Permalänk

Bilden blir svart Tv4.play

Hej, har en Philips 65pus9435 och riktigt nöjd med den.
Har dock en konstigt fel som jag kanske inte tror är tv ens fel.
Under tv reklamen blir bilden svart, ljudet är kvar sen när reklamen
är slut kommer den runda röda symbolen upp att den laddat klart
o bild kommer fram. Det konstiga är att det inte gör det varje gång.
Men kanske ca 70-80% av gångerna vi använder Tv4.play.
Men under den senaste veckan har bilden ej kommit fram när programmet börjat
ett par gånger. Och det är ju lite tråkigare.

Att bilden blir svart har hänt länge nu, så länge att jag inte har en aning hur länge.

Tips på detta 😉

Permalänk
Medlem

Låter som att det ligger i appen. Nu när 4 har bytt utseende och så så kan det ju kommit med andra buggar också.
Så rapportera det till deras support och håll hårt i tummarna för att de faktiskt okså löser det.

Men det klassiska du kan börja med är att installera om appen, ränsa cach data (om det går). Eller se på/från en annan enhet (typ dator) så länge.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Bildexpert 📺

Som alltid med krånglande appar, inget är egentligen särskilt för TV-apparater utan den är som med annan modern elektronik. Förr eller senare krånglar det och metoderna är ungefär samma:

1. Leta efter funktioner i smartsystemet för att rensa cache
2. Vaktmästaråterställning. Låt TV:n stå strömlös ett tag så att kondingar och kretsar laddas och hårdvaran får kallstarta
3. Radera och installera om appen
4. Fabriksåterställ hela TV:n
5. Leta efter alternativa vägar, likt chromecast, AppleTV etc. Oftast är dessa de hållbara lösningarna i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Ah, du är inte ensam.
Upplevde precis samma symptom när jag körde TV4-appen under AndroidTV, svart bild och endast ljud under reklam och sen var bilden svart när reklamen var slut men ljud spelades som vanligt.

Blev att ge upp appen och casta TV4 från telefonen istället då det funkade utan problem.

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk

Ok, ska börja rensa data, en enkel början.
Sen får jag gå stegen efter, eller tex ta från mobilen istället. Tack för tipsen 👍
Men lite skönt att man inte är ensam om detta