Permalänk
Medlem

Cad utrustning.

Köpte loss ett lager av datorer och fick med lite utrustning som jag inte vet varken värde på eller vart man kan sälja det.

Har två Nvidia Quadro RTX 4000 (8gb GDDR6).

Nån som vet vart man kan sälja sånt ?

Permalänk

Blocket, tradera, facebook.

Men räkna inte med så bra betalt om du vill sälja fort för korten är för ett relativt smalt område utanför användning för just cad eller liknande områden.

Spelprestandan är lite halvdan på sin höjd men ett företag som använder mycket cad eller annat som kan dra nytta av kortet kanske är mer imtresserade.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Blocket och liknande.

Ett problem med dessa kort är att det är lite som att sälja en begagnad pacemaker. (såklart överdrivet) Men ja, de är svindyra nya, begagnade borde då också vara svindyra. Men ju mer personer som har hanterat produkten utan att ha koll på vad de gjorde så tappar produkten snabbt värde. Då kostnaden vid fel/strul snabbt blir högre än vad det hade kostat att köpa ett nytt.

Jag tänker att detta kort kan gå till en student som läser mycket cad, men de har ofta inte så mycket pengar.

Du kan lägga ut det på tradera, men jag skulle nog rekommendera ett reservationspris på denna då den kan gå billigt.

Permalänk
Medlem

Kortet är en ypperlig transcoder kort för plex servrar. det finns en liten men dedikerad marknad för sånt. Du borde kunna få runt 2000-4000 styck.

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem

Stort tack för svaren.