Trådade bakre högtalare till trådlöst?

Permalänk
Medlem

Trådade bakre högtalare till trådlöst?

Hej
Har en Yamaha förstärkare med ett Dynavoice 5.1 system hemma till teven men har f.n inte de bakre högtalarna inkopplade då jag inte hittat nå smidigt o snyggt sätt att dra kablarna till dessa.

Tänkte att de måste ju finnas något smidigt sätt att få dem trådlösa och slippa kabeldragningen.

De var inte de enklaste att hitta någon bra produkt för detta men lyckades till slut hitta en "Marmitek Surround Everywhere 221" för typ 1500kr.

Fråga 1.. Någon som har detta Marmitek kit och kan berätta hur det funkar?

Fråga 2.. Vad finns de för alternativ, gärna billigare, som fungerar? Tips uppskattas 😀

Högtalarna kopplar jag in med kabeln/wiren direkt i förstärkaren. Behöver endast för de bakre högtalarna.

Bild på Marmiteks lösning, en sändare som kopplas till förstärkaren och en mottagare som kopplas till högtalarna typ bakom soffan.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Tänk på att den lösningen innebär ju att du måste ha en fullgod förstärkare till de bakre högtalarna för att driva dem.

Detta gör ju att det inte kan bli superbilligt om det ska finnas en chans att det ska låta bra.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Tänk på att den lösningen innebär ju att du måste ha en fullgod förstärkare till de bakre högtalarna för att driva dem.

Detta gör ju att det inte kan bli superbilligt om det ska finnas en chans att det ska låta bra.

Vet inte hur långt det här räcker.. Specs på den inbyggda förstärkaren i mottagaren..

Det är två Dynavoice magic S4 som ska drivas..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |