Google Bard lanserad i Sverige

Permalänk
Skrivet av downup:

kan du skriva ostbåge baklänges?

-----------------

Visst, här är ostbåge baklänges:

egapsoT

-----------------
fel testa igen

Jag ber om ursäkt för misstaget. Ostbåge baklänges är:

egapsoT

----------------

Fortfarande fel, kan du inte?

Du har rätt, jag missade ordet "ost". Ostbåge baklänges är:

egapsoTs

Stospage låter godare än o*tbågar. Blä.

Permalänk
Medlem

Den verkar ha vissa problem.

Permalänk
Skrivet av Sienar:

Den verkar ha vissa problem.
<Uppladdad bildlänk>

Vafan xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Den verkar ha vissa problem.
<Uppladdad bildlänk>

Den verkar tycka att Ulf Kristersson är ett barn.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Den verkar tycka att Ulf Kristersson är ett barn.

Eller att visa hans monolog för någon skulle kunna räknas som övergrepp.

Roligt nog så fanns två draft till. Ett där det stod att Bard inte fick användas politiskt, och ett där den faktiskt gjorde vad jag bad den. Men bilden jag delade var förstahandsvalet.

Edit: Sen är fraseringen sjukt konstig: "För att få hjälp med sexuella övergrepp mot barn,". Ok, implicit förstår man ju, men ändå.

Permalänk
Skrivet av Sienar:

Eller att visa hans monolog för någon skulle kunna räknas som övergrepp.

Roligt nog så fanns två draft till. Ett där det stod att Bard inte fick användas politiskt, och ett där den faktiskt gjorde vad jag bad den. Men bilden jag delade var förstahandsvalet.

Edit: Sen är fraseringen sjukt konstig: "För att få hjälp med sexuella övergrepp mot barn,". Ok, implicit förstår man ju, men ändå.

Jag försöker förstå hur den resonerade. I det draft där den gjorde vad du ville, skrev den som Uffe eller hallucinerade den ihop något som vem som helst skulle kunnat skriva?

Permalänk
Medlem

Google Bard == 1 miljon indier i en lagerlokal någonstans i Indien som försöker svara på frågor och som dessutom använder Google Translate.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Google Bard == 1 miljon indier i en lagerlokal någonstans i Indien som försöker svara på frågor och som dessutom använder Google Translate.

haha, med massor av färdiga svar som passa illa med det mesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Man kan absolut använda GPT konstruktivt. Satt t.ex med VMware en dag och ville göra en annorlunda nätverkskonfigurering, utanför det normala så att säga. Vart svårt att googla fram men med hjälp av GPT bollande en halvtimma så löste det sig. Använder ofta GPT på liknande sätt.

Känns enklare att bara lära sig hur nätverk fungerar. Du måste ju ändå lära dig det för att verifiera den lösning du får av AI:t? Risken finns ju annars att det blir en "varmkorv(hot dog) är populär frukost i Sverige" fast för nätverk.

Kommer bli väldigt spännande sen när internet är fullt av AI genererat skit som man sedan tränar AI på som sedan fyller internet med skit som man sedan tränar AI på som fyller internet med skit som man sedan tränar AI på som sedan fyller internet med skit som man sedan tränar AI på...

Blir säkert en kalasbra feedback-loop.

Permalänk
Medlem

Bard är inget hot i närtid iaf mot chatgpt, av 10 kontrollfrågor som jag ställt har jag fått 10 felaktiga svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Känns enklare att bara lära sig hur nätverk fungerar. Du måste ju ändå lära dig det för att verifiera den lösning du får av AI:t? Risken finns ju annars att det blir en "varmkorv(hot dog) är populär frukost i Sverige" fast för nätverk.

Kommer bli väldigt spännande sen när internet är fullt av AI genererat skit som man sedan tränar AI på som sedan fyller internet med skit som man sedan tränar AI på som fyller internet med skit som man sedan tränar AI på som sedan fyller internet med skit som man sedan tränar AI på...

Blir säkert en kalasbra feedback-loop.

Vad är det du menar, att information man lär sig från en AI inte är på riktigt? Eller att vi som använder AI inte klarar av kritiskt tänkande angående svaren. Jag behövde confa upp flera adaptrar beroende på lite olika routes, och det var oklart hur det fungerade med VMware så jag bollade med GPT. Dvs, jag visste mycket väl vad jag ville göra men visste inte hur VMware skulle confas.

I slutändan pratar man om några enkla inställningar som man kan välja att förstå, eller inte, har inget med mediumet att göra om man väljer att förstå informationen.

Permalänk
Medlem

Helt värdelös, bad den förklara egenskaper för ett antal kemiska ämnen jag känner till väl, den gjorde omfattande misstag. Skulle nästan säga att den är direkt farlig, tänk bara att någon använder den som svampguide eller liknande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superapan:

Vad använder du det till då? Jag har ännu inte fattat vad jag ska få ut av en AI, så det vore verkligen intressant att höra. För programmerare verkar det ju smidigt, men för oss andra?

Du kan t ex be den vippa ihop en veckomatsedel med recept och inköpslista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Google Bard == 1 miljon indier i en lagerlokal någonstans i Indien som försöker svara på frågor och som dessutom använder Google Translate.

Jag tycker du ger Bard lite för lite cred här, de har ju ändå slängt ihop det här på bara några veckor