Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Jag trodde jag hade fyndat Steelseries Arctis Nova Pro Wireless för 1490:- på Elgiganten, men det visade sig vara trådade versionen, trots att prisjakt-länken jag följde listade lurarna som trådlösa.

Lurigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Intressant med två helt olika bud

Jag kör Tivimate, weyd(4k remux filer på 100gb), twitch, youtube. Har aldrig haft något lagg i UI eller något problem alls för den delen.

Jag har dessutom en Nvidia Shield Pro 2019 också, och jag skulle ALDRIG lägga dom pengarna på den om jag hade köpt en CCGTV 4K först, finns absolut ingen anledning såvida du inte ska spela eller köra någon plex server osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Intressant med två helt olika bud

Kan säga att jag var nöjd med den till en början, häftigt gränssnitt och potential till att samla alla tjänster på ett och samma ställe på hemskärmen, verkade väldigt bra.

Men efter bara nån månad efter att nyköpsdopaminet försvunnit började man vakna till lite och faktiskt bli irriterad på slöheten, buggarna och att Google TV i sig faktiskt inte fungerar så värst bra... i Sverige åtminstone. Kanske funkar bättre i USA, vad vet jag.

Att få helheten samlad på hemskärmen funkade kasst, vissa tjänster stödjer det inte rakt av som t.ex. Netflix. Avsnitt man börjat kolla på och som är tänkt att dyka upp under "fortsätt titta" menyn gjorde det hälften av gångerna, ibland uppdaterades det inte och man fick ta bort dessa manuellt. Ljudet till min Sonos slutade funka titt som tätt, krävde omstart. Vet inte hur många menyer man behövde klicka sig igenom för att faktiskt få till en ordentlig omstart. Vill man titta på något i HDR eller Dolby Vision så behöver man manuellt gå in i inställningar och ändra detta eftersom många tjänster inte stödjer den automatiska inställningen där HDR och Dolby vision ändras automatiskt... In i inställningar, menyer på menyer, dolby vision inställt, tillbaks till appen som nu är stängd för det finns inte tillräckligt med minne för att ha igång inställningar och en app samtidigt. Det har förvisso kanske inget med just Google att göra utan apptillverkarna, men för dig som konsument är det ändå en huvudvärk, borde bara funka.

Så sätt så funkar LG's inbygga operativsystem faktiskt bättre, även om det också är ganska slött. Nu kör jag Apple TV istället och det går inte ens att jämföra. Men den är bra mycket dyrare såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Elgiganten LG OLED BF

Vi får se om LG via Benify kommer ut med några erbjudanden. Förra året låg dessa något lägre vs ÅF såsom Elgiganten.

77C2 kostade runt 23k där, dvs 2k lägre.

Hur kommer det sig att alla verkar ha Benify? Är det någon glitch eller specialgrej, förutsätter inte det att man har en arbetsgivare som använder Benify?

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Hur kommer det sig att alla verkar ha Benify? Är det någon glitch eller specialgrej, förutsätter inte det att man har en arbetsgivare som använder Benify?

Man kan ha Benify som "privatperson". Tidigare kostade det typ 20 kr (minns ej) nu verkar det vara en kostnad på 149 kr. Jag antar att det är en engångskostnad.
Se länk: https://www.benifydealsprivat.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Man kan ha Benify som "privatperson". Tidigare kostade det typ 20 kr (minns ej) nu verkar det vara en kostnad på 149 kr. Jag antar att det är en engångskostnad.
Se länk: https://www.benifydealsprivat.se/

Tack! Uppskattas. Avvaktar om det dyker upp någon deal som gör det värt det

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Tack! Uppskattas. Avvaktar om det dyker upp någon deal som gör det värt det

Det tar ett tag för att det går igenom och bli aktivt.
Så inget du signar upp för att kunna ta del av en super deal just i stunden.

Permalänk
Medlem

fick hem Kingston 2TB disken från Amazon, kopplade in till extern nvme usb men kickar inte igång..hmm.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Tack! Uppskattas. Avvaktar om det dyker upp någon deal som gör det värt det

Priset har gått upp med ca 100kr senaste året och är som sagt en engångskostnad, du tjänar in den på ett köp utan problem. Men sen som andra sagt så tar det dagar att aktiveras, tror det är en manuell process, därför är det viktigt att ha gjort det innan

De bästa erbjudandena försvinner inom timmar, inte arbetsdagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

fick hem Kingston 2TB disken från Amazon, kopplade in till extern nvme usb men kickar inte igång..hmm.<Uppladdad bildlänk>

Det ser mörkt ut enligt din bild🤔

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Hur värt är det med en Chromecast 4k om man sitter på en LG C9 (2019)?

Skrivet av lsociety:

Jag skulle inte rekommendera den till någon... Den försöker vara Apple TV men man har snålat ner på både minne och processorkraft så man får en enhet som inte orkar med det den ska göra. Laggig, slö och klarar knappt av att ha igång en app åt gången.

Kör vidare på LG:ns operativsystem som ärligt talat funkar bättre eller köp en Apple TV är mitt tips.

Instämmer. Har en 2020 Års Samsung 9-serie Qled i sovrummet och upplevde "Google Chromecast med Google TV (4K)" sämre än dom inbyggda apparna jag använde i TVn, sålde den illa kvickt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Tack för input kring Chromecast, avvaktar lite. Hade ju varit nice med en lite kraftigare mediahub, får se om det dyker upp något på BF eller i mellandagarna

Permalänk

Fick en PS5 med 2 kontroller för 5490:- med Amazon buggen.
6890 orginalpris. Ganska okej ändå. Tack till Bezos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Fick en PS5 med 2 kontroller för 5490:- med Amazon buggen.
6890 orginalpris. Ganska okej ändå. Tack till Bezos!

Jag beställde samma, kom nyss
Och ett vr2 paket som kommer på torsdag.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Sidospår borttagna*

I diskussionstråden för fynd skall fynd diskuteras.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Fick en PS5 med 2 kontroller för 5490:- med Amazon buggen.
6890 orginalpris. Ganska okej ändå. Tack till Bezos!

Hmm, hur fick du till det priset? Jag fick betala 6 929 kr + 649 kr vilket gav en rabatt på ca 1500 kr så totalt 6178 kr. D.v.s ca 690 kr dyrare.

Räknade lite nu i efterhand och kom fram till att totalt inkl Spider-Man 2 som jag också köpte så blev det bara ca 1000 kr billigare än billigast enligt prisjakt. Så jag vet inte hur mycket "rea" det egentligen var för min del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hmm, hur fick du till det priset? Jag fick betala 6 929 kr + 649 kr vilket gav en rabatt på ca 1500 kr så totalt 6178 kr. D.v.s ca 690 kr dyrare.

Räknade lite nu i efterhand och kom fram till att totalt inkl Spider-Man 2 som jag också köpte så blev det bara ca 1000 kr billigare än billigast enligt prisjakt. Så jag vet inte hur mycket "rea" det egentligen var för min del.

Jag köpte paketet med en ps5 ink 2 handkontroller och fick det priset. (Även om jag passade på att lägga till en tredje kontroll också, som landade på 649:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Det ser mörkt ut enligt din bild🤔

haha, testar igen.

testat med en annan disk och den fungerar.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Neon:

Hmm, hur fick du till det priset? Jag fick betala 6 929 kr + 649 kr vilket gav en rabatt på ca 1500 kr så totalt 6178 kr. D.v.s ca 690 kr dyrare.

Räknade lite nu i efterhand och kom fram till att totalt inkl Spider-Man 2 som jag också köpte så blev det bara ca 1000 kr billigare än billigast enligt prisjakt. Så jag vet inte hur mycket "rea" det egentligen var för min del.

Du kanske köpte en med skivläsare? idk.
Jag fick 1400 i rabatt, med extra rabattkod om man beställde via appen.

Permalänk
Medlem

Power har släppt sina black week erbjudande redan nu. Tycker det inte var något särskilt faktiskt. 77B3 för 23k och 77C3 för 25k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Power har släppt sina black week erbjudande redan nu. Tycker det inte var något särskilt faktiskt. 77B3 för 23k och 77C3 för 25k.

Copy / paste från Elgiganten vilket var väntat. Kanske borde vara lite mer aggressivare om de vill nypa åt sig lite fler kunder såhär i nystarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Power har släppt sina black week erbjudande redan nu. Tycker det inte var något särskilt faktiskt. 77B3 för 23k och 77C3 för 25k.

Almost mirrors Elgiganten.
Only difference that most offers go live today at 00.00.
Just in case someone feels that their product of choice will sell out...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Copy / paste från Elgiganten vilket var väntat. Kanske borde vara lite mer aggressivare om de vill nypa åt sig lite fler kunder såhär i nystarten.

Elgiganten slipper man ju helst till varje pris så om Power har samma priser så köper jag bra mycket hellre där.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det enda som lockar för mig är Samsungs värstinglimpa, den som gick för 8888:- hos Power vid öppning. Giggen kör 9990.. Hmm.. Känner fasen ingen hajp överlag.

Permalänk
Medlem

Känns som företagen börjar allt tidigare för varje år...Man saknar tiden där alla erbjudanden gick upp prick kl 00.00 på Fredagen...Hemsidorna kraschade, man fick bokstavligen slåss för att få det man ville.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Känns som företagen börjar allt tidigare för varje år...Man saknar tiden där alla erbjudanden gick upp prick kl 00.00 på Fredagen...Hemsidorna kraschade, man fick bokstavligen slåss för att få det man ville.

På den tiden var det ju roliga erbjudanden också. Nu känns det mest som att allt bara är låtsasrea på ointressanta saker vilka som av en slump fick en plötslig prishöjning för 30 dagar sen….

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

På den tiden var det ju roliga erbjudanden också. Nu känns det mest som att allt bara är låtsasrea på ointressanta saker vilka som av en slump fick en plötslig prishöjning för 30 dagar sen….

Ja.. tyvärr har det blivit så..
Enda gången man lyckas få något riktigt riktigt bra är just under en stream mes hård begränsat antal..
Dessa "bf rea" som alla har börjat med tidigare är ju inte direkt någon höjdare. Men visst, några sticker väl ut. Men väldigt få är det.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Powers utbud var ju otroligt svagt. BF har tappat sin charm känns det som.

Blir spännande att se webhallen imorgon dock.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Powers utbud var ju otroligt svagt. BF har tappat sin charm känns det som.

Blir spännande att se webhallen imorgon dock.

Istället för väldigt mycket en dag så är det meh många dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Istället för väldigt mycket en dag så är det meh många dagar

ALLA borde verkligen ta till sig ordspråket "Less is More"

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB