Pixel 8 Pro halkar efter Iphone 12 i prestandatest

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

För en gångs skull de senaste 20 åren så matchar Apples priser prestandan. De har gjort ett bra jobb med sina processorer!

Synd bara på deras OS, annars hade det varit en bra kombo!

Sorgligt att de är så mycket efter och vill ha så mycket pengar. Betalar jag så mycket så vill jag fan ha något fetare.

Att ladda ned beta versioner av iOS är väl ändå frivilligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

iOS är berömt för sin optimering. Vad baserar du det påståendet på förutom magkänsla?

För sex år sedan verkade Pixel 2 få spö av iPhone X både i rå prestanda och upplevd snabbhet redan då: https://youtu.be/RsyquCkXD9Q?si=1Z1mo4MaBr6cVhY6

Att alla runtomkring en säger att deras iPhone blir segare desto längre de haft den. Apple har väl begränsat äldre modeller på olika vis?
Jag litar helt enkelt mer på Googles mjukvaruoptimeringar än Apples.

Iphone X kanske var snabbare då, men Pixel 2 är mer brukar idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Att alla runtomkring en säger att deras iPhone blir segare desto längre de haft den. Apple har väl begränsat äldre modeller på olika vis?
Jag litar helt enkelt mer på Googles mjukvaruoptimeringar än Apples.

Iphone X kanske var snabbare då, men Pixel 2 är mer brukar idag.

Svårt att argumentera med anekdoter, har du något på pränt så kan vi fortsätta diskussionen annars är det meningslöst. Jag kan ge en anekdot om att min fem år gamla iPhone Xs var blixtsnabb fortfarande när jag uppgraderade häromveckan, men det bidrar ju inte mycket heller till diskussionen.

Självklart blir alla telefoner segare med tiden när kraven från mjukvara ökar, men det är ju inte ett argument för att Pixel skulle vara bättre för det?

Pixel 2 övergavs dessutom av Google för tre år sedan medan iPhone X fick sin sista funktionsuppdatering så nyligen som tidigare i år och kommer får säkerhetsuppdateringar långt framöver. Bara där faller ju argumentet att Pixel 2 skulle vara mer brukbar. Om Google kan leverera på sina nya löften för 8an återstår att se.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite så att Google Pixel sålt på främst 4 styrkor. Pålitlighet, bra hårdvarukvalitet, bra kamera och rätt så kraftfull samt bra pris.

Nu när hårdvaran verkar lite utdaterad redan vid launch i förhållande till priset samt högt pris så försvinner ju lite av lystern kring Pixel. Tror nog detta kan inverka negativt på försäljningen....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag har läst denna tråd (i egenskap av blivande P8P-ägare) och upplever att vi missar något relevant: målgruppen.

Jag (med många andra som väljer att lägga 10+ tkr på en telefon) kommer sannolikt inte hålla kvar i Pixel 8 så länge som 7 år, varför det är irrelevant hur prestandan upplevs då. Min P8P får hemskt gärna hitta en ny ägare när jag byter efter 3-5 år, men jag ser inte framför mig att den nya ägaren kommer ha allt för höga krav på en (relativt) gammal telefon.

I min värld är prestandan ett icke-problem, eftersom jag kommer ha bytt till en nyare modell innan det eventuellt är ett bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Svårt att argumentera med anekdoter, har du något på pränt så kan vi fortsätta diskussionen annars är det meningslöst. Jag kan ge en anekdot om att min fem år gamla iPhone Xs var blixtsnabb fortfarande när jag uppgraderade häromveckan, men det bidrar ju inte mycket heller till diskussionen.

Självklart blir alla telefoner segare med tiden när kraven från mjukvara ökar, men det är ju inte ett argument för att Pixel skulle vara bättre för det?

Pixel 2 övergavs dessutom av Google för tre år sedan medan iPhone X fick sin sista funktionsuppdatering så nyligen som tidigare i år och kommer får säkerhetsuppdateringar långt framöver. Bara där faller ju argumentet att Pixel 2 skulle vara mer brukbar. Om Google kan leverera på sina nya löften för 8an återstår att se.

Iphone x kan inte uppdateras längre. Pixel 2 supportas av communityn, lineageos bland annat, och kommer fortsätta att supportas i något år till. IPhone x är död på mjukvarusidan. Dvs pixel 2 är mer brukvar än iPhone x idag.

Det är som du säger mycket anektoder. Du kan inte heller bevisa att iPhone 15 kommer funka bättre än Pixel 8. Men ser man hur Google har suttit på tronen vad gäller att ha ett väloptimerade OS så ser det ut som att pixel kommer vara ett bättre val om man vill ha telefonen en lång tid.

Den är dessutom billigare och tar troligtvis bättre foton.

Vi får väl bokmärka dessa inlägg och återuppta diskussionen om 6 år.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Är det inte lite så att Google Pixel sålt på främst 4 styrkor. Pålitlighet, bra hårdvarukvalitet, bra kamera och rätt så kraftfull samt bra pris.

Nu när hårdvaran verkar lite utdaterad redan vid launch i förhållande till priset samt högt pris så försvinner ju lite av lystern kring Pixel. Tror nog detta kan inverka negativt på försäljningen....

Du glömde en punkt, mjukvaran.

Skrivet av Mirialia:

Iphone x kan inte uppdateras längre. Pixel 2 supportas av communityn, lineageos bland annat, och kommer fortsätta att supportas i något år till. IPhone x är död på mjukvarusidan. Dvs pixel 2 är mer brukvar än iPhone x idag.

Det är som du säger mycket anektoder. Du kan inte heller bevisa att iPhone 15 kommer funka bättre än Pixel 8. Men ser man hur Google har suttit på tronen vad gäller att ha ett väloptimerade OS så ser det ut som att pixel kommer vara ett bättre val om man vill ha telefonen en lång tid.

Den är dessutom billigare och tar troligtvis bättre foton.

Vi får väl bokmärka dessa inlägg och återuppta diskussionen om 6 år.

Plus att mycket i Android kan uppdateras utan att behöva en systemuppdatering från tillverkaren

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Prestanda är överskattat i en mobil i mitt tycke.
Förstå mg iinte fel. Spelar gör jag då och då. men det är mobilspel. Inte Cyberpunk 2077 direkt.

Till saken
Jag har haft otaliga mobiler genom åren, Samsung, Oneplus, HTC, Iphone. Men Pixeln är nog den som jag känt mig mest hemma med. Inget bloatware eller liknande. Det är som Google tänk att Android ska vara.

Jag gillar öppenheten i Android till skillnad mot iOS. Inget fel alls på Apple. Bra kvalitet. Enkelt för dom som inte vill greja så mycket. Bara tuta och köra. Men för en teknik nörd som mig, android alla dagar, och Pixel gör jobbet bäst.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av crossfade:

Nu ligger väl prestandan hos nya tensor G3 (om man bortser från all AI-kraft) snarare mellan iphone 11 Pro Max och iPhone 12 än iPhone X. Dvs, 3,5 år efter Apple i single-core/multi-core score, snarare än 6 år efter (iPhone X).
Så, enligt denna logik borde pixel-8-telefonerna kännas som en iPhone 5S (2013) gör idag i relativa termer när de fått sin sista Android-uppdatering.

Men vem vet, beroende på hur mjukvaruutvecklingen ter sig kanske AI-prestanda får mer relevans de kommande 7 åren än ren råprestanda

Oavsett vilket så verkar ju samma kärnor på Samsungs nod inte bli lika vassa (i Hertz) som på TSMCs, men det var väl ingen överraskning direkt. Eller har de helt enkelt klockat ner dem för att få bättre batteritid och mindre värmebekymmer jämfört med Tensor G2?

https://browser.geekbench.com/v6/cpu/2947796

https://browser.geekbench.com/ios_devices/iphone-11-pro-max

https://browser.geekbench.com/ios_devices/iphone-12

Inte omöjligt att du har rätt, men jag menade bara att den börjar på nivån nära den där apple idag börjar kasta ut. När den blir äldre komemr den bli gammal ganska fort troligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Isåfall behöver du inte en Pixel utan kan använda en billigare telefon. 🙂

Det finns väldigt mycket mer än bara prestanda som spelar in vid telefonköp

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Iphone x kan inte uppdateras längre. Pixel 2 supportas av communityn, lineageos bland annat, och kommer fortsätta att supportas i något år till. IPhone x är död på mjukvarusidan. Dvs pixel 2 är mer brukvar än iPhone x idag.

Det är som du säger mycket anektoder. Du kan inte heller bevisa att iPhone 15 kommer funka bättre än Pixel 8. Men ser man hur Google har suttit på tronen vad gäller att ha ett väloptimerade OS så ser det ut som att pixel kommer vara ett bättre val om man vill ha telefonen en lång tid.

Den är dessutom billigare och tar troligtvis bättre foton.

Vi får väl bokmärka dessa inlägg och återuppta diskussionen om 6 år.

Iphone X uppdateras inte längre? Den får officiella säkerhetsuppdateringar och patchar från Apple, i flera år till. Att det går att tanka ned inofficiella hemmasnickrade ROMs till den officiellt övergivna Pixel går väl inte att jämföra?

Nej självklart kan jag inte se in i framtiden, men historiskt och idag är Apple bättre på både rå prestanda och officiell mjukvarusupport. Detta är svart på vitt och jag vet ärligt talat inte vad du argumenterar om längre? Din magkänsla säger att Googles mjukvara är mer väloptimerad?

Notera att jag inte argumenterar för vilket som är bäst av iOS och android överlag, det hör inte till diskussionen här. Jag var själv ett android-fan tills Google tillfälligt slutade sälja telefoner i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av urban22:

Iphone X uppdateras inte längre? Den får officiella säkerhetsuppdateringar och patchar från Apple, i flera år till. Att det går att tanka ned inofficiella hemmasnickrade ROMs till den officiellt övergivna Pixel går väl inte att jämföra?

Nej självklart kan jag inte se in i framtiden, men historiskt och idag är Apple bättre på både rå prestanda och officiell mjukvarusupport. Detta är svart på vitt och jag vet ärligt talat inte vad du argumenterar om längre? Din magkänsla säger att Googles mjukvara är mer väloptimerad?

Notera att jag inte argumenterar för vilket som är bäst av iOS och android överlag, det hör inte till diskussionen här. Jag var själv ett android-fan tills Google tillfälligt slutade sälja telefoner i Sverige.

Många saker på iOS när det gäller systemappar o sånt krävs en uppdatering från Apple, medans det på Android inte behövs en uppdatering i många av fallen. Jag har fått en hel del nya funktioner även på plattor/telefoner som inte fått någon uppdatering på flera år från tillverkaren.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Rent spontant så skulle jag säga pga visiret som de att på baksidan.

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/02/13/article-2100398-11B7848F000005DC-498_224x333.jpg

Men det är individuellt vad man gillar.

Jo, ja, men det kan man ju säga om iPhones 3 ögon också

Men "att se dum ut" för att prestandan enligt benchmarks är sämre är ju et väldigt konstigt sett att se det på. Tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag växlar fram och tillbaka mellan iPhone och Android, kan inte säga att jag någonsin brytt mig om beräknings-prestanda.

Kamera
Skärm
...ja, det var väl det.

Batteritid, vem bryr sig? Jag har aldrig befunnit mig i en situation där det skulle spela någon som helst roll ifall batteriet fixade 24 timmars vanligt användande eller 72 timmar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Iphone x kan inte uppdateras längre. Pixel 2 supportas av communityn, lineageos bland annat, och kommer fortsätta att supportas i något år till. IPhone x är död på mjukvarusidan.

Nej det är den inte. iOS 16.7 släpptes den 21 september, alltså några dagar efter iOS 17 släpptes. Att iPhone X inte har stöd för iOS 17 betyder inte att den kommer sluta få mjukvaruuppdateringar direkt. iPhone 6s fick sin senaste uppdatering nu den 11 september då iOS 15.7.9 släpptes och kommer förmodligen ges stöd av BankID och andra viktiga appar under flera år till.

iOS 12.5.7 som iPhone 5s kör släpptes den 23 januari i år. Så en 10 år gammal iPhone går med lite god vilja att använda även i dagsläget om man inte har så höga krav.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Det du säger bevisar ju bara min tes. Om du inte upplever någon skillnad utan att göra en faktisk "sida vid sida-jämförelse" med en 6 år gammal telefon så är dessa prestandaskillnader försumbara och irrelevanta i 99 av 100 fall.

Tänkte snarare att den blev markantare.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Alltså. Det känns så uråldrigt att göra syntetiska prestandatester på en enhet som är så löjligt mycket snabbare än vad som krävs av den 95% av tiden.

Är det någon, mer än som argumentationspunkter för tonåringar, som bryr sig om dessa prestandasiffror?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Dinoman:

Alltså. Det känns så uråldrigt att göra syntetiska prestandatester på en enhet som är så löjligt mycket snabbare än vad som krävs av den 95% av tiden.

Är det någon, mer än som argumentationspunkter för tonåringar, som bryr sig om dessa prestandasiffror?

Kan inte mer än att hålla med

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Kan inte mer än att hålla med

Samma här. Hela ämnet känns nästan orelevant i min värld. Kör en 4 år gammal huawei, klarar allt jag gör.

Diverse bankärenden, foto, film, redigering, har ibland nästan 100 flikar uppe i Chrome när jag inte rensat på väldigt länge, men som går snabbt ändå att hoppa emellan. Spelar också om lusten faller på.

Sonen har en likadan, jag vet inte vad tonåringar spelar på sina telefoner, men mer avancerade än vad jag spelar har jag sett åtminstone och han hade sönder skärmen nyligen. Jag frågade genuint om han vill ha den lagad eller om vi ska sikta på en ny telefon. Han svarade att han gärna lagar sin om det inte är till större besvär.

Det säger ändå en del kan jag tycka om relevansen i dessa tester till vardagslivet. Däremot så är det kul att utvecklingen går framåt, och att kunna docka telefonen i framtiden och ha prestanda att driva aaa-spel vore ju lite fräckt. Eller varför inte rikta in sig mer på batteritid?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle inte vara förvånad om den är lika snabb eller snabbare i verklig användning.

iPhones har starkare hårdvara men sen när man väl använder telefonen så speglas det inte alls.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Att alla runtomkring en säger att deras iPhone blir segare desto längre de haft den. Apple har väl begränsat äldre modeller på olika vis?
Jag litar helt enkelt mer på Googles mjukvaruoptimeringar än Apples.

Iphone X kanske var snabbare då, men Pixel 2 är mer brukar idag.

Yes Apple har segat ner prestandan och försämrat batteritiden på gamla modeller.

Titta bara på iPhone 14 nu när 15 släpptes.

Batteritiden föll jättemycket.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Nej det är den inte. iOS 16.7 släpptes den 21 september, alltså några dagar efter iOS 17 släpptes. Att iPhone X inte har stöd för iOS 17 betyder inte att den kommer sluta få mjukvaruuppdateringar direkt. iPhone 6s fick sin senaste uppdatering nu den 11 september då iOS 15.7.9 släpptes och kommer förmodligen ges stöd av BankID och andra viktiga appar under flera år till.

iOS 12.5.7 som iPhone 5s kör släpptes den 23 januari i år. Så en 10 år gammal iPhone går med lite god vilja att använda även i dagsläget om man inte har så höga krav.

Du är inte ärlig i diskussionen, framhäver det som att det är iOS uppdateringar. Låt oss se vad "iOS 12.5.7" till gamla iPhone 5S hade för features.

https://support.apple.com/sv-se/HT213597

Oj, täppte till ett hål i webbläsaren. Sådant fixar man via en uppdatering av webbläsaren i Android, inte via en "systemuppdatering".

Samma sak med iOS 16.7 till iPhone X, bara säkerhetsfixar där det mesta hade kunnat uppdateras utan en systemuppdatering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Yes Apple har segat ner prestandan och försämrat batteritiden på gamla modeller.

Titta bara på iPhone 14 nu när 15 släpptes.

Batteritiden föll jättemycket.

Spännande historia. Jag väntar på att min Iphone 13 ska tappa i prestanda och batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Spännande historia. Jag väntar på att min Iphone 13 ska tappa i prestanda och batteritid.

Ge det några uppdateringar bara.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså. Det känns så uråldrigt att göra syntetiska prestandatester på en enhet som är så löjligt mycket snabbare än vad som krävs av den 95% av tiden.

Är det någon, mer än som argumentationspunkter för tonåringar, som bryr sig om dessa prestandasiffror?

Beror på vad det ger i praktiken. Jag tycker för egen del min Iphone 13 fortfarande är skitsnabb, framförallt till saker jag använder till vardags (mycket snabbare än någon Android jag provat). Det är inget jag känner något behov att uppgradera på ett bra tag.
Prestandan kan dock användas till en del intressanta saker. Kameran är det främsta jag kan komma att tänka på. Det krävs beräkningskraft för att få bra bilder och jag vill mena att Apple är ledande vad gäller "computational photography". Här kan man förstås ha olika åsikter, men det är ingen tvekan om att prestandan i deras SoC's är viktig i det avseendet.
Annars är det lite upp till app-utvecklarna att göra intressanta saker med prestandan. Apples filosofi tycks vara att pressa framåt, göra det bästa det kan och sen låta app-utvecklarna göra sitt bästa för att dra nytta av det som erbjuds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså. Det känns så uråldrigt att göra syntetiska prestandatester på en enhet som är så löjligt mycket snabbare än vad som krävs av den 95% av tiden.

Är det någon, mer än som argumentationspunkter för tonåringar, som bryr sig om dessa prestandasiffror?

Håller inte med, det borde finnas prestandatester för fler apparater så man vet vad man får prestandamässigt.
Routrar finns i en uppsjö, 99% av dem är rent skräp, trots prislappar på flera tusen.
Många av dem innehåller lastgamla processorer.
Hade det funnits prestandamätningar så skulle de förmodligen vara betydligt bättre.

Och nej jag är inte en tonåring, inte heller nybliven vuxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Yes Apple har segat ner prestandan och försämrat batteritiden på gamla modeller.

Titta bara på iPhone 14 nu när 15 släpptes.

Batteritiden föll jättemycket.

Berätta gärna mer fast byt ut ”jättemycket” mot siffror, hur många timmar/procent/batterihälsa tappade din iPhone 14 dagen då iPhone 15 släpptes?

Här kan du ju även köra geekbench och väldigt lätt konstatera utifall att den tappat prestanda, så återkom gärna med siffror därifrån med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Du är inte ärlig i diskussionen, framhäver det som att det är iOS uppdateringar. Låt oss se vad "iOS 12.5.7" till gamla iPhone 5S hade för features.

https://support.apple.com/sv-se/HT213597

Oj, täppte till ett hål i webbläsaren. Sådant fixar man via en uppdatering av webbläsaren i Android, inte via en "systemuppdatering".

Samma sak med iOS 16.7 till iPhone X, bara säkerhetsfixar där det mesta hade kunnat uppdateras utan en systemuppdatering.

Jodå jag har inte påstått att det kommer släppas uppdateringar med nya funktioner. Men så länge det släpps säkerhetsuppdateringar regelbundet är dom inte döda mjukvarumässigt så som du hävdar. Att enheterna får säkerhetsuppdateringar innebär att bland annat BankID kommer fungera ett tag till.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Titta bara på iPhone 14 nu när 15 släpptes.

Batteritiden föll jättemycket.

Jag vet! och grisar började flyga också!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Jodå jag har inte påstått att det kommer släppas uppdateringar med nya funktioner. Men så länge det släpps säkerhetsuppdateringar regelbundet är dom inte döda mjukvarumässigt så som du hävdar. Att enheterna får säkerhetsuppdateringar innebär att bland annat BankID kommer fungera ett tag till.

Jag tror inte det har med uppdateringar att göra det där med Bank-ID. Bank-ID stöds på Android 6 och nyare på Android sidan, vilket är klart äldre än iOS 12.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig