Rösta fram vinnare i SweClockers rymdtävling!

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram vinnare i SweClockers rymdtävling!

Bidrag har lämnats in och det är dags att rösta på de bästa bidragen. Vem ska få kamma hem finvinsten?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fina bidrag. Jag och mitt femte försök (bättre blev det tyvärr inte) att rita Todd Howard i medelstor rymdraket, med en laptop-touchpad, tackar ändå för de hisnande 39 upptummar vi fick.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Fina bidrag. Jag och mitt femte försök (bättre blev det tyvärr inte) att rita Todd Howard i medelstor rymdraket, med en laptop-touchpad, tackar ändå för de hisnande 39 upptummar vi fick.

<Uppladdad bildlänk>

Din var grym! Mitt bidrag med 11 upptummar kom inte heller med. Vi får ta en virtuell depp-öl ihop

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Fina bidrag. Jag och mitt femte försök (bättre blev det tyvärr inte) att rita Todd Howard i medelstor rymdraket, med en laptop-touchpad, tackar ändå för de hisnande 39 upptummar vi fick.

<Uppladdad bildlänk>

Langa ett PM med namn och adress!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Fina bidrag. Jag och mitt femte försök (bättre blev det tyvärr inte) att rita Todd Howard i medelstor rymdraket, med en laptop-touchpad, tackar ändå för de hisnande 39 upptummar vi fick.

<Uppladdad bildlänk>

Mona Lisa kan slänga sig i väggen. Det där är vad jag kallar konst 🤩!

Kul att se vilka bidrag som gick vidare! Måste dock säga att jag saknar dörrknackarna som @Zaqq illustrerade. Skrattade högt när jag såg den bilden i tävlingstråden (#20171157).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Langa ett PM med namn och adress!

Jag hakar gärna på i ren depression.
Själva vinsten i det hela kanske är att få bilda "Loosers club" istället?

Permalänk
Medlem

Jäklar vilka ambitiösa bidrag, jag tycker alla förtjänar vinsten

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Lite förvånad över urvalet. Hoppades såklart på mitt eget även om jag mer gjorde mitt för utmaningens skull. Men det fanns en hel massa fina bidrag (inkl. AI-genererade) som känns som att de förbisetts till fördel för andra kanske lite mer one-and-done-prompts. Men sex fingrar är alltid bättre än fem! Jag önskar lycka till och hoppas att nån av Zaqq, Chonky, frickadeli eller Hoogin vinner som kom med genuint fina inlägg.

Permalänk
Medlem

Snyft, aja var värt ett försök, stressade ihop min lite snabbt där på sista dagen så blev en del stavfel xD
Grattis till vem nu som blir vinnaren.

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Lite förvånad över urvalet. Hoppades såklart på mitt eget även om jag mer gjorde mitt för utmaningens skull. Men det fanns en hel massa fina bidrag (inkl. AI-genererade) som känns som att de förbisetts till fördel för andra kanske lite mer one-and-done-prompts. Men sex fingrar är alltid bättre än fem! Jag önskar lycka till och hoppas att nån av Zaqq, Chonky, frickadeli eller Hoogin vinner som kom med genuint fina inlägg.

Det hör tyvärr inte till ovanligheterna.
Titta på dessa tävlingar som ett exempel och vilka bidrag som vunnit.
https://www.sweclockers.com/tavling/20718-tre-morka-medlemmar...
https://www.sweclockers.com/tavling/20699-tio-foliehattar-vin...

Sweclockers tävlingar bör man enbart vara med i för skojs skull, inget annat.

Grattis till dom som gick vidare.
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björklund:

Jag hakar gärna på i ren depression.
Själva vinsten i det hela kanske är att få bilda "Loosers club" istället?

Jag i princip förutsatte att din insats skulle ge dig en plats i omröstningen. Uppklippningen av HappySatans inlägg tillsammans med att Zaqq fått med tre bidrag från två olika inlägg men inte t.ex. sina fina dörrknackare oroar mig dock att formatering spelat in i urvalet enbart för att passa förhandsvisningen. Om det är så vore det väldigt bra om tävlingarna hade en formatmall från början.

Permalänk

Väldigt rolig tävling med många talangfulla deltagare! Lycka till alla som tog sig vidare

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Jag i princip förutsatte att din insats skulle ge dig en plats i omröstningen. Uppklippningen av HappySatans inlägg tillsammans med att Zaqq fått med tre bidrag från två olika inlägg men inte t.ex. sina fina dörrknackare oroar mig dock att formatering spelat in i urvalet enbart för att passa förhandsvisningen. Om det är så vore det väldigt bra om tävlingarna hade en formatmall från början.

Tack för dom fina orden. Att tillägga är att jag gillade ditt bidrag, samt att jag blev genuint imponerad över hur du ritat fläktarna. Att få dom att se ut som dom är i rotation är inte det enklaste. Riktigt färdigt!

Men som sagt, ingen ide att gråta över spilld mjölk.
Jag fick leka med min kamera och mina flastfigurer. Det blev således en rätt lyckad kväll ändå.

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Tråkigt man inte kom med men alla kan ju inte vinna

Här e mina post-it lappar igen:

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Även om jag inte kom bland de 10 så var det en rolig tävling. Man kanske inte skulle haft Sweclockers som skurkar... 😬

Må bästa bidrag vinna!

Permalänk

Vad festligt att min godnattsaga till barnen kom med. Jag har väl säkert 50 varianter av den vi kör här hemma. Ofta styr ungarna hur sagan ska fortskrida. Tack vare den har barnen ofta föredragit mig som pappa som kvällsläggare än mamma. En tips till er som ska bli/ är föräldrar lite typ 4-8 åringar Tyvärr går det ju ut över speltid...

Fina bidrag i övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Lite förvånad över urvalet. Hoppades såklart på mitt eget även om jag mer gjorde mitt för utmaningens skull. Men det fanns en hel massa fina bidrag (inkl. AI-genererade) som känns som att de förbisetts till fördel för andra kanske lite mer one-and-done-prompts. Men sex fingrar är alltid bättre än fem! Jag önskar lycka till och hoppas att nån av Zaqq, Chonky, frickadeli eller Hoogin vinner som kom med genuint fina inlägg.

Som @Björklund nämner så tillhör det inte till ovanligheterna. Samtidigt så är det ju svår balansgång och finns ju rätt många olika upplägg för att köra tävling. För finns ju som inget som är rätt eller fel egentligen.

Jag menar, jag jobbar som designer till vardags och även om jag skulle göra ett professionellt och "fackmannamässigt" mästerverk, så skulle det ju per automatik inte leda till jag går vidare i denna typ av tävling. Då det är andra kriterier och poängsättning hos redaktionen för att gå vidare jämfört med tävling som granskas av en jury bestående av designers.

Därav så lägger jag inte ned någon anmärkningsvärd tid på bidrag då jag väl känner för att delta. Det är ju bara en rolig grej och kul att ha något mer skarpt hobbyprojekt att ägna tid till.

Visst hade det varit kul för omväxlingsskull någon gång med tävling som har hårdare kriterier för att gå vidare och chans på vinst. Däremot skulle det bli tråkigt om det bara var det upplägget. För det skulle ju va avsevärt färre deltagare och bidrag.

Fördel med denna typ av upplägg är ju att fler har möjligheten att delta. Vissa har en tanke och försöker göra sitt bästa att förmedla det i paint eller ett mer analogt bidrag bestående av papper och penna. Och vissa kastar bara ihop något for the lulz och bidra på sitt sätt till mer humoristisk stämning

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Laffe:

Lite förvånad över urvalet. Hoppades såklart på mitt eget även om jag mer gjorde mitt för utmaningens skull. Men det fanns en hel massa fina bidrag (inkl. AI-genererade) som känns som att de förbisetts till fördel för andra kanske lite mer one-and-done-prompts. Men sex fingrar är alltid bättre än fem! Jag önskar lycka till och hoppas att nån av Zaqq, Chonky, frickadeli eller Hoogin vinner som kom med genuint fina inlägg.

Jag tror att oavsett hur urvalet av finalister skulle sett ut, så hade en liknande kommentar skrivits. Men jag känner ändå att urvalet är varierat nog att folk kommer hitta sina favoriter. Det är inte sista gången vi kör tävling, så det är bara att ösa på med bidrag.

Permalänk
Medlem

Jag är jätteglad över att komma till final iaf!

Försökte skriva klassisk "det hände i morgon"-typ scifi på svenska.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

All AI-konst dissade jag direkt då det kändes fult emot de som ritade själva. Jag röstade på de som hade gjort ordentliga bidrag.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Inte ens att ha en katt med hjälpte. Hårda bud..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

det är ju skitsvårt att välja, de flesta är ju riktigt nice.
jag får gå igenom bidragen en gång till lite senare när jag har mer tid och inte känner stress

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Sista bilden, nummer 10 var riktigt snygg.

Permalänk
Medlem

Åh spännande att man kom till final Alla hade fina bidrag! Lycka till allihop

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vad roligt att mitt bidrag kom med, det trodde jag aldrig att det skulle göra. Tack till alla som röstat.

Permalänk
Medlem

Och vilka är det då som vunnit?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Tardman:

Och vilka är det då som vunnit?

Vinnarna presenteras i morgon!

Permalänk
Medlem

Missade röstningen, men #4 hade fått min

Permalänk

Hur gick det med tävlingen sen?. Vad händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avantasia:

Hur gick det med tävlingen sen?. Vad händer?

Vinnare har redan utannonserats: https://www.sweclockers.com/artikel/37170-vinnaren-ar-korad-i...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34