Permalänk
Skrivet av slusk:

Kan vara ett av dom mest dumma inläggen på länge.. men orkar du inte googla så:

https://www.fia.com/anti-doping

Lite onödigt otrevlig ton va 😉? Vi kan väl hålla kommentarerna i det här forumet på en bra nivå..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Formel 1 i sig har väl aldrig haft någon aura av renlevnad. Vi har tobak, alkohol, energidrycksreklam på bilarna i mängder och det ska va lättklädda brudar på gridden för att göra sporten mer säljande för gubbsen. Ironiskt då att det skulle va den mest rena endurance sporten i världen med noll dopingfall vad jag vet? Visst bilarna utför det mesta av arbetet men det krävs ju ändå rätt mycket fokus ändå att ligga ute på max under gp:d i ofta rätt heta grytor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

15% rabatt på årlig prenumeration av F1TV. Ordinarie pris 139.99 €, nu 118.99€.

Dyrare än tidigare då de höjt priserna till i år, men förra året blev det ingen rabatt i Sverige alls, så alltid nåt😊

Vad är koden för 15% rabatt? Hade subscription där det står på hemsidan att jag ska betala 109.99 euro för kommande säsong 1/4, men fick mail idag att priset kommer höjas med 30 Euro, vilket jag tycker är lite väl magstarkt för ett par fler race.

Avslutar jag mitt abonnemang kan jag bara välja "renew" igen för 109.99 euro :/

Permalänk
Skrivet av Jeebentoft:

Vad är koden för 15% rabatt? Hade subscription där det står på hemsidan att jag ska betala 109.99 euro för kommande säsong 1/4, men fick mail idag att priset kommer höjas med 30 Euro, vilket jag tycker är lite väl magstarkt för ett par fler race.

Avslutar jag mitt abonnemang kan jag bara välja "renew" igen för 109.99 euro :/

Har inte för mig att det var en kod, snarare att priset var nedsatt fram till ett visst datum. Gäller dock bara nya prenumeranter så om du vill utnyttja rabatten måste du avsluta ditt befintliga abonnemang och starta ett nytt med en ny mejladress.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Har inte för mig att det var en kod, snarare att priset var nedsatt fram till ett visst datum. Gäller dock bara nya prenumeranter så om du vill utnyttja rabatten måste du avsluta ditt befintliga abonnemang och starta ett nytt med en ny mejladress.

Jag kunde använda den även fast jag hade f1 förra året. Men då hade jag inte helårs utan per månad.
Men var bara att gå in och välja abonnemang så sa den man fick rabatt på helårs.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han käkar smärtstillande. Förhoppningsvis inte dopingklassade smärtstillande. Bevisligen hade det vart bättre ta in en ersättare

Han har sagt att de provade allt där det finns någon vetenskaplig evidens att det fungerar. Stroll körde bara två veckor efter olyckan. Jämför med Ricciardo som tog nästan två månader att komma tillbaka. Jag menar, det är mer än bara lite misstänkt.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades förlänga mitt F1 TV Pro-abonnemang via Google Play-appen och fick då betala samma pris som förra året (1151 kr, motsvarar 99 Eur). Det var dock någon vecka sedan, så de kanske har uppdaterat det nu. Men kan vara värt att kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Formel 1 i sig har väl aldrig haft någon aura av renlevnad. Vi har tobak, alkohol, energidrycksreklam på bilarna i mängder och det ska va lättklädda brudar på gridden för att göra sporten mer säljande för gubbsen. Ironiskt då att det skulle va den mest rena endurance sporten i världen med noll dopingfall vad jag vet? Visst bilarna utför det mesta av arbetet men det krävs ju ändå rätt mycket fokus ändå att ligga ute på max under gp:d i ofta rätt heta grytor

saknar lite paraplybrudarna lite synd att de fick sparken för nån i en soffa blev krängt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Han har sagt att de provade allt där det finns någon vetenskaplig evidens att det fungerar. Stroll körde bara två veckor efter olyckan. Jämför med Ricciardo som tog nästan två månader att komma tillbaka. Jag menar, det är mer än bara lite misstänkt.

Inte direkt misstänkt annat än av fan som läser bibeln.

Alla benbrott är ju inte samma. Ta kubica som aldrig kom tillbaka i samma form

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

saknar lite paraplybrudarna lite synd att de fick sparken för nån i en soffa blev krängt

Och jag tycker det är bra att vi inte fastnar gamla dåliga vanor utan utvecklas och inser att F1 ska vara för alla.

Permalänk
Medlem

eller synd att de blev av med en enorm inkomst vilket de säkert fick för att stå att hålla i ett jävla paraply

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte direkt misstänkt annat än av fan som läser bibeln.

Alla benbrott är ju inte samma. Ta kubica som aldrig kom tillbaka i samma form

Var ju lite mer än bara benbrott för Kubica.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Var ju lite mer än bara benbrott för Kubica.

Alla benbrott är väl lika? Jag är ingen expert men röntgenbilderna såg ju inte hemska ut i lance fall iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inte direkt misstänkt annat än av fan som läser bibeln.

Alla benbrott är ju inte samma. Ta kubica som aldrig kom tillbaka i samma form

Hand och handledsfrakturer brukar ta 4-6 veckor att läka, plus lite tid för rehab för att återfå styrka och rörlighet.

Jag hade gips i 6 veckor när jag bröt handleden som barn. Och då läker barn snabbare än vuxna. Krävdes ytterligare 2-3 veckor innan det var bra igen.

Kubica slet sönder muskler och senor så han nästan förlorade armen. Det är lite mer än bara ett benbrott. Tiden att läka benbrott är tämligen avhängigt hur mycket ben som behöver bildas. Och den benmassa som bildas först är mjuk. Alltså, större ben tar längre tid.

Ps. Det tar runt två veckor innan hård benmassa börjar bildas. Massan som bildas först är byggd på kollagen och är betydligt mjukare än ben (därför man har gips så man inte ska skada sig på nytt). Efter ca två veckor börjar osteoblaster bland annat binda mineraler för att skapa hård benmassa.

Pps. En relaterad fråga är också varför Lance Strolls röst är en halv oktav högre efter den här mirakelkuren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Alla benbrott är väl lika? Jag är ingen expert men röntgenbilderna såg ju inte hemska ut i lance fall iaf

De fick delvis amputera ena armen på Kubica. Han opererades 7 timmar av två kirurger första gången, sedan två operationer till. Det var inte ett enkelt benbrott i hans fall.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

De fick delvis amputera ena armen på Kubica. Han opererades 7 timmar av två kirurger första gången, sedan två operationer till. Det var inte ett enkelt benbrott i hans fall.

Ja det var ju liksom hela min poäng

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lollipopman är tillbaka med ett fantastiskt intro till säsongen...

https://www.youtube.com/watch?v=ipAkWmW61pQ&ab_channel=Lollip...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Jag trodde rabatten på F1 TV skulle finnas till och med idag? Men den verkar borttagen...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Lollipopman är tillbaka med ett fantastiskt intro till säsongen...

https://www.youtube.com/watch?v=ipAkWmW61pQ&ab_channel=Lollip...

Vem är Lollipoopman? aldrig hört talas om innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Vem är Lollipoopman? aldrig hört talas om innan.

Kolla på klippet. Han gör humoristiska animerade klipp efter F1-lopp (och andra F1-events.) i samma stil som klippet ovan. Det är oftast rejält träffsäkert och riktigt roligt.

Har länkats/nämnts i tråden några gånger tidigare, så jag själv hittade den.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hand och handledsfrakturer brukar ta 4-6 veckor att läka, plus lite tid för rehab för att återfå styrka och rörlighet.

Jag hade gips i 6 veckor när jag bröt handleden som barn. Och då läker barn snabbare än vuxna. Krävdes ytterligare 2-3 veckor innan det var bra igen.

Kubica slet sönder muskler och senor så han nästan förlorade armen. Det är lite mer än bara ett benbrott. Tiden att läka benbrott är tämligen avhängigt hur mycket ben som behöver bildas. Och den benmassa som bildas först är mjuk. Alltså, större ben tar längre tid.

Ps. Det tar runt två veckor innan hård benmassa börjar bildas. Massan som bildas först är byggd på kollagen och är betydligt mjukare än ben (därför man har gips så man inte ska skada sig på nytt). Efter ca två veckor börjar osteoblaster bland annat binda mineraler för att skapa hård benmassa.

Pps. En relaterad fråga är också varför Lance Strolls röst är en halv oktav högre efter den här mirakelkuren.

Fast känns det troligt att han skulle kasta bort hela sin karriär för 1-2 race?
Det är samma läkare som gjorde hans benbrott, som fixar "alla" Moto GP killar när dom pajar sina ben jämt och ständigt.
Han hade ju stift i sina handleder, och jag minns tydligt hur snacket var om han borde få köra osv, eftersom han tydligen tom hade svårt att ta sig ur bilen, och fick göra test på att han kunde ta sig ut fort nog.
Han hade även svårt att vrida på ratten osv, och skippade det en hel del, samt körde med en hand i vissa kurvor osv osv.
Han hade nog en hel del värk under racet osv, vilket han även utrycker under DTS.
Han säger ju även i DTS att nätterna var värst "för då släpper medicinen" så man kan ju anta att han kört med någon slags lokalbedövning i handlederna.
Precis som i annan sport där dom skadar sig, tex Moto GP, så får dom bedövning, medicin, antiinflammatoriskt, tejp osv osv.

Blir väldigt långsökt att tänka att han ska ta något för att inte missa 1-2 race, som i det stora hela inte betyder så mycket alls mot vad hans karriär gör om han åker dit.
Blir annorlunda i mycket annan sport där man dopar sig för att bygga muskelmassa osv, vilket inte är frågan om här.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Fast känns det troligt att han skulle kasta bort hela sin karriär för 1-2 race?
Det är samma läkare som gjorde hans benbrott, som fixar "alla" Moto GP killar när dom pajar sina ben jämt och ständigt.
Han hade ju stift i sina handleder, och jag minns tydligt hur snacket var om han borde få köra osv, eftersom han tydligen tom hade svårt att ta sig ur bilen, och fick göra test på att han kunde ta sig ut fort nog.
Han hade även svårt att vrida på ratten osv, och skippade det en hel del, samt körde med en hand i vissa kurvor osv osv.
Han hade nog en hel del värk under racet osv, vilket han även utrycker under DTS.
Han säger ju även i DTS att nätterna var värst "för då släpper medicinen" så man kan ju anta att han kört med någon slags lokalbedövning i handlederna.
Precis som i annan sport där dom skadar sig, tex Moto GP, så får dom bedövning, medicin, antiinflammatoriskt, tejp osv osv.

Blir väldigt långsökt att tänka att han ska ta något för att inte missa 1-2 race, som i det stora hela inte betyder så mycket alls mot vad hans karriär gör om han åker dit.
Blir annorlunda i mycket annan sport där man dopar sig för att bygga muskelmassa osv, vilket inte är frågan om här.

Finns massor av atleter som åkt dit på att ha tagit otillåtna preparat för att läka snabbare vid skador. Han vore inte den första att ta den risken. Med rätt läkare kan man dessutom få skräddarsydda preparat där det är låg risk att de detekteras.

Att han hade ont är självklart.

Det är ändå mer långsökt att han mirakulöst skulle läka från benbrott till den graden han gjorde på bara två veckor. Steroider och tillväxthormon är däremot känt för att snabba upp processen avsevärt.

Permalänk
Medlem

Såg nu att det två första race går på lördag nu istället för söndag, någon som vet varför?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Såg nu att det två första race går på lördag nu istället för söndag, någon som vet varför?

https://www.autosport.com/f1/news/f1-2024-why-bahrain-saudi-g...

"The reason the 2024 Formula 1 season starts with two races on Saturdays is Ramadan, which starts on Sunday 10 March - the day the Saudi Arabia grand prix is supposed to be held. Because of the start of Ramadan, this race has been brought forward one day to be held on the Saturday night. The reason that the season opener in Bahrain also takes place a week earlier on Saturday has to do with F1 rules, as the regulations stipulate that there must be at least a week between two races. This forced the Bahrain season opener to be moved one day earlier as well, to accommodate for it."

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Så ja bra start för Dino i år hoppas på en repris av hans säsong 2022 nu (:

Sprint race klockan 11:15 i morgon

Feature race på lördag klockan 10:00

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Det har gått två övningssessions, lugna ner ditt hatande lite

Traditionen inom F1 är att enbart bedömma förare och team efter senaste resultatet.
Urbota dumt, men så är det tyvärr.
Vinn 40 race på raken och hamna 2:a i det sista? helt klart är du en föredetting nu.

Permalänk
Medlem

Jag tog på mig att skapa en Fantasy-liga.

Detta är får man gå med med alla sina teams så blir man inte så frustrerad om man väljer fel lag i början av säsongen.

Här hittar ni den om ni vill gå med: https://fantasy.formula1.com/en/leagues/join/P7QVYVBZQ09

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av heatm:

Jag tog på mig att skapa en Fantasy-liga.

Detta är får man gå med med alla sina teams så blir man inte så frustrerad om man väljer fel lag i början av säsongen.

Här hittar ni den om ni vill gå med: https://fantasy.formula1.com/en/leagues/join/P7QVYVBZQ09

Startade en nyss iofs 😊

https://www.sweclockers.com/forum/post/20381890

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Ah, Jamen dåså!

Sökte men appen suger så hårt så vet inte om jag gjorde fel. Hittade ingen iaf.

Tar bort min då.

Edit: Går inte att ta bort så den får vara kvar. Så man kan hoppa in i den om man vill "tävla" med tre lag i en swec-liga också.

Dom hade ju ändrat app så jag hade den gamla appen.... Den nya suger kanske mindre.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk

Jag får inte igång livesändning får bara video error.. Kan inte hämta mitt abonnemang på F1TV appen i heller. Någon som varit med om något liknande?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I