LG:s trådlösa OLED-TV kan bli din för 300 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

LG:s trådlösa OLED-TV kan bli din för 300 000 kronor

Kablar mellan TV och mediaspelare av olika slag är ett minne blott när LG spikar svensk lansering av nästan trådlösa OLED M3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kabelhärvor är den fattiges belägenhet.

Permalänk
Medlem

Ingen trådlös ström

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hoho, Zero connect? Låter som en pik mot One-connect från Samsung. I like it.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju direkt hur stor räckvidd denna gimmick har?

edit. Det hade ju redan sweclockers svarat på. 30 fot, blir intressant att se hur väl detta fungerar i verkligheten, med väggar, tak osv.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jag vill ha en stor fet spole i golvet som driver allt i rummet.

Passar in i denna nyhet också 😅

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Man undrar ju direkt hur stor räckvidd denna gimmick har?

edit. Det hade ju redan sweclockers svarat på. 30 fot, blir intressant att se hur väl detta fungerar i verkligheten, med väggar, tak osv.

Bara köpa den och testa. 😂

Permalänk
Medlem

Undrar om länken klarar av en mikro i huset, eller om man får överleva filmen utan popcorn.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Min TV är redan nästan trådlös. Bara ström och en kabel till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Min TV är redan nästan trådlös. Bara ström och en kabel till datorn.

De använder antagligen 60GHz och inte 2,4GHz så du kan vara lugn.

Permalänk
Medlem

Inte dumt alls, jag som behöver en ny tvn till badrummet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Lagom pris

Permalänk

dra bort några nollor, låt säga så det blir 3000, då kan den kanske bli värd att köpa

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

dra bort några nollor, låt säga så det blir 3000, då kan den kanske bli värd att köpa

Så 3000 för en 97” oled känns rimligt?

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

70 tusen för 77” är ju åtminstone inte helt gränslöst. Jämfört med den rullbara för miljonen är det till och med väldigt prisvärt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Undrar om länken klarar av en mikro i huset, eller om man får överleva filmen utan popcorn.

Bara pöbeln som kör micropopcorn så det drabbar inte målgruppen

Permalänk
Medlem

De vore ju ett roligt projekt att göra en egen variant. Synd att man inte har så öppna ytor hemma där en sån här hade passat

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Om man ändå måste dra en kabel för ström är den ju egentligen inte mer trådlös än t.ex Samsungs "the frame". Eller viken tv som helst om man skippar alla kablar utom ström.
Skulle nog behövas ett helt ekosystem av trådlösa överföringar + ström för att detta skulle kännas som något man vill ha....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Trådlös ström kommer dröja. Kräver ny teknik som inte finns än för att vara görbart.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Alltså, visst CutEdgeTech i all ära o.s.v är dyrt och svårt att ta fram/tillverka, men köper någon detta för faktiskt användning av nya tekniken/ekosystem/kallas de man vill (300k panelen), eller hamnar det hos Sven 57år som vill se fotboll på dyraste möjliga panel för skryt på kneget?

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Alltså, visst CutEdgeTech i all ära o.s.v är dyrt och svårt att ta fram/tillverka, men köper någon detta för faktiskt användning av nya tekniken/ekosystem/kallas de man vill (300k panelen), eller hamnar det hos Sven 57år som vill se fotboll på dyraste möjliga panel för skryt på kneget?

77" kostar dock 65990:- vid lanseringen och antar att priset går neråt mot black friday eller mellandags rean.

Dock c serien som sålt bäst den tiden pga okej pris.

G3 för 49 990:- idag för 77" som redan gått ner 10K sedan lanseringen.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Äh, för 10 år sedan på ett ungefär kostade en 70" 400k på mediamarkt. Tycker det är spännande med nymodigheter för räknar med att jag får en 97a för runt 25-30k när det är dags att byta ut 77an

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Trådlös ström kommer dröja. Kräver ny teknik som inte finns än för att vara görbart.

Verkar snarare vara för dyr och komplicerad teknik.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/helt-rum-med-tradlos-el-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodiodine:

Verkar snarare vara för dyr och komplicerad teknik.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/helt-rum-med-tradlos-el-...

Plus att objekten måste i stort sett ha kontakt för att det ska fungera. Trådlös el via distans finns/funkar i teorin, men det skapar en ljusbåge som är dödlig (tänk blixt) så kanske inte något man vill ha hemma

Och om objekten ändå måste ha kontakt så kan man lika gärna sätta en dold elkabel inne i väggen o spara några 100k. Nackdelen är att man inte kan flytta runt TVn, men känns som att det är en ickefråga.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jodiodine:

Verkar snarare vara för dyr och komplicerad teknik.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/helt-rum-med-tradlos-el-...

60 watt över 2 meter är max med stora fula spolar är max man lyckats med. Effektivitet ca 40%. Längre sträckor är möjligt som ditt rum men med reducerad effektivitet, effekt.
Vissa saker behöver flera hundra watt eller mer. Helt omöjligt med nuvarande teknik.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Medan jag är helt ointresserad av det här konceptet så hade jag gärna sett LG introducera en "One Connect"-box likt Samsung på sina OLED, åtminstone på någon serie. Sjukt osmidigt är det när man någon gång behöver koppla in något nytt på en vägghängd tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Medan jag är helt ointresserad av det här konceptet så hade jag gärna sett LG introducera en "One Connect"-box likt Samsung på sina OLED, åtminstone på någon serie. Sjukt osmidigt är det när man någon gång behöver koppla in något nytt på en vägghängd tv.

Fördelen med one connect box är att man får bort elektronik klumpen på baksidan av tv och kan gör den plattare som många tillverkare försökt.

Lg hade w serien med detta koncept som slutades sälja helt när g serien lanserades pga priset.

Samsung har frame serien.

Säkert därför den serien lanseras.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Äh, för 10 år sedan på ett ungefär kostade en 70" 400k på mediamarkt. Tycker det är spännande med nymodigheter för räknar med att jag får en 97a för runt 25-30k när det är dags att byta ut 77an

Får väll hoppas att det blir billigare i den storleken.

97" C2 kostade runt 95-99K.

Men vet inte om någon annan Oled tv i den storleken men du kunde få en Tcl 97" led tv för 35K vid black friday rean förra året.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Har två kablar kopplade till min LG OLED, strömkabeln och en HDMI 2.1 kabel till receivern/förstärkaren dit allt kopplas därefter. Receivern sköter automatisk ändring av källa, ljud via eARC, CEC osv mellan två PCn, Nvidia Shield Pro, spelkonsoller mm. Olika profiler för varje källa. Behöver aldrig ens använda TVns fjärrkontroll. Ser inte riktigt vitsen med en nästan-trådlös TV där jag slipper en HDMI kabel. Den dagen strömkabeln blir trådlös, ja då snackar vi!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Undrar om länken klarar av en mikro i huset, eller om man får överleva filmen utan popcorn.

Personligen brukar jag fixa mina popcorn innan filmen har börjat, men har man som krav att det ska erbjudas nypoppade under hela filmens gång kan det såklart bli problematiskt.