LOTR - Return to Moria [Den stora tråden]

Permalänk
Medlem

LOTR - Return to Moria [Den stora tråden]

Ännu ett spel som utspelar sig i Sagan om RIngens-fantastiska värld. Till skillnad från Gollum så har detta spelet fått betydligt bättre kritik (även om det fått en hel del ris också) så jag valde att ge det en chans.

Jag är nu några timmar in i spelet och tänkte jämföra mina åsikter med er. Så vad tycker ni om spelet?

Mina åsikter baseras enbart på single player, men det går ju att lira upp till åtta personer i co-op. Kanske någon som är sugen på att testa?

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka än så länge. Stundtals jävligt mysigt. Stundtals känns det inte riktigt komplett.
Byggsystemet känns väldigt basic ärligt talat, inte mycket variation. Hittills iallafall.

Combat-systemet känns lite sådär också. Någon form av auto-targeting påslaget som gör att jag inte riktigt känner ett skönt flow när man boxas med goblins och orcher. Kanske något som går att stänga av?

Än så länge väldigt lagom med crafting. Inte för lite, inte för mycket. Här skiljer sig spelet mot många andra survival-spel. Läs Valheim och Conan.

Utforskningsdelen känns belönande och spännande!

Spelet håller dig verkligen inte i handen, några utav sakerna måste man ta reda på själv utan att spelet säger åt dig. Detta tycker jag är både bra och dåligt. Ibland står man där som ett frågetecken! haha

Rent utssendemässigt tycker jag dock grafiken är supertrevlig! Mysiga och mäktiga miljöer!

Vad är era tankar om spelet såhär långt? Hur långt har ni kommit?

Jag har precis byggt mitt första hem och ska strax ge mig in i "Deep mines".

Om ni inte har en susning om vad för spel jag pratar om, eller som mig inte orkar läsa långa tradiga texter så länkar jag till en video här nedan så ni kan få en första uppfattning om spelets första timme

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Några timmar in i spelet måste jag säga att jag gillar det. Miljöerna är fantastsika. Riktigt spännande att utforska än så länge. Jag har dock bara tagit mig till mines än så länge.

Lagom mycket crafting.

Spelet "håller dig inte i handen". Man får försöka förstå väldigt mycket själv. Vilket jag tycker är bra. Även om man står som ett frågetecken många gånger hittils.

Ska bli intressant att se när första boss-fighten kommer. Hur pass svårt osv spelet är tar jag nog efter det mötet

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st