Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av jnsson:

Kan det bli säker mark för AIK eller är det för få omgångar för att kunna säkra marken och Allsvenskan nästa år för AIK eller kommer det vara "ovist" fram till sista omgången?

Matematiskt så går det att hamna på säker mark. Realistiskt tror jag att det kommer att bli svettigt in i det sista helt klart. Om vi fortsätter städa av vårat relativt beskedliga motstånd på hemmaplan så borde det vara lugnt dock. Men finns ett par ordentliga ångestmackor kvar, bland annat blåvitt borta.

Skrivet av RVX:

Och lite säkrare mark ner till Degerfors som grädde på moset
Synd bara att Malmö nu verkar dra ifrån då Elfsborg och Häcken drillat bort sig själva totalt sista tiden med resultaten...

Yes, känns riktigt fint. Sirius spelar ikväll så vi får se vad som händer där. men Visst finns det hopp om livet, känner mig försiktigt försiktigt positiv. Finns dock inte en sekunds utrymme att andas ut. Nu är det påkopplat som gäller hela vägen in i sista omgången.

Ja alltså känns som att Elfsborg och Häcken totalt spelat ur sig själva ur guldstriden. Man ska inte ta ut något i förskott såklart men det känns så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Matematiskt så går det att hamna på säker mark. Realistiskt tror jag att det kommer att bli svettigt in i det sista helt klart. Om vi fortsätter städa av vårat relativt beskedliga motstånd på hemmaplan så borde det vara lugnt dock. Men finns ett par ordentliga ångestmackor kvar, bland annat blåvitt borta.

Yes, känns riktigt fint. Sirius spelar ikväll så vi får se vad som händer där. men Visst finns det hopp om livet, känner mig försiktigt försiktigt positiv. Finns dock inte en sekunds utrymme att andas ut. Nu är det påkopplat som gäller hela vägen in i sista omgången.

Ja alltså känns som att Elfsborg och Häcken totalt spelat ur sig själva ur guldstriden. Man ska inte ta ut något i förskott såklart men det känns så.

Ja hoppas Siriys tar 3 poäng och sätter extra press på Degerfors. Dom har ju haft sina tuffa matcher nyligen som genererade i noll poäng, men nu kommande 3 matcher har dom först just Sirius. Sen Halmstad och därefter Kalmar, känns inte givet nånstans hur det kan sluta.
Får hoppas på att MFF får en dipp samtidigt som fokb2 jagande hittar formen. Synd bara att Göteborgs nuvarande form inte har hållit i sig resten av säsongen. Nu passar det minsann att plocka vinst efter vinst 😄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oerhört viktig seger för mitt älskade Elfsborg idag!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av RVX:

Ja hoppas Siriys tar 3 poäng och sätter extra press på Degerfors. Dom har ju haft sina tuffa matcher nyligen som genererade i noll poäng, men nu kommande 3 matcher har dom först just Sirius. Sen Halmstad och därefter Kalmar, känns inte givet nånstans hur det kan sluta.
Får hoppas på att MFF får en dipp samtidigt som fokb2 jagande hittar formen. Synd bara att Göteborgs nuvarande form inte har hållit i sig resten av säsongen. Nu passar det minsann att plocka vinst efter vinst 😄

Hade ju gärna sett Sirius gått på pumpen för att bibehålla avståndet, nu är det bara två poäng ned men men. Fortfarande rätt säker på att vi klarar oss.

Hahaha Blåvitt i år är fasiken en bok med två helt väsensskilda halvor. Men ja, oavsett hur mycket jag avskyr den föreningen så är det bra för allsvenskan att dom är kvar.

Skrivet av MyRus:

Oerhört viktig seger för mitt älskade Elfsborg idag!

Ja det är gött, hoppas ni fortsätter sätta tryck på MFF i toppen, ser hellre att ni tar det än Malmö. Pallar inte ännu ett år med deras självbelåtenhet. Vill verkligen inte att de blir någon form av svenskt Bayern München.

Permalänk
Medlem

Klassiska lag som AIK och Göteborg tycker jag liksom hör hemma i allsvenskan per automatik, blir lite udda känsla om ex AIK skulle trilla ur. Nu tror och hoppas jag inte att dom gör det.
Finns fler lag som jag associerar med allsvenskan, Helsingborg ex som nu är på rejäl dekis att till och med åka ur superettan. Likt ÖSK ett lag som man haft många minnen av i högsta serien, svenska mästare också, och som nu istället verkar befinna sig i ett djupt svart hål som bara växer och växer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Hade ju gärna sett Sirius gått på pumpen för att bibehålla avståndet, nu är det bara två poäng ned men men. Fortfarande rätt säker på att vi klarar oss.

Hahaha Blåvitt i år är fasiken en bok med två helt väsensskilda halvor. Men ja, oavsett hur mycket jag avskyr den föreningen så är det bra för allsvenskan att dom är kvar.

Ja det är gött, hoppas ni fortsätter sätta tryck på MFF i toppen, ser hellre att ni tar det än Malmö. Pallar inte ännu ett år med deras självbelåtenhet. Vill verkligen inte att de blir någon form av svenskt Bayern München.

Ja är svårt att veta vart man ska stå och heja på nu. Å ena sidan vill jag att AIK klarar sig kvar, samtidigt som varje förlorad poäng för Degerfors är välkommet.
Ut med dom, ut med dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Att vi torskar mot Häcken kan jag acceptera, det är vad det är. Dom var helt enkelt för bra och vi gör för många misstag i eget straffområde om kommunikationen mellan Kribben och Sotte verkar vara sådär.

Men vad i hela helvete håller Degerfors på med? Dom har uppenbarligen inget i allsvenskan att göra om man tappar 0-2 till 3-2 PÅ TILLÄGGSTID.

för fan.

Permalänk
Medlem

Vi torskade guldet mot Degerfors & MFF var bättre idag. Men den straffen när dom friar en redig avdragning av tröjan gör mig vansinnig.. Men grattis Malmö.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Synd att en inkompetent domare står för avgörandet. Dömer man inte straff i första halvleken med tröjdragningen så kan man i mina ögon heller inte döma straff för MFF's situation.
Helt otroligt...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Hoppas IFK Sillstryp höjer sig till nästa säsong, att med nöd och näppe klara sig från att kvala sig kvar är fan inte godkänt någonstans för ett lag med den historian.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Störigt att två straffsituationer fick avgöra guldmatchen. Framför allt den uteblivna i första halvleken smakar surt så här i efterhand... men heja MFF!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

💙⭐⭐💙
Åh, vi älskar Malmö FF
Ja, vi brinner för vårt lag
Under himmelsblåa skyar
Blir vi starkare och bättre för var dag
Se där Sveriges bästa
Stolt och stark
Och när stormen river
Ger vi allt
Ända sedan gamla dagar
Under våran ljusblå fana står vi upp
För himmelsblått
Heja Malmö
💙⭐⭐💙

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Så synd att Elfsborg inte kunde ha avgjort det i förra omgången...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter en veckas sjukdom har jag inte hunnit svara i tråden.
Men grattis till MFF som står som värdiga vinnare i min mening, absolut starkast när det gällde.

Nästa år då jävlar.
Min älskade Allmänna Idrottsklubb har väldigt väldigt mycket att göra under vintern. Först och främst är det ett helt gäng med gubbar som måste bort ur truppen. Nu är det upp till sportchef Berntsen att i lugn och ro få möjlighet att reparera skadan som Manuel Lindberg orsakade oss förra vintern.

Jag tror fortsatt på Henning Berg som tränare, han behöver få de materialet han vill ha för att kunna spela sin fotboll. Jag är förväntansfull inför sillyn i år och vi får se om det kan bli ett någorlunda normalt år när allting har satt sig.