Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Någon som lyckats skriva en recension på en LG tv, hur gör man det, jag ser ingenstans man kan skriva något ?

"Lämna en recension om den kvalificerande produkten på relevant produktsida på LG’s hemsida https://www.lg.com/se/oled-tv och ladda upp en digital skärmbild av recensionen."

Nej, jag hittar den inte heller där. Vilken tur att jag länkade till den tidigare i tråden så att jag kunde klistra in den här

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Vi slog till på en LG 77 C3 i Fredags, var inne och skulle registrera köpet direkt men så krävdes det serienummer. Packade upp den igår och hängde den på väggen. Nu fick jag tid att sätta mig ner vid datorn och då ser jag att cash back erbjudandet gällde t.o.m den 24, det gick alltså ut för 2 timmar sen!? Dessutom missade jag ta serienumret när vi packade upp vilket sitter på baksidan av TVn(dit jag inte kunde komma nu), som tur var så finns serienumret även tryckt på kartongen.

Trots erbjudandet gått ut lyckades jag hitta LG:s websida för erbjudandet, fyllde i vad som krävdes. Recensionen publicerades dock inte direkt så fick ta en bild på att den var inskickad bara.

"Tack!
Din ansökan har skickats.
Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

Blir till att ringa dem imorgon och se vad som händer nu, missade vi erbjudandet? Måste vi nyttja öppet köp? Spänningen är olidlig minst sagt.

Såklart mitt fel i grunden, räknade inte med så pass kort period för att skicka in kvittot.

Lugn... Du har inte läst villkoren.
Senaste anmälningsdatum: 24 mars 2024.
Senaste datum för eventuell komplettering av information: 31 mars 2024.

https://lg-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and-co...
Men hur gjorde du en recension ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vi slog till på en LG 77 C3 i Fredags, var inne och skulle registrera köpet direkt men så krävdes det serienummer. Packade upp den igår och hängde den på väggen. Nu fick jag tid att sätta mig ner vid datorn och då ser jag att cash back erbjudandet gällde t.o.m den 24, det gick alltså ut för 2 timmar sen!? Dessutom missade jag ta serienumret när vi packade upp vilket sitter på baksidan av TVn(dit jag inte kunde komma nu), som tur var så finns serienumret även tryckt på kartongen.

Trots erbjudandet gått ut lyckades jag hitta LG:s websida för erbjudandet, fyllde i vad som krävdes. Recensionen publicerades dock inte direkt så fick ta en bild på att den var inskickad bara.

"Tack!
Din ansökan har skickats.
Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

Blir till att ringa dem imorgon och se vad som händer nu, missade vi erbjudandet? Måste vi nyttja öppet köp? Spänningen är olidlig minst sagt.

Såklart mitt fel i grunden, räknade inte med så pass kort period för att skicka in kvittot.

24:e mars!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lugn... Du har inte läst villkoren.
Senaste anmälningsdatum: 24 mars 2024.
Senaste datum för eventuell komplettering av information: 31 mars 2024.

https://lg-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and-co...
Men hur gjorde du en recension ?

Skrivet av Jojkenstein:

24:e mars!

Haha, så blir det på småtimmarna , ursäktar att jag tog upp tråden med onödigheter .

Jag gick hit och la en recension ("Skriv en recension")

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77c35la

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Haha, så blir det på småtimmarna , ursäktar att jag tog upp tråden med onödigheter .

Jag gick hit och la en recension ("Skriv en recension")

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled77c35la

Jag ser ingen sådan "knapp" i någon webbläsare och har också kollat med olika datorer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag ser ingen sådan "knapp" i någon webbläsare och har också kollat med olika datorer.

Den beter sig lite märkligt, recensions delen under titeln försvinner när man kommer in på sidan sen dyker den upp igen efter några sekunder. Fungerar i både Chrome och Edge här :

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Neon:

Den beter sig lite märkligt, recensions delen under titeln försvinner när man kommer in på sidan sen dyker den upp igen efter några sekunder. Fungerar i både Chrome och Edge här :

https://i.imgur.com/172CYk6.png

Sidan beter sig snarare mycket märkligt, åtminstone för mig för det gick bara att skriva en recension i Chrome.
Fungerade inte i Edge, Firefox, Brave eller Pale moon.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk

Fråga - visst bör det räcka med den orderbekräftelse man fick på mailen efter genomfört köp där det framgår att den är fullt betald eller kommer det något annat dokument efter utförd leverans?

Och slutligen måste man alltså vänta in tills LG publicerat ens recension innan man ansöker om Cashbacken?
"Ladda upp en skärmdump eller en bild av din recension"
Tänker om det tar upp till 10 dagar innan dom publicerar den kanske det blir rätt tight inpå deadline för ansökan som är 24/3? Eller om man skjuter av en bild som Jimmy skrev innan på "Tack! Din ansökan har skickats. Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Dags för en egen tråd om tv-köp nu...

Detta är fortfarande aktuellt, snälla skapa en dedikerad tråd för tv-köp….

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Fråga - visst bör det räcka med den orderbekräftelse man fick på mailen efter genomfört köp där det framgår att den är fullt betald eller kommer det något annat dokument efter utförd leverans?

Och slutligen måste man alltså vänta in tills LG publicerat ens recension innan man ansöker om Cashbacken?
"Ladda upp en skärmdump eller en bild av din recension"
Tänker om det tar upp till 10 dagar innan dom publicerar den kanske det blir rätt tight inpå deadline för ansökan som är 24/3? Eller om man skjuter av en bild som Jimmy skrev innan på "Tack! Din ansökan har skickats. Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

När du registrerat köpet så får du tillgång till en LG cashback sida där du loggar in och kan se samt komplitera ditt ärende. Så jag skulle säga att det är inga konstigheter, bara registrera och gå in i efterhand för att updatera ärendet. Det är så jag planerar göra.

Min recension blev förövrig publicerad ca 3 timmar efter att jag skickat in den.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Paradiddle:

Fråga - visst bör det räcka med den orderbekräftelse man fick på mailen efter genomfört köp där det framgår att den är fullt betald eller kommer det något annat dokument efter utförd leverans?

Och slutligen måste man alltså vänta in tills LG publicerat ens recension innan man ansöker om Cashbacken?
"Ladda upp en skärmdump eller en bild av din recension"
Tänker om det tar upp till 10 dagar innan dom publicerar den kanske det blir rätt tight inpå deadline för ansökan som är 24/3? Eller om man skjuter av en bild som Jimmy skrev innan på "Tack! Din ansökan har skickats. Du kommer att få ett mail med bekräftelse och status på din ansökan inom 10 dagar."

Du ansöker när du fyller i uppgifterna där du ska visa recensionen och kvittot och skickar in det.
Det kommer ett mail med >

Tack för att du har skickat in en ansökan om att utnyttja LG Cashback återbetalningskampanj.

Sedan kom ett mail med en "id koll"

Bekräfta ditt recensionsbidrag

Sedan är det bara att vänta och du har som sagt även fått uppgifter om hur du själv kan följa ärendet om du tillhör den stressade typen som gillar att klicka på uppdatera hela tiden.
Och för mig fungerade det endast i Chrome att skriva en recension, ingen annan webbläsare gick så LG har väl nått spionsamarbete med Google eller så är deras hemsida fruktansvärt dåligt kodad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Dags för en egen tråd om tv-köp nu...

Håller med.
Speciellt när flera inlägg handlar om andra saker såsom inställningar m.m.

Har helt kapat tråden och dränker övriga eventuella frågeställningar och diskussioner

Permalänk
Skrivet av Benedict:

Håller med.
Speciellt när flera inlägg handlar om andra saker såsom inställningar m.m.

Har helt kapat tråden och dränker övriga eventuella frågeställningar och diskussioner

Jag kan absolut hålla med här då jag haft ett finger med i det hela...

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: Galaxy Book4 Ultra 9 / 32 GB Ram / 4070 + S24 + Galaxy Buds 2 pro
Länk: https://www.samsung.com/se/computers/galaxy-book/galaxy-book4...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7403125
Pris: 30793kr

Ordinarie pris är 43 990:- för datorn. Med koden GB4Launch så sänks priset till 30793:-.
Det följer med en Samsung S24 128GB och ett par Buds 2 pro hörlurar.
Extra inbytesrabatt på 2000:- också om man har en trade in.
Ytterliggare 5% om man köper via deras Samsung Shop app och använder koden "APP5" (Gäller endast om det är första köpet man gör där)
Edit: Ingår också gratis otursförsäkring i två år (Ord 1600:- eller något)

Om man nöjer sig med 16GB (och 4050 över 4070 samt sämre processor) minne är priset 25 193. Alltså endast ett påslag om 5 500 för 16 gb minne. Eller finns det någon annan skillnad? Samma fria produkter ingår.

Om man är ute efter dator och telefon är det ett rätt bra pris. Jag har en book 2 pro som jag gav 9 000 för, den har varit rätt schysst.

Missade 4050 vs 4070. Och sämre processor.
Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Om man nöjer sig med 16GB minne är priset 25 193. Alltså endast ett påslag om 5 500 för 16 gb minne. Eller finns det någon annan skillnad? Samma fria produkter ingår.

Om man är ute efter dator och telefon är det ett rätt bra pris. Jag har en book 2 pro som jag gav 9 000 för, den har varit rätt schysst.

Blir ett 4050 ist för 4070 med 16gb ram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Blir ett 4050 ist för 4070 med 16gb ram?

Ah, det förklarar lite mer!

Permalänk
Medlem

Koden för Galaxy Book4 Ultra verkar inte fungera. :/ Står bara "ogiltig kod".

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Koden för Galaxy Book4 Ultra verkar inte fungera. :/ Står bara "ogiltig kod".

samma här! @Lodisen var det någon engångskod?

Permalänk
Skrivet av Kureen:

Produkt: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-Radeon-RX-7800-XT-DUAL...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13060317
Pris: 6090kr

Någon som vet hur detta presterar? (Om man jämnför mot andra rx7800xt?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Koden för Galaxy Book4 Ultra verkar inte fungera. :/ Står bara "ogiltig kod".

Skrivet av Linus:

samma här! @Lodisen var det någon engångskod?

Skriv koden med ALLCAPS: GB4LAUNCH så funkade det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Skriv koden med ALLCAPS: GB4LAUNCH så funkade det för mig.

Tack. Jag missade det. Uppdaterade inlägget.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Om man nöjer sig med 16GB (och 4050 över 4070) minne är priset 25 193. Alltså endast ett påslag om 5 500 för 16 gb minne. Eller finns det någon annan skillnad? Samma fria produkter ingår.

Om man är ute efter dator och telefon är det ett rätt bra pris. Jag har en book 2 pro som jag gav 9 000 för, den har varit rätt schysst.

Utöver skillnaden med grafikkorten som redan nämnt så blir det en Ultra 7 processor 155H med 16GB ram till skillnad för Ultra 9 processor 185H om man väljer 32GB.

Permalänk
Mattecoach

Verkar inte som att det blir någon prissänkning med koden på Samsung Galaxy Book4 längre? Får "bara" Buds när jag lägger till koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Verkar inte som att det blir någon prissänkning med koden på Samsung Galaxy Book4 längre? Får "bara" Buds när jag lägger till koden.

Ja dom har ändrat det idag - fungerade ännu igår kväll, men alla hade redan gått och lagt sig så tänkte att jag väntar till idag, och nu fungerar den inte längre *sigh*.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Ja dom har ändrat det idag - fungerade ännu igår kväll, men alla hade redan gått och lagt sig så tänkte att jag väntar till idag, och nu fungerar den inte längre *sigh*.

Surt Är det något man har lärt sig genom åren från fyndtråden och fina erbjudanden är att man måste slå till när man ser det, går ju att alltid att returnera om man ångrar sig. Hann beställa en 16gb/4050 till en tjejkompis igår innan dom drog in det.

Permalänk
Medlem

Ah, hade annars beställt Book4 ultra... Utan rabatten så är det inte allt värt priset, även med S24/Buds...

Jag försökte beställa igår, men inbytet strulade så avvaktade... Dumt misstag

Då hade jag hellre köpt denna om jag var ute efter en liknande.

https://www.inet.se/produkt/1975456/asus-rog-zephyrus-g16-u9-...

Större batteri, högre output på grafikkortet och troligtvis bra mycket bättre byggkvalite/kylning.

Permalänk
Medlem

@Lodisen kanske ska ta bort sitt inlägg?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag nappade inte på erbjudandet på en gång, då jag trodde att det var en kampanj de körde.
Var faktiskt Samsung själva som sade att koden rabatterade +10k.
Hade tänkt lägga en beställning idag. Men det kommer säkert ut någon bra deal på Benify i framtiden kan jag tänka mig.

@Infinity den kommer ju gallras ur dagen fyndportalen av sig själv. Det är ju alltid roligt att se tillbaka på om 10 år eller så. Onödigt att ta bort inlägget kan jag tycka

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Produkt: ASUS WL-Router RT-AX88U Pro AX6000
Länk: https://www.computersalg.se/i/20658545/asus-wl-router-rt-ax88...
Kategori: Router
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=9884539&utm_campaign=al...
Pris: 1697kr

Riktigt bra pris på en väldigt kompetent router, andra billigast är 3200kr tidigare billigast någonsin är 1897kr

Edit
På CS står det B-ware vilket kan betyda refurbished. Står inget på CS hemsida dock

Fick hem routern idag. Det var en RMA-produkt som såldes. Det stod på tjeckiska att 5GHz-nätverket ej fungerade. Mycket riktigt så fungerade inte 5GHz ur lådan men efter att ha bytt firmware till Merlin så funkar allt perfekt. Så en väldigt bra deal.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit