Webhallen öppnar butik i Linköping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scouten89:

Nu stänger butiken, så ni som tänker välja Linköpings Universitet pga närhet till Webbhallen får tyvärr tänka om.
https://corren.se/bli-prenumerant/artikel/l7yg0e5l/oc-bd-0kr-...

Flyttade 5mil från Linköping för ett par år sedan men när jag bodde i Linköping använde jag dem ofta. Min kompis bor nära butiken så han handlar det mesta där.

Det är Sveriges 5e största stad men de kan inte ens ha en webhallen. Konstigt. Verkar bara finnas i de 3 största städerna nu. Hade för mig de fanns i Västerås också men kanske stängt ner där redan.

Tråkigt att det blir svårare och svårare att ha någon man kan gå till fysiskt om det strular eller man behöver något fort.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Flyttade 5mil från Linköping för ett par år sedan men när jag bodde i Linköping använde jag dem ofta. Min kompis bor nära butiken så han handlar det mesta där.

Det är Sveriges 5e största stad men de kan inte ens ha en webhallen. Konstigt. Verkar bara finnas i de 3 största städerna nu. Hade för mig de fanns i Västerås också men kanske stängt ner där redan.

Tråkigt att det blir svårare och svårare att ha någon man kan gå till fysiskt om det strular eller man behöver något fort.

Fysiska butiker finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

https://www.webhallen.com/se/info/5-Vara-butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfin67:

Fysiska butiker finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

https://www.webhallen.com/se/info/5-Vara-butiker

Ok uppsala också. Kul för dem. Och femtioelva butiker i Stockholm.

Resten av landet bryr sig ingen om. Tycker ändå att städer som Linköping, Västerås, Örebro, Jönköping med flera borde vara stora nog. Det är städer med 150k personer ändå.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker om lappen de har satt på entrédörren om stängning.
"i annan närliggande butik"

Bara att åka en bit för närliggande butik.

Men ja de har haft butik i Västeräs som de har stängt sedan ett dugligt tag.
Även Halmstad och Köpenhamn finns inte längre.
Sen har lite andra butiker flyttas men fortfarande kvar i samma städer.
Hörde något om att en i Malmö skulle stänga snart också, får se om det sker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Ok uppsala också. Kul för dem. Och femtioelva butiker i Stockholm.

Resten av landet bryr sig ingen om. Tycker ändå att städer som Linköping, Västerås, Örebro, Jönköping med flera borde vara stora nog. Det är städer med 150k personer ändå.

Kan vara så att resten av landet inte bryr sig om butiken? Vore ju galet att stänga en kassako så att säga.
I Stockholm kan de säkert täcka upp personalmässigt mellan butikerna om det krisar sig med.

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt. Brukar handla där ibland, speciellt om produkten finns i lager så brukar jag föredra det och betala något extra än att beställa via nätet och behöva vänta. Webhallen brukar ha bra priser. Nåväl, samtidigt förstår jag dem då handel via nätet gör det svårt för en fysisk butik med personal att gå runt. Nu har vi i princip "bara" NetOnNet, Elgiganten och Power kvar (där de två sistnämnda har sämre utbud av datorkomponenter).