Western Digital krymper WD Black SN770 till "Steam Deck"-format

Permalänk
Melding Plague

Western Digital krymper WD Black SN770 till "Steam Deck"-format

Ägare av Steam Deck och andra handhållna speldatorer har nu ett nytt alternativ för utökad lagring, när Western Digital lanserar WD Black SN770M.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Otroligt att man kan få plats med 2 TB och den prestandan i en så pass liten formfaktor.

Permalänk
Medlem

ngl, men den såg söt ut

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Så händer det med priser när det inte finns någon konkurrens. Titta på Nvidias 4090, dela detta pris med 3 eller 4 och då vet ni vad detta kort bör kosta.

Mätte och monopol

Permalänk
Medlem

Låter inte som jag behöver ångra mitt köp av en MP600 MINI 1TB för 1 300 kr för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Otroligt att man kan få plats med 2 TB och den prestandan i en så pass liten formfaktor.

Tycker det är ännu mer imponerande i ett Micro SD-kort som är litet som lillfingernageln.. haha!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan nämnas att Surface Pro 9 använder samma formfaktor.

Permalänk
Medlem

Trevligt med fler enheter att välja på. Har bara 64 GBi min steamdeck än så länge så lär uppgradera någon gång. Men kommer satsa på något mer prisvärt än detta.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

Va gullig (❁´◡`❁)

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Otroligt att man kan få plats med 2 TB och den prestandan i en så pass liten formfaktor.

Eller hur. Känns som det var igår man satt med en 3,5"-disk på 80Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Kan nämnas att Surface Pro 9 använder samma formfaktor.

8 Pro också härligt att man kan byta på senaste två generationerna av pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Normgivaren:

Låter inte som jag behöver ångra mitt köp av en MP600 MINI 1TB för 1 300 kr för några dagar sedan.

Något bra tips om man vill migrera men inte vill blåsa allt?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Så söt!

Ärligt talat skulle jag vilja ha en hotswap port för 2230 NVMe's på chassit och använda dessa som bättre minneskort/USB-minne. Men inget standarden lär tillåta misstänker jag.

Nöjer mig med mina 512GB i min SD men bra med fler alternativ till de som är på jakt efter riktigt kompakt lagring.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Något bra tips om man vill migrera men inte vill blåsa allt?

Har du ett SD-kort kan du flytta dit först alternativt en extern hårddisk. Då behöver du bara flytta tillbaka spelen och/eller filer när du ominstallerat eller om du vill köra vidare med exempelvis minneskortet kan du starta spelen direkt och skulle du få något problem ska det räcka att verifiera spelfilerna.

Får du problem vid ominstallationen, prova med annat USB minne/SD-kort, hade själv otaliga problem med detta och upptäckte att det var väldigt vanligt. Enligt många ska visst SD-kort fungera bäst men jag har själv inte provat det utan lyckades med mitt 3e USB minne och då gick det väldigt fort till skillnad mot en del som säger att man behöver vänta uppåt en timma om inte skrivbordet visar sig under installationesfasen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett misstag att dem använder 2230, 2280 är ett mycket mer utbrett format i dagsläget och det påverkar både prestanda och pris i stor utsträckning. Ganska säker på att 2280 skulle kunnat få plats om dem ville det.

Samma sak med Xbox Series, 2230 samt eget gränssnitt har ju gjort den enheten mer än dubbelt så dyr och hälften så snabb som standard 2280.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tycker det är ett misstag att dem använder 2230, 2280 är ett mycket mer utbrett format i dagsläget och det påverkar både prestanda och pris i stor utsträckning. Ganska säker på att 2280 skulle kunnat få plats om dem ville det.

De hade inte fått plats med 2280 utan att byta layout på moderkortet och göra hela enheten större. Steam deck har en betydligt mer komprimerad design än alla bärbara datorer jag har skruvat i. Jag blev faktiskt förvånad över hur tajt det är när jag uppgraderade min SSD.

Se guiden och bilderna hos ifixit.

https://www.ifixit.com/Guide/Steam+Deck+SSD+Replacement/14898...

Denna WD-enhet känns inte prisvärd. Jag satte i en Corsair MP600 som är betydligt billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Har du ett SD-kort kan du flytta dit först alternativt en extern hårddisk. Då behöver du bara flytta tillbaka spelen och/eller filer när du ominstallerat eller om du vill köra vidare med exempelvis minneskortet kan du starta spelen direkt och skulle du få något problem ska det räcka att verifiera spelfilerna.

Får du problem vid ominstallationen, prova med annat USB minne/SD-kort, hade själv otaliga problem med detta och upptäckte att det var väldigt vanligt. Enligt många ska visst SD-kort fungera bäst men jag har själv inte provat det utan lyckades med mitt 3e USB minne och då gick det väldigt fort till skillnad mot en del som säger att man behöver vänta uppåt en timma om inte skrivbordet visar sig under installationesfasen.

Ja, jag fick rota fram ett SD-kort efter problem med USB-stickan... Då fungerade det utmärkt!