Helgsnack: Är det värt att uppgradera hårdvara just nu?

Permalänk
Medlem

Begagnade grafikkort är rätt så nice nu imo.

Processorerna är helt OK med tanke på att både intel o amd har sina för o nackdelar o slåss med priserna.

Är väl mest moderkorten på cpu sidan som är lite irriterande fortfarande då priserna där gått iväg en bra slant.

Helt nya grafikkort är kvar på villhöver-hyllan. Vilket är synd, hade väldigt gärna köpt ett FE kort annars.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Har åldrats och blivit en gammal gubbe nu så all spelintresse är försvunnen....mycket tack vare gpu bristen och sen price gouging från nv och dom övriga....mitt relativt nya 13500/b760 med arc 770 får tuffa tills det pajjar i princip.

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag fortfarande på en dator med:
Intel Core i7-4770K + ASUS MAXIMUS VI HERO
ASUS GeForce GTX 770 2GB

Mest har mina spelbehov i kombination med ekonomiska hinder gjort att jag inte uppgraderat, men börjar bli dags så får nog hålla koll på bra erbjudanden framöver.

Permalänk
Medlem

Har en i7 7700K, 32GB RAM, GTX 1080Ti och det känns att det börjar bli lite i det tröttaste laget på vissa spel och det är lite tråkigt att inte få ögongodiset på köpet när man spelar.

Har lite lugn panik för jag vill nog inte köpa Intels 14 serie så får hoppas att sakerna håller ett tag till, sedan att allting är snordyrt det gör inte saken bättre...

Permalänk
Medlem

Jag har en 12900K i huvudsystemet och 12700K i snabbaste lekriggen i drift.

Om vi får nåt supererbjudande på 14900K på Black Friday kan det kanske vara intressant till lekriggen. Nu tvivlar jag på att priset blir (för mig) bra nog med tanke på vår svaga valuta.

När det gäller grafikkort har jag inget snabbare än 3070ti men prisläget gör alla kort i de övre segmenten helt ointressanta.

Permalänk
Medlem

Är gammal nu. Får inte utbrott för FPS drops sedan läääänge. Datorn i signaturen kommer att få rulla i många år till innan det blir tal om uppgradering.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Nej, inte värt det.
Det är bättre att inte köpa så tillverkarna är tvungna att sänka priset, de sätter fantasipriser idag, prisökningarna motsvarar inte fördyringen av komponenter senaste 10 åren.

Permalänk
Medlem

Njäää
Det kan berör på, förra årets modell kanske
Man väntar och spara in, planerar sin nästa inköp mer än någonsin SEDAN GÅR FÖR IT!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/