Fiberingång på "fel sida" av huset från där jag behöver alla ethernetkablar, vad har jag för alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Japp.
Jag skulle nog oavsett köra på en av de AP jag nämnde. Om du inte har så höga kvar och liten budget, kika på blocket efter en begagnad router, de går oftast att köra i AP läge.

Jag har i dagsläget en gammal D-Link DIR-879 som verkar ha AP funktionalitet https://www.manualslib.com/manual/1184667/D-Link-Dir-879.html..., och de har i huset just nu en Sagemcom F@st 5359 CHWU.
Så den absolut billigaste lösningen verkar då vara att bara dra en sladd från deras Sagemcom in till kontoret där jag placerar min DIR-879 i Extender läge?

Vet du om en/båda av dessa bör bytas ut? Har ändå funderat på att uppgradera min router och om jag inte behöver köpa ny AP kan ju pengarna hamna på ny router istället.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Malusch:

Kände verkligen samma men tänkte att jag måste formulerat mig helt bedrövligt bara.
Det här svaret är verkligen superbra, tack så mycket!
Vilken hårdvara körde du på? Var du nöjd med resultatet med den hårdvaran?

Självklart eftersom att jag inte har en vindsvåning att dra kabeln via? Hahaha.

Jag kör en datorn med OPNSense installerat som router. Och tre stycken TP-Link Omada EAP635 accesspunkter utspridda i huset.

Du klarar dig nog utmärkt med din D-link router, är de så att du vill få fart på wifi så skulle jag slå av wifi på routern och köra två accesspunkter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malusch:

Självklart eftersom att jag inte har en vindsvåning att dra kabeln via? Hahaha.

Så vad finns på övervåningen då? Mtp du flera gånger skriver "huset" tolkar jag det som någon form av hus. Är det en övervåning? Går det att dra kabel där om väggarna inte är lika dekorerade och planlösningen enklare?