Permalänk

Fördel med dubbla grafikkort?

Hej!

Finns det nån fördel för mig om jag skulle köra mitt 3070 på min main skärm

och sedan ett annat grafikkort till den sekundära skärmen där jag kollar på serier osv?

T.ex om jag tar ett 730 eller dylikt

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Hej!

Finns det nån fördel för mig om jag skulle köra mitt 3070 på min main skärm

och sedan ett annat grafikkort till den sekundära skärmen där jag kollar på serier osv?

T.ex om jag tar ett 730 eller dylikt

Tack på förhand

Du har flera utgångar på ditt nuvarande kort så du kan koppla skärmen dit direkt.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Du har flera utgångar på ditt nuvarande kort så du kan koppla skärmen dit direkt.

Ja det gör jag idag.

Tänkte bara om det finns mer kraft åt spel och sånt på "main skärmen" om man gör så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Ja det gör jag idag.

Tänkte bara om det finns mer kraft åt spel och sånt på "main skärmen" om man gör så?

Jag har inte provat det du syftar på. Rent teoretiskt sett kanske det fungerar? Men jag tror det blir mer strul att få det att fungera.
Att ha flera grafikkort i en dator är ett oerhört dött koncept idag för oss vanliga dödliga.

LTT gör ett sådant här test där de strömmar video på extraskärmar samtidigt som de spelar.
https://www.youtube.com/watch?v=5wBxYQdN96s
TL:DW. Högst 7% diff men då är det med FYRA skärmar. Med två är det ca 3%.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Nej, inga fördelar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Köp ett 4090 så kan du träna neurala nätverk eller göra AI-genererade bilder/filmer samtidigt som du använder ditt 3070 att spela på.

Permalänk
Skrivet av trudelutt:

Köp ett 4090 så kan du träna neurala nätverk eller göra AI-genererade bilder/filmer samtidigt som du använder ditt 3070 att spela på.

Smart!