Beställde paket men skrev fel telefonnummer

Permalänk

Beställde paket men skrev fel telefonnummer

Eller tekniskt sätt var det inte fel nummer. Men de ville ha det på formatet som börjar med +46. Jag har råkat skriva in +46 och efter detta en nolla, så det blev +4607.....

Jag kan visst gå in på mitt konto för att ändra det, men om man inte byter, kommer man då fortfarande få sms med information om paketet? Eller ska jag ringa dem och be att de byter numret? Jag beställde till postombud så endast adressen räcker nog inte

Permalänk
Medlem

+4607 är likadant som +467, så det kommer skickas sms till dig ändå.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte sms:et. Bara håll koll på när paketet är framme så kan du hämta ut det. De fyra siffrorna man brukar få i sms:et är de fyra sista siffrorna i kollinumret.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har alltid både telefonnummer och mailadress i paketapparna så det finns backup om en av dem krånglar när säljarna beställer frakt. T o m två av var, finns ingen begränsning i de appar jag har.

Ergo: Paketappar är mycket bra och fångar upp leveranserna utan att man behöver fundera på det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Du behöver inte sms:et. Bara håll koll på när paketet är framme så kan du hämta ut det. De fyra siffrorna man brukar få i sms:et är de fyra sista siffrorna i kollinumret.

Precis, man brukar få spårningsnumret via e-post och/eller länkat från sitt konto hos butiken. Sedan brukar nollor i internationellt utformade nummer hanteras automatiskt ändå.