Där håller jag delvis med dig, men steget från BF2 till BF3 rör sig om halva väntetiden mot vad vi nu är uppe i sedan GTA V. Under Rockstars första 12 års period släppte de 14 GTA-spel, varav 11 som jag själv spelat och funnit rätt underhållande. Nu närmar det sig 12 år mellan 2 spel.
Tänk dig som tonåring, att inte få uppleva releasen och hypen över ett nytt GTA-spel?
Det går att återvända en gammal stöpform om man gör det på rätt sätt. I ett väl gjort spel bryr man sig mindre om sådant som grafiken, realism innebär inte automatiskt underhållning. Där jag upplever att många spelserier tappar är ett ihåligt manus. Om t ex Ubisoft lagt ner mer energi och skapat en hel annan inlevelse och gripande story i majoriteten av sina spel och skippat sitt "copy and paste"-koncept så tror jag inte att de haft ett så dåligt rykte eller omdöme.
Folk älskar också rätt typ av buggar, det är sånt som gör spelet minnesvärt eller att lätt kunna modifiera spelet till en helt annan upplevelse genom att flytta ett kommatecken i en enkel textfil.
Vem minns inte GTA IV:s "Swingset of death" eller att sätta alla fordons friktion som negativ i handling.cfg för att skapa ett totalt trafikkaos?