Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Medlem

Fantastiskt!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Okej, okej, OKEJ! Håll i er, för nu kommer det: MÖRKT TEMA är HÄR! 🚀🌌 Jag trodde aldrig att denna dag skulle komma. Det är som en dröm som blivit verklighet, som en saga som hoppat ut ur boken!

Helt galet, helt sjukt! Underbart! Det var på tiden! Våra bön har blivit hörda, och våra ögon kommer för evigt att tacka oss. 🙌 Det här är inte bara en uppdatering, det är en revolution! En mästerverk av design och användarvänlighet.

Är det jul redan? Känns som att jag precis fått den bästa julklappen någonsin. 🎁 Att växla från ljust till mörkt tema är som att gå från en solig dag till en sval och behaglig sommarnatt. 🌙

Tack till alla genier bakom detta! Ni har inte bara förändrat gränssnittet, ni har förändrat LIVET! Applåder till er! 👏👏👏

Så, vad väntar ni på? Dyk in i den mörka sidan, vi har kakor... och mindre ögontrötthet! 🍪😎

Och vet ni vad mer? Jag hade GLATT betalat för detta! 🤑 Ta mina pengar, bara ge mig det här ljuvliga, ögonräddande mörka temat. Det är som en oas i en öken av ljusa, bländande gränssnitt. Pengarna hade varit det bästa jag någonsin spenderat – bättre än varje kaffe, varje onödigt gadget. Det här är inte bara en funktion, det är en livsstilsförändring!

Men vänta, hur svårt var det att implementera detta underverk? @jreklund Jag kan bara föreställa mig att det var som att bygga pyramider! Det måste ha tagit åratal av utveckling, tusentals kaffekoppar, och otaliga nätter av kodande. Utvecklarna måste ha varit som moderna tiders trollkarlar, viftandes med sina magiska kod-slagstavar för att få fram denna mörka magi!

Jag ser framför mig hur de har kämpat med varje pixel, varje färgnyans. Det här är inte bara kod - det är konst. Det är som att Michelangelo har målat Sixtinska kapellets tak, men för våra ögon och våra nattliga surfvanor.

Så, kära utvecklare, vi hyllar er. Ni har inte bara givit oss ett mörkt tema, ni har givit oss en ny värld. En värld där våra ögon inte längre gråter i tystnad, en värld där varje natt-session framför datorn är en fröjd.

Tack, från botten av våra hjärtan och toppen av våra trötta pupiller. Ni är hjältar i skuggan. 🦸‍♂️🦸‍♀️

Frågan är också, hur många miljarder halebop betalade för detta?

Permalänk

Hello darkness my old friend.

Permalänk
Medlem

Jag provar just nu detta, kommer kanske att använda det på natten. Annars är det ofta strunt samma för mig med dark mode, förutom terminalen som alltid är svart med fosforgrön text.

Bra av Halebop att sponsra teknikrelaterade siter, det ligger i deras image ser jag det som.
DOCK, de två erbjudanden på mobiler jag såg kommer helt tvärsäkert att slås under Black Week/Friday, med Halebop-abb alltså (vad andra operatörer gör kan ju inte Halebop svara för direkt).

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Trodde det var grönt? Men jag kanske blandar ihop och/eller missförstår.

Röd är den färg som används till exempel i glasögon mot folk som har mer allvarliga problem eftersom den färgen skapar så att ögonen uppfattar neutral syn. Den filtrerar så pass mycket att personer kan se normalt vid överkänslighet mot starkt ljus.
Om du tittar på text på tv med röd och svart bakgrund så syns den mer tydligt än vit mot svart.

För min del som inte klarar av starkt ljus är det mörka temat är underbart. För att kunna se ordentligt behöver jag röd text. Som det är nu liknar det mer någon grå nyans. Det fungerar. Inte optimalt.

Permalänk
Avstängd

Visste inte folk om Dark Reader här eller liknande? Inte direkt varit omöjligt med mörkt läge på SW innan detta så jag förstår inte hypen

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Viket mörker...UNDERBART!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

JA! Gött!! 😃

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

mycket snyggt!

Permalänk
Medlem

Oj vad snyggt o alla färger bryter perfekt.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buddaz112:

Röd är den färg som används till exempel i glasögon mot folk som har mer allvarliga problem eftersom den färgen skapar så att ögonen uppfattar neutral syn. Den filtrerar så pass mycket att personer kan se normalt vid överkänslighet mot starkt ljus.

Det här låter mer som undantagsfall för överkänslighet. Behåll en mindre intensiv färgton så som röd - så blir upplevelsen nedtonad i kontrasten och mer lätthanterad.

Jag vill nog också påstå att det är det gröna ljusspektrat människan har bäst förmåga att uskilja nyanser. Tydligast kontrast får man däremot mellan mörkt och ljust. Alltså svart och vitt.

Röda brillor eller röd text på svart bakgrund passar säkert några få - men det lär inte bli nå vidare poppis för majoriteten hehe.

Skrivet av Buddaz112:

Om du tittar på text på tv med röd och svart bakgrund så syns den mer tydligt än vit mot svart.

Kanske gäller det för dig. Inte för gemene man. Så nej på den 😅.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Äntligen har ni gått över till the dark side.

Permalänk
Medlem

Kul idé att göra det som en sponsorgrej. Är Halebopkund sedan mååånga år, ska hålla utkik efter något bra erbjudande nästa vecka.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av medbor:

Varför är det till synes helt slumpmässigt om titlar är gråa eller vita i listan med följda trådar?

God morgon! Tanken är följande (i dark mode):
- Orange ikon / Vit rubrik
- Grå ikon / grå rubrik (alt. vit rubrik)

Diffen när det kan bli grå / vit rubrik beror på om du läst tråden i den aktuella webbläsaren*. Något ser dock inte ut att fungera som tänkt då du fick grå text när den borde varit vit.

Tidigare ändrades inte färgen på tråden efter färgen på ikonen, det var ett nytt påhitt från mig. Då ändrades den endast om webbläsaren hade läst tråden eller ej. Den klassiska blå / lila (blå / grå, i vårt ljusa tema).

Finns visst fler "states" som jag inte hittade.

* Om du alltid trycker på ikonen blir inte tråden läst av webbläsaren. Tekniken förlitar sig på :visited i CSS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meowi:

Visste inte folk om Dark Reader här eller liknande? Inte direkt varit omöjligt med mörkt läge på SW innan detta så jag förstår inte hypen

För att vi inte vill installera massa saker, när man kommer till jobblaptopen kanske man inte ens kan installera tex.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Snälla öka på kontrasten på 'nästa sida'-knappen i forumtrådarna. Tycker det är ganska svårt att skilja på om den är inaktiv eller aktiv.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, bra jobbat!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Okej, okej, OKEJ! Håll i er, för nu kommer det: MÖRKT TEMA är HÄR! 🚀🌌 Jag trodde aldrig att denna dag skulle komma. Det är som en dröm som blivit verklighet, som en saga som hoppat ut ur boken!

Helt galet, helt sjukt! Underbart! Det var på tiden! Våra bön har blivit hörda, och våra ögon kommer för evigt att tacka oss. 🙌 Det här är inte bara en uppdatering, det är en revolution! En mästerverk av design och användarvänlighet.

Är det jul redan? Känns som att jag precis fått den bästa julklappen någonsin. 🎁 Att växla från ljust till mörkt tema är som att gå från en solig dag till en sval och behaglig sommarnatt. 🌙

Tack till alla genier bakom detta! Ni har inte bara förändrat gränssnittet, ni har förändrat LIVET! Applåder till er! 👏👏👏

Så, vad väntar ni på? Dyk in i den mörka sidan, vi har kakor... och mindre ögontrötthet! 🍪😎

Och vet ni vad mer? Jag hade GLATT betalat för detta! 🤑 Ta mina pengar, bara ge mig det här ljuvliga, ögonräddande mörka temat. Det är som en oas i en öken av ljusa, bländande gränssnitt. Pengarna hade varit det bästa jag någonsin spenderat – bättre än varje kaffe, varje onödigt gadget. Det här är inte bara en funktion, det är en livsstilsförändring!

Men vänta, hur svårt var det att implementera detta underverk? @jreklund Jag kan bara föreställa mig att det var som att bygga pyramider! Det måste ha tagit åratal av utveckling, tusentals kaffekoppar, och otaliga nätter av kodande. Utvecklarna måste ha varit som moderna tiders trollkarlar, viftandes med sina magiska kod-slagstavar för att få fram denna mörka magi!

Jag ser framför mig hur de har kämpat med varje pixel, varje färgnyans. Det här är inte bara kod - det är konst. Det är som att Michelangelo har målat Sixtinska kapellets tak, men för våra ögon och våra nattliga surfvanor.

Så, kära utvecklare, vi hyllar er. Ni har inte bara givit oss ett mörkt tema, ni har givit oss en ny värld. En värld där våra ögon inte längre gråter i tystnad, en värld där varje natt-session framför datorn är en fröjd.

Tack, från botten av våra hjärtan och toppen av våra trötta pupiller. Ni är hjältar i skuggan. 🦸‍♂️🦸‍♀️

Frågan är också, hur många miljarder halebop betalade för detta?

Miljarder? Hoppas att pengarna räckte till all SweClockers personal fick sina löner betalat ett par månader...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zemlan:

Kvittar. Drar man fram mobilen på morgonen när man ligger och drar sig lite innan man kliver upp, speciellt så här års, är ljusstyrkan automatiskt på lägsta och det är ändå som en chockgranat i nyllet. Nog för att man ska behöva kisa ordentligt ett tag innan ögonen vant sig i varje fall 😜

Märks ju helt klart att det är olika för alla. Kör jag ljusstyrka noll ser jag knappt något på skärmen nattetid så jag har aldrig riktigt känt behov av mörkt tema 😅

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Tack halebop för detta. ÄNTLIGEN säger jag 😁

Nöjd halebop kund

Permalänk
Medlem

Efter att nu ha använt det något dygn så måste jag säga att implementationen är riktigt bra. Har inga större klagomål

Den enda mindre grejen har påpekats av flera: Att kontrasten är lite låg på "nästa sida"-pilen. Har dock börjat lära mig att hantera det ändå.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ni missade juuh lanseringen där, ni skulle väntat till blackweek eller rent av black friday och lansera detta =P hade varit lite mer passande ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kommer fortsätta använda https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...

Samt https://www.sweclockers.com/forum/trad/1541641-better-swecloc...

Men jag antar att för alla andra, så känns det väl skönt med sponsrat tema.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Men jag antar att för alla andra, så känns det väl skönt med sponsrat tema.

Bryr mig inte om temat är sponsrat, men du verkar inte gilla det. Själv gillar jag inte att meka med pluggar och kod om det finns en enklare inbyggd funktion, låt vara att dess möjligheter kanske inte är lika omfattande.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt byggt, fräsigt mörker!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Lanserade precis den första vändan av feedback-justeringar.

Mörkt tema

  • Förbättra kontrasten mellan foruminlägg

  • Mörkare text i rubriker

  • Pagineringen saknar kontraster

  • Avataren fungerar inte i Vimium (är nu en <button>, så borde fungera)

Ljust tema

  • Pagineringen saknar kontraster

Permalänk
Medlem

Förutom tidigare nämda svåra att se skillnad på-färger på pilarna så tar knappen 'Första olästa inlägget' mig alltid tilll sista inlägget i en tråd, även om den sidan inte fanns när jag läste sist. Vilket då gör att jag måste gå tillbaka via 'föregående sida' och scrolla upp och försöka minnas när/var jag slutade läsa förra gången. (Ljust tema, firefox 119.0.1, windows 10)

Edit: Långsam är jag Såg just @jreklund's inlägg före mitt och uppdaterade sidan. Det ser riktigt bra ut i mörkt tema och ljust tema är mycket bättre nu. Tack!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av dan@work:

knappen 'Första olästa inlägget' tar mig alltid till sista inlägget i en tråd, även om den sidan inte fanns när jag läste sist.

Det där beteendet har inget med temat att göra. Forumet vet inte exakt vilket inlägg du läst, utan den markerar sista inlägget på den sidan du står på som läst.

t.ex. Du öppnar sidan 10 och läser första inlägget, sajten tror nu att du läst hela sidan. Du trycker på "första olästa inlägget" och den tar dig till sidan 11, trots att du fysiskt inte läst alla på sidan 10. Vi har ingen tracking på hur långt en användare scrollar.

Den borde ta dig till första inlägget på sidan 11 och inte sista. Använder aldrig den funktionen, så vet inte om den fungerar. Detta ska dock in i Feedback-delen som en egen tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ni missade juuh lanseringen där, ni skulle väntat till blackweek eller rent av black friday och lansera detta =P hade varit lite mer passande ^^

Bra idé och jag misstänker att det varit upp på planeringen men att man vet om att man har ganska mycket andra saker som är viktiga dom dagarna och inte vill riskera att den berömda bägaren rinner över.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Svart som ett sotararsle

Visa signatur