpper dom ett nytt VR headset.

När det gäller VR-headset så är de som du säger framgångsrika, men deras metaverse-satsning som de lagt stora summor pengar på får väl däremot ses som ett misslyckande. Det skulle vara "nästa stora grej", men ingen använde det och nu verkar det i stort sett nedlagt efter att Zuckerberg sagt att de kommer skifta fokus mot AI istället. Så deras satsning på VR får väl ses som både lyckad och misslyckad, beroende på vilken del man tittar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

När det gäller VR-headset så är de som du säger framgångsrika, men deras metaverse-satsning som de lagt stora summor pengar på får väl däremot ses som ett misslyckande. Det skulle vara "nästa stora grej", men ingen använde det och nu verkar det i stort sett nedlagt efter att Zuckerberg sagt att de kommer skifta fokus mot AI istället. Så deras satsning på VR får väl ses som både lyckad och misslyckad, beroende på vilken del man tittar på.

Känns som att namnbytet på moderbolaget till Meta åldrades väldigt snabbt

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Gå till sin närmsta närhet, vänner familj osv, hur många äger ett VR headset? Var ärlig

I min närhet noll. Dom redovisar usla ekonomiska siffror, det säger sig självt.

Fattar inte varför du försöker argumentera emot, är det av ren princip?

3st plus mig själv.
Ja dom redovisar minus resultat, men utvecklare av spel och appar tjänar mest på Metas VR plattform Quest.
Meta har sagt att realitylabs inte förväntas göra vinst fören 2030 talet.
Jämförelse.
Meta kastar pengar på VR ochbdet fortsätter det är inte musslyckat.
Google kastade pengar på Stadia, la ner och fick refunda alla det är misslyckat.
Ser du skillnaden?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

När det gäller VR-headset så är de som du säger framgångsrika, men deras metaverse-satsning som de lagt stora summor pengar på får väl däremot ses som ett misslyckande. Det skulle vara "nästa stora grej", men ingen använde det och nu verkar det i stort sett nedlagt efter att Zuckerberg sagt att de kommer skifta fokus mot AI istället. Så deras satsning på VR får väl ses som både lyckad och misslyckad, beroende på vilken del man tittar på.

Inget av det är nerlagt, men ja man verkar ha lugna ner sig med Metaverse snacket. Det får väll mogna

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det är nog säkert bra med konkurrens. Men det skulle behövas nya typer av sociala medier som istället för att lyfta fram dom som är sämst, lyfter fram dom som är proffsigast. Det borde gå att göra med den nya AI-tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Argumentationsfel. Block på dig.

Är man ointresserad av att stå på samma grund, så som medicinsk forskning så har jag svårt att se någon mening med vidare diskussion. Du påstår att solen är full av grodor och blir förnärmad när jag inte har intresse av att motbevisa stolligheten.

Och så avslutar du med argumentationsfel, jag har inte använt Twitter sedan kanske 6-7 år tillbaka med ett inaktivt konto. Meningslöst att diskutera med andra ord, så det blir block där med.

Troll, välkommen till blocklistan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Sjukt många som tycker det är osäkert för vad? Har du någon läkare som säger det på rak arm? Har inte sett någon som kan argumentera emot vaccin med mer än foliehattargument eller att det är "för otestat" fast vaccinet inte är nytt för mer än just Covid-19.

tja kör man drönar argumentet är det ju lätt att man inte varken läser om det eller för den delen väljer att ta till sig det och i stället klistrar epitet som folie hatt på allt som går emot ens egna världssyn.

google är smidigt om du vill hitta, allt från blodproppar och hjärtstopp till det senaste gällande olika cancer former. obs att jag säger inte dom har rätt jag säger endast att det finns många som varnar om det vilket gör att jag ser det som fel att säga att vetenskapen skulle vara enig, Personligen tror jag ingen vet dom långtgående effekterna än och det kommer troligen dröja många år om det överhuvud taget blir några effekter.

för vår del var det att
Läkare vi har i min bekantskapskrets sa rakt ut, "vi ska rekommenderar det men kommer inte ta det själva" och vi som känner dom fick rekommendationen att ge inte ta det. ett par har dock tagit sprutar sedan dess efter massiv påtryckning på jobbet, det sjuka med detta är att den som tryckte på mest har inte tagit sprutorna själv inte heller dennas familj, min dotter är nära vän med personens dotter.
Att dom inte tyckte vi skulle ta sprutan var att dom tyckte sig se en ökning av plötsligt hjärtstopp på unga efter dom tagit sprutorna, och att risken för unga friska personer var minimal. ( tydligen var det ytterst få som rapporterades som biverkan)
sedan vet man ju inte dom långtgående effekterna än, tittar vi på förra gången man gjorde denna typ av vaccination i stor skala
så är det unga som drabbats hårt efterhand, än jäkligare är att dom nu står utan ersättningen med svaret att staten inte har någon skyldighet att upplysa om riskerna. Tycker detta är förjäkligt när man skrämt slag på föräldrar och tryckt på att alla ska vaccineras.

Personligen förstår jag inte riktigt meningen att vaccinera alla särskilt inte på en sjukdom som man vet muterar, OM nu målet var att skydda äldre? risken för att unga friska personer skulle bli alvarligt sjuka var som sagt minimal, smittade gjorde man likt förbannat vilket gör att jag igen kommer till punkten varför öka/snabba på risken för mutation genom att vaccinera alla i stället för endast riskgrupperna.

detta blev ett aningen stort avstamp från ämnet

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Moderator
Moderator

@aragon det är verkligen ett häpnadsväckande sammanträffande att du lyckas ha flera läkarbekanta som förstår lika lite om vaccin som du själv gör. Nästan så man skulle kunna tro att du bara hittar på, men så är det säkerligen inte. Du är garanterat en hederlig person som aldrig skulle ljuga rakt ut.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@aragon det är verkligen ett häpnadsväckande sammanträffande att du lyckas ha flera läkarbekanta som förstår lika lite om vaccin som du själv gör. Nästan så man skulle kunna tro att du bara hittar på, men så är det säkerligen inte. Du är garanterat en hederlig person som aldrig skulle ljuga rakt ut.

Oj då det var känsligt, räknade dock med att det skulle vara någon som blev sur när jag skrev svaret.
Jag kan inte mycket alls utan förlitar mig på personer med störrekunskap som jag litar på.därimot har jag gjort som dom flesta dvs sökt efter för och nackdelar. Får man fråga vad du baserar ditt uttalade på att dom inte vet vad dom talat om? Är du läkare eller forskar du kanske inom området eller är det endast en känslo baserad respons?
För att förtydliga igen, jag vet inte om dom har rätt att det inte är värt riskerna, för vår del ser vi dock ingen mening med att ta sprutorna säskilt inte då vi har haft covid. Det betyder inte att vi inte tar vaccin mot andra sjukdomar.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

"Twitter is threatening legal action against Meta over its new text-based “Twitter killer” platform, accusing the social media giant of poaching former employees to create a “copycat” application."

https://www.semafor.com/article/07/06/2023/twitter-is-threate...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joppis:

"Twitter is threatening legal action against Meta over its new text-based “Twitter killer” platform, accusing the social media giant of poaching former employees to create a “copycat” application."

https://www.semafor.com/article/07/06/2023/twitter-is-threate...

Elon: Ah men fan vad jag älskar det här med friheter och kapitalism och göra vad man vill och sånt!
Elon när andra använder dessa friheter: Nejje inte för er!

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

"Twitter is threatening legal action against Meta over its new text-based “Twitter killer” platform, accusing the social media giant of poaching former employees to create a “copycat” application."

https://www.semafor.com/article/07/06/2023/twitter-is-threate...

Ironiskt eftersom han valde att dumpa dem då han ansåg dem vara onödiga och inte bidrog till plattformen. Det är trots allt samma person som sa upp folk beroende på hur många rader kod folk skrev i snitt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ironiskt eftersom han valde att dumpa dem då han ansåg dem vara onödiga och inte bidrog till plattformen. Det är trots allt samma person som sa upp folk beroende på hur många rader kod folk skrev i snitt.

Det verkar inte ens som att det faktiskt stämmer, Meta själva säger att ingen på Threads-teamet är tidigare Twitter-anställda. Och det känns inte som något de skulle säga om det inte stämmer med tanke på hur lätt det är att verifiera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad är det för fel med facebook? Tycker det funkar ganska bra. Använder hela tiden deras messenger app, även whatsapp. Scrollar även på instagram/facebook ibland när jag inte har annat för mig.

Har inget att klaga på facebook. Inte twitter heller för den delen

https://techcrunch.com/2023/07/05/threads-no-eu-launch/?gucco...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Är man ointresserad av att stå på samma grund, så som medicinsk forskning så har jag svårt att se någon mening med vidare diskussion. Du påstår att solen är full av grodor och blir förnärmad när jag inte har intresse av att motbevisa stolligheten.

Och så avslutar du med argumentationsfel, jag har inte använt Twitter sedan kanske 6-7 år tillbaka med ett inaktivt konto. Meningslöst att diskutera med andra ord, så det blir block där med.

Tack för att du så fullständigt bekräftar mitt argument

Styrkekramar!

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

3st plus mig själv.
Ja dom redovisar minus resultat, men utvecklare av spel och appar tjänar mest på Metas VR plattform Quest.
Meta har sagt att realitylabs inte förväntas göra vinst fören 2030 talet.
Jämförelse.
Meta kastar pengar på VR ochbdet fortsätter det är inte musslyckat.
Google kastade pengar på Stadia, la ner och fick refunda alla det är misslyckat.
Ser du skillnaden?

https://www.sweclockers.com/nyhet/36847-metas-kraftfulla-vr-h...

"Intresset för VR-headset har svalnat de senaste åren och ännu lägre verkar intresset vara för mer kraftfulla, och dyrare, headset."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

https://www.sweclockers.com/nyhet/36847-metas-kraftfulla-vr-h...

"Intresset för VR-headset har svalnat de senaste åren och ännu lägre verkar intresset vara för mer kraftfulla, och dyrare, headset."

Det ör ett helt felaktigt påståebde så dom senate åren har intresset ökat.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Det ör ett helt felaktigt påståebde så dom senate åren har intresset ökat.

Då får du nog meddela skribenten att du sitter på information som dom inte sett ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Då får du nog meddela skribenten att du sitter på information som dom inte sett ^^

Det har jag gjort.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc