Steams stora höstrea 2023 är igång

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Steams stora höstrea 2023 är igång

Trodde du att de pågående reorna skulle stanna med prylar och mojänger? Tok heller! Steam har startat sin stora höstrea där drivor av spel säljs för lägre pris än vanligt. Listan av intressanta titlar som kan köpas för reducerat pris är praktiskt taget evighetslång och det finns många guldkorn. Typ som Witcher 3: Complete Edition för 12,50 euro, Horizon: Zero Dawn för 12,50 euro, Sifo för 20 euro, Red Dead Redemption 2 för 20 euro... Som sagt: Väldigt mycket kvalitetslir.

Har du hittat något asbra spel under rean du tycker folk ska lägga vantarna på? Tycker du specifika titlar saknas? Dela med dig i tråden!

Utöver att kunna köpa spel till lägre pris har även årliga omröstningen för Steam Awards dragit igång och det är möjligt att rösta på spel i olika kategorier som Game of the Year, Better with Friends, Labor of Love och Best Game You Suck At (no offense). Nytt för i år är möjligheten att rösta på spel som är kalasbra på Steam Deck.

Permalänk
Hedersmedlem

Överväger borderlands 3 och tiny tinas wonderland - för steamdecken.

Får se om det blir nå köp.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Börjar bli redan mätt i huvudet av att jaga Blackfriday deals känns det som, men nog måste man väl ögna snabbt igenom detta också om man hittar något nytt trevligt indie spel typ.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Det har varit svårt att hitta nåt alls på Black Friday i år. Jag hade hoppats på antingen Baldur's Gate 3 eller Elden Ring till bra pris, men varkendera har funnits till vidare bra pris. Blir väl att köpa dem sen när jag har tröttnat på de par spel som är min lista som bäst.

Sen hade jag också tänkt köpa en Samsung The Frame 43-55" till sovrummet, men de finns inte heller till vidare bra priser. Förra årets modeller kostar ju mer än jag betalade för vår vardagsrums-tv ifjol, så priserna har stått stilla i ett år, fast det har kommit ny generation.

Black Friday har varit en rätt så stor besvikelse hittills faktiskt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tips om kul spel som funkar (läs: ni har testat) på Steam Deck mottages hjärtligt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fille182:

Tips om kul spel som funkar (läs: ni har testat) på Steam Deck mottages hjärtligt!

Hades har varit mitt bästa lir på steam deck

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

Tips om kul spel som funkar (läs: ni har testat) på Steam Deck mottages hjärtligt!

Håller helt med Söderbäck, Hades är riktigt najs. Även Dredge var mysigt men inte lika långvarigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Får se om det blir nåt. Är inget som sänkts till lägre pris än i tidigare reor, av det jag är ute efter iallafall, så jag får se om det blir nåt köp denna gång. Saknar lite när Steam hade flash erbjudanden under sina stora reor, där man kunde göra extra bra fynd. Nu är det ju samma spel med samma pris under hela rean, utan nån chans att nåt nytt erbjudande dyker upp.

Permalänk
Medlem

Hittade en bra deal på Trackmania Turbo.

Men det var 50 kr billigare på Epic Store, så blev att slå till där istället

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

Tips om kul spel som funkar (läs: ni har testat) på Steam Deck mottages hjärtligt!

Dave the diver.

Permalänk
Medlem

Drog på mig spenderarbyxorna..
Kanske hittar något mer spännande innan reorna är slut

Permalänk
Medlem

När allt är på rea så känns det som att inget är på rea

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

När allt är på rea så känns det som att inget är på rea

Ja till och med reporäntan lämnades oförändrad. Black Month hos Riksbanken?

I övrigt är min backlogg lite för lång för fler spelköp.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Köpte
Cyberpunk basspelet
Lego harry potter 5-7
Lego jurassic world

Två spel mot dottern och en till en själv, funderade på Ratchet and clank men 48€ för 10-15h spel är lite för dyrt tycker jag 😊 så den får vänta tills backloggen är tom

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Köpte Brotato på Steam och AC: Mirage på Epic (man behöver koppla sitt Epic-konto till sitt Ubisoft-konto) då det var 20% rabatt på Deluxe-versionen + 33% ytterligare rabatt med kupong + 10% cashback (pengar på Epic som bara kan användas vid nästa köp). Fick spelet för 342:- (308:- om man räknar med cashback) vilket är ett helt ok pris för ett relativt nytt spel.

Permalänk
Medlem

Borde verkligen sälja undan min Series X och skaffa en PC att koppla till TV:n. Några tusenlappar extra i inköp, men man slipper alla månadsavgifter, spelen är billigare och utbudet större. Men är ju jäkligt bekvämt med konsol..

Permalänk
Medlem

Perfekt Timing när man spelat klart Jedi: Fallen Order! Nu blir det Jedi: Survivor till helgen

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Borde verkligen sälja undan min Series X och skaffa en PC att koppla till TV:n. Några tusenlappar extra i inköp, men man slipper alla månadsavgifter, spelen är billigare och utbudet större. Men är ju jäkligt bekvämt med konsol..

Just beställt en gaming dator, blir o sälja av boxen när den kommer och panga upp datorn på tvn

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fille182:

Drog på mig spenderarbyxorna..
Kanske hittar något mer spännande innan reorna är slut

<Uppladdad bildlänk>

Där har du nog bra många timmar kul! Känns inte som att du behöver något mer på ganska länge.
Ori är ett av mina absoluta favoritspel, körde igenom det för fjärde gången för typ två veckor sen.
Hades borde jag verkligen testa.

Jag överväger att köpa The Talos Principle 2, dock på Epic. C:a 330 kr på Steam, 173 kr på Epic med -33%-kupongen man får.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara köpa Doom Eternal för 9,99EUR men råkade även köpa Persona 5 Royal för 35,99EUR...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Jag skulle bara köpa Doom Eternal för 9,99EUR men råkade även köpa Persona 5 Royal för 35,99EUR...

Ingen förlust. Båda är fenomenala spel på sina sätt!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille182:

Tips om kul spel som funkar (läs: ni har testat) på Steam Deck mottages hjärtligt!

Alien Isolation, ett av de bästa spel som gjorts.
Tror inte det är på erbjudande dock. Men gammalt och billigt ändå.

Jag körde det i 40 fps med mycket bra resultat.

Permalänk
Medlem

Dave the Diver är på REA och känns som det absolut största "jag"-spelet jag hittat på länge:
https://store.steampowered.com/app/1868140/DAVE_THE_DIVER/

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ingen förlust. Båda är fenomenala spel på sina sätt!

Doom är inte helt min grej egentligen... Men det är doom. Rocka loss och panga demoner. För typ 10EUR så känns det värt även om jag blir less efter någon enstaka timme.

Persona 5 har jag lirat lite på PS4'an för länge sedan, har väntat bra länge på rea på PC versionen. Ska bli kul att sätta sig ner med det igen.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om spel man kan köra 4player couch co-op?
Lovers lost in a dangerous spacetime och Castle crashers är dom jag hittat hittills.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Doom är inte helt min grej egentligen... Men det är doom. Rocka loss och panga demoner. För typ 10EUR så känns det värt även om jag blir less efter någon enstaka timme.

Persona 5 har jag lirat lite på PS4'an för länge sedan, har väntat bra länge på rea på PC versionen. Ska bli kul att sätta sig ner med det igen.

Då skulle jag rekommendera att ta pengarna tillbaka på Eternal och istället köpa Doom 2016. Det är samma slags spel men inte lika komplicerat som Eternal som enligt mig hade lite väl många uppgraderingar och subvapen och liknande. Börja med 2016 och gå sedan till Eternal om det föll dig i smaken.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Blivit några köp för min del. Kan säkert bli något mer innan rean är slut. Funderar seriöst på att köpa Assassins Creed: Mirage via Epic också för strax över 300kr eller vad det blir. Börjat bli lite sugen på detta spel trots att det går i en riktning jag inte riktigt är intresserad av egentligen. Black Flag och speciellt Origins är mer i min smak.

Spel:
Roadwarden
Chants of Sennaar
Okami HD
A Space for the Unbound
Terra Nil

DLC:
Legacy of the Moonspell och Tides of the Foscari till Vampire Survivors
Terminator: Annihilation Line till Terminator: Restistance. Blev så sugen på att spela igenom detta spel efter att ha spelat igenom RoboCop: Rogue City nyligen, samma utvecklare och "mys" och nu med DLC't som släpptes efter jag spelade igenom spelet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nasder:

Doom är inte helt min grej egentligen... Men det är doom. Rocka loss och panga demoner. För typ 10EUR så känns det värt även om jag blir less efter någon enstaka timme.

Persona 5 har jag lirat lite på PS4'an för länge sedan, har väntat bra länge på rea på PC versionen. Ska bli kul att sätta sig ner med det igen.

Litet tips ifall du är obekant med spelet sedan tidigare: https://store.steampowered.com/app/1061910/Metal_Hellsinger/

"Slay to the rhythm of metal and vengeance on an infernal journey through the eight Hells. Make them fear the beat. Metal: Hellsinger is a rhythm FPS bursting with demons, badass weapons, and heavy metal music."

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElZoido:

Någon som kan tipsa om spel man kan köra 4player couch co-op?
Lovers lost in a dangerous spacetime och Castle crashers är dom jag hittat hittills.

Overcooked (2)
Moving out
rayman legends

Vet inte om denna har couch?
Ultimate Chicken Horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Borde verkligen sälja undan min Series X och skaffa en PC att koppla till TV:n. Några tusenlappar extra i inköp, men man slipper alla månadsavgifter, spelen är billigare och utbudet större. Men är ju jäkligt bekvämt med konsol..

Det är kekvämt att koppla PC'n till TV'n också och köra. Tidigare i år satte upp moonlight på en Nvidia shield och kopplade med Sunshine på datorn genom hemnätverket med nätverkskabel. tycker det fungerar ungefär lika bra som konsol, får väcka datorn via fjärrkontrollen och logga in men sedan är det bara att köra via Steam.