Permalänk
Medlem

Pris på Plasma 65 flaggskepp?

Hej,

Utvecklingen inom TV tog ett stort steg med 4K och OLED, nu när vi byter upp vår "spelhörna" så blir det en Panasonic P65ST60Y över. Den köptes 2014 för ca 18 000 kr och har fungerat perfekt sen dess, fortfarande inga inbränningar även om den är ca 10 år nu.

Tog en snabb titt på blocket och får uppfattningen att de praktiskt taget inte är värt något idag även om det var "flaggskepps" modeller? Är det korrekt uppfattat?

Alternativet för oss här är såklart att behålla plasman och sälja OLED:en(som kommer från vardagsrummet). OLED:en(LG 65" C1) är troligen värt runt 8000-10 000 kr. Numera har vi ett PS5(4K) i "spelhörnan" men egentligen hade 1080p säkert varit tillräckligt bra många år till här.

Så för att göra ett kalkylerat beslut här så vill jag bara försäkra mig om att Plasma TVn inte har något nämnvärt värde idag?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Sitter med 55" varianten av samma modell, den åker inte till tippen förrän den lägger av

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Plasma verkar inte så värt numera. Jag lyckades få en för ca en tjugolapp 50 tum 1080p. Visserligen inte flaggskepp model utan kostade ca 7-8000kr ny runt 2010-2011 men kan inte klaga för priset.

Möjligen att plasma kan gå upp i pris som CRT gjort men jag betvivlar det då även om plasma är väldigt bra så är OLED bättre på i stort sett allt. Plasma ser betydligt bättre ut än LCD från den tiden dock.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Utvecklingen inom TV tog ett stort steg med 4K och OLED, nu när vi byter upp vår "spelhörna" så blir det en Panasonic P65ST60Y över. Den köptes 2014 för ca 18 000 kr och har fungerat perfekt sen dess, fortfarande inga inbränningar även om den är ca 10 år nu.

Tog en snabb titt på blocket och får uppfattningen att de praktiskt taget inte är värt något idag även om det var "flaggskepps" modeller? Är det korrekt uppfattat?

Alternativet för oss här är såklart att behålla plasman och sälja OLED:en(som kommer från vardagsrummet). OLED:en(LG 65" C1) är troligen värt runt 8000-10 000 kr. Numera har vi ett PS5(4K) i "spelhörnan" men egentligen hade 1080p säkert varit tillräckligt bra många år till här.

Så för att göra ett kalkylerat beslut här så vill jag bara försäkra mig om att Plasma TVn inte har något nämnvärt värde idag?

Kommer inte ihåg exakt modell men för några år sen i samband med releasen av Final Fantasy 7 remake så bytte jag ungarnas xbox mot en ps4a och köpte en begagnad samsung plasma (en av dom dyrare 55orna från Samsung) den betalade jag 500kr för.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

ST60 var inte flagskeppet men VT60 och själv slängde jag den plasman i samband med inköp av LG 77C1 för 2 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

ST60 var inte flagskeppet men VT60 och själv slängde jag den plasman i samband med inköp av LG 77C1 för 2 år sedan.

Jasså? Jaja, det var en av de bättre iallafall.

Låter som att jag ska överväga att behålla plasman och sälja OLED:en. Visst tittar vi på TV där ibland men i sammanhanget är jag inte så säker på att skillnaden är värt 8000-10 000 för vår del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Så för att göra ett kalkylerat beslut här så vill jag bara försäkra mig om att Plasma TVn inte har något nämnvärt värde idag?

Det är en tio år gammal elektronikprodukt som inte har några unika fördelar mot tex en modern oled. Dessutom låter den prismässigt inte som något flaggskepp.

Den kanske har värde för dig men tänk dig att du är köpare och står mellan den tvn och förra årets semi-flaggskepp för 8000..

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

ST60 var inte flagskeppet men VT60 och själv slängde jag den plasman i samband med inköp av LG 77C1 för 2 år sedan.

Meh, jag hade lätt kastat en tusing eller två på dig för den TVn...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Finns inget större värde kvar i dessa gamla plasmor längre nej. Jättefina TVs för sin tid (Hade själv en ST60 55") men rejält omsprungna av både LED men framför allt OLED i bildkvalitet, upplösning och i det senare fallet svärta!

Med det sagt, grundbilden för till exempel linjär-TV och 1080p-material kan i många fall se bättre ut vs billigare LED TV-apparater.

Har du tur kanske du kan få 500-1000kr av rätt köpare men annars perfekt TV att ställa i en ev. sommarstuga eller skänka bort till äldre bekant som bara vill ha en jäkligt bra TV med bra grundbild.

Verkar spontant dumt att sälja en topp-OLED till förmån för att behålla Plasman.

Plasmor drar rätt mycket ström ska även sägas och blir varma vilket kan vara skäl nog till ett byte.

Permalänk

Ah, finfina Panasonic ST60, nostalgivibbar nu hade själv en 55" som gick som tåget och bilden slog allt i LCD väg. Fanns egentligen ingen anledning att uppgradera till OLED men när dagen väl kom så var det just mot en OLED från LG och deras C8. Kändes som natt och dag... men jag kände precis så här som du beskriver: en fantastisk tv, den måste väl vara värd 3-4000? Visade sig att jag knappt fick en tusenlapp och har du turen och hittar något riktigt fan så är det troligen som headphoneninja nämnde ovan att då söker man nog efter VT-serien eller tom snäppet högre, värstingserien ZT60.

Men men, det är lite nackdelen med elektronik, åldras det så åldras det rejält... men i ditt fall, spelar det ingen större roll vilken ni väljer att behålla så kanske lika bra att behålla plasman. Den lär vara lika mycket värd idag som om 2-3år men OLED kommer naturligtvis sjunkit i värde från idag.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamouflage:

Det är en tio år gammal elektronikprodukt som inte har några unika fördelar mot tex en modern oled. Dessutom låter den prismässigt inte som något flaggskepp.

Den kanske har värde för dig men tänk dig att du är köpare och står mellan den tvn och förra årets semi-flaggskepp för 8000..

Okokok! Det var inget flaggskepp uppenbarligen men den låg iallafall i det lite högre segmentet. Prislappen avslöjar dock inte alltid toppmodeller, ibland kommer man över dem billigt. I helgen kunde man köpa en LG C3 77 för 16 000 kr, men visst, numera kanske den anses medelmåttig.

Ja, men det är nog så, även om marknaden anser att plasman är värd 0 kr (vilket jag förövrig inte motsätter mig) så har den ett mycket högre värde inom familjen. Så frågan vi får ställa oss är om den är värd priset vi kan få för OLEDen.

Men då har vi nått fram till slutsatsen som tråden handlade om, d.v.s gamla plasma apparater har praktiskt taget inget värde idag att prata om. Det ser till och med ut att var så lågt att man gör bättre i att köra den till tippen än att försöka sälja.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Okokok! Det var inget flaggskepp uppenbarligen men den låg iallafall i det lite högre segmentet. Prislappen avslöjar dock inte alltid toppmodeller, ibland kommer man över dem billigt. I helgen kunde man köpa en LG C3 77 för 16 000 kr, men visst, numera kanske den anses medelmåttig.

Ja, men det är nog så, även om marknaden anser att plasman är värd 0 kr (vilket jag förövrig inte motsätter mig) så har den ett mycket högre värde inom familjen. Så frågan vi får ställa oss är om den är värd priset vi kan få för OLEDen.

Men då har vi nått fram till slutsatsen som tråden handlade om, d.v.s gamla plasma apparater har praktiskt taget inget värde idag att prata om. Det ser till och med ut att var så lågt att man gör bättre i att köra den till tippen än att försöka sälja.

Alltså som någon sa, rätt köpare 1000-2000kr. Om du hellre kör den till tippen beror ju helt på hur du värderar pengar.
Hade jag sett din TV på blocket på rimligt avstånd hade jag gett dig dom pengarna iaf.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Verkar spontant dumt att sälja en topp-OLED till förmån för att behålla Plasman.

Plasmor drar rätt mycket ström ska även sägas och blir varma vilket kan vara skäl nog till ett byte.

Räknade för några månader sen på det där med strömmen och kom fram till att den skulle användas bra mycket mer än vad vi gör för att kunna betala av en ny TV. Men ja, de drar en hel del och ger en hel del värme.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Förövrigt, hur står det till med LED idag, vet att de tidigare inte haft en chans mot varken plasma eller OLED. Dels har de historiskt haft ganska dålig svärta och så snart man flyttar sig par steg åt sidan från sweetspot så tappar de färgen rejält. Ja jo, LED erbjuder 4K som är ett bra steg upp från Plasma men personligen värdesätter jag svärta och vidvinkel högre. Det mesta vi ser är streaming och mycket här är fortfarande 1080p.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Förövrigt, hur står det till med LED idag, vet att de tidigare inte haft en chans mot varken plasma eller OLED. Dels har de historiskt haft ganska dålig svärta och så snart man flyttar sig par steg åt sidan från sweetspot så tappar de färgen rejält. Ja jo, LED erbjuder 4K som är ett bra steg upp från Plasma men personligen värdesätter jag svärta och vidvinkel högre. Det mesta vi ser är streaming och mycket här är fortfarande 1080p.

I budgetsegmentet så har det inte hänt så mycket förutom att alla apparater har 4K-upplösning idag.

För att matcha svärtan krävs att du tittar på toppmodellerna som stödjer FALD, kanske i kombination med mini-LED.
Alla dagens modeller är såklart ljusstarkare än de gamla plasmorna men de billigaste LED-apparaterna kan fortfarande upplevas som "gråa" i svärtan.

Gällande betraktningsvinklar och svärta så är det IPS vs VA för LCD LED där IPS är bättre på färgåtervinning och vinklar men med sämre svärta och VA i princip tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

I budgetsegmentet så har det inte hänt så mycket förutom att alla apparater har 4K-upplösning idag.

För att matcha svärtan krävs att du tittar på toppmodellerna som stödjer FALD, kanske i kombination med mini-LED.
Alla dagens modeller är såklart ljusstarkare än de gamla plasmorna men de billigaste LED-apparaterna kan fortfarande upplevas som "gråa" i svärtan.

Gällande betraktningsvinklar och svärta så är det IPS vs VA för LCD LED där IPS är bättre på färgåtervinning och vinklar men med sämre svärta och VA i princip tvärtom.

Ja, det verkar vara framförallt 4K och idag, såklart åldern som bidrar till att Plasma TV apparater har så pass lågt värde även om de i många fall presterar bättre än en LED TV. Sen är det det där med tillgång till riktigt 4K material, även om det blivit mycket bättre så är fortfarande en hel del streaming inte mycket bättre än 1080p när det väl når panelen.

Jag har än så länge inte lyckats hitta någon LED som inte har uppenbara defekter trots saftiga prislappar och det är också en anledning varför vi satt kvar med en 1080p plasma enda fram tills det blev en OLED 2018. Men jag har många kompisar som gång på gång säger "Nuså har vi köpt en riktigt fin LED som inte tappar färg och med riktigt djup svärta" men när man väl tittar så finns defekterna tydligt där. Man får anta att är man lyckligt omedveten så är det ett ickeproblem.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ja, det verkar vara framförallt 4K och idag, såklart åldern som bidrar till att Plasma TV apparater har så pass lågt värde även om de i många fall presterar bättre än en LED TV. Sen är det det där med tillgång till riktigt 4K material, även om det blivit mycket bättre så är fortfarande en hel del streaming inte mycket bättre än 1080p när det väl når panelen.

Jag har än så länge inte lyckats hitta någon LED som inte har uppenbara defekter trots saftiga prislappar och det är också en anledning varför vi satt kvar med en 1080p plasma ända fram tills det blev en OLED 2018. Men jag har många kompisar som gång på gång säger "Nuså har vi köpt en riktigt fin LED som inte tappar färg och med riktigt djup svärta" men när man väl tittar så finns defekterna tydligt där. Man får anta att är man lyckligt omedveten så är det ett ickeproblem.

Folk har ingen koll / låga krav. Flertalet bekanta man varit hemma hos som ser på TV och film med alla reglage och färger på "standard" eller max vilket ser hemskt ut, plus interpolering för full "soap opera effect". 😭

Permalänk
Rekordmedlem

Man återvinner ("slänger") inte en fungerande eller lätt trasig tv utan den ger man till nån välgörenhetssecondhandbutik så de kan sälja den för några hundra.
Det fanns tex en 55" lcd med 6 trasiga pixlar på kyrkans secondhand där jag bor förra veckan och den såldes direkt då de ville ha 100 kr för den.
Definitivt ingen fullt fungerande värsting men det finns många som inte har mycket pengar och gärna köper sånt eller folk som vill ha en extraapparat på annat ställe än i vardagsrummet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

ST60 var inte flagskeppet men VT60 och själv slängde jag den plasman i samband med inköp av LG 77C1 för 2 år sedan.

Tråkigt tycker jag. Så länge de fungerar är det synd att slänga. Finns många som skulle tycka det var en jättebra TV.

Man kan skänka dem om man inte vill ha dem och inte tycker det är värt sälja. Någon blir glad och man gör en insats för miljön.

Själv kör jag fortfarande med en Sony 52 tum LCD från 2008 i vardagsrummet. Två döda pixlar som varit sen jag köpte den begagnad 2013 men var länge sedan de störde en för man är så van med dem.

Men det slängs mycket fungerande saker i dagens samhälle.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Sist jag gjorde mig av med en platt-tv ställde jag den snyggt och prydligt i soprummet med fjärren och en lapp påtejpad som upplyste om att tv'n var felfri och fullt fungerande, dan efter var den borta så nån hade väl användning för den.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Meh, jag hade lätt kastat en tusing eller två på dig för den TVn...

nja, jag hade kört den TV:n väldigt hårt. Gula fläckar hade bildats, temporär inbränning på bara sekunder, "coil-whine" vid ljusa scener. Tror inte någon ville ha den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Okokok! Det var inget flaggskepp uppenbarligen men den låg iallafall i det lite högre segmentet. Prislappen avslöjar dock inte alltid toppmodeller, ibland kommer man över dem billigt. I helgen kunde man köpa en LG C3 77 för 16 000 kr, men visst, numera kanske den anses medelmåttig.

Ja, men det är nog så, även om marknaden anser att plasman är värd 0 kr (vilket jag förövrig inte motsätter mig) så har den ett mycket högre värde inom familjen. Så frågan vi får ställa oss är om den är värd priset vi kan få för OLEDen.

Men då har vi nått fram till slutsatsen som tråden handlade om, d.v.s gamla plasma apparater har praktiskt taget inget värde idag att prata om. Det ser till och med ut att var så lågt att man gör bättre i att köra den till tippen än att försöka sälja.

Ja alltså, C3 är en grym TV men den är varken flaggskepp eller toppmodell. ST60 var det inte heller även om den också var (och ärligt talat är) en riktigt bra TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Tråkigt tycker jag. Så länge de fungerar är det synd att slänga. Finns många som skulle tycka det var en jättebra TV.

Man kan skänka dem om man inte vill ha dem och inte tycker det är värt sälja. Någon blir glad och man gör en insats för miljön.

Själv kör jag fortfarande med en Sony 52 tum LCD från 2008 i vardagsrummet. Två döda pixlar som varit sen jag köpte den begagnad 2013 men var länge sedan de störde en för man är så van med dem.

Men det slängs mycket fungerande saker i dagens samhälle.

Går ju bra att lägga upp en skänkesannons här på SweC om man vill bli av med den typen av TV också, går snabbt att hitta någon som hämtar den och den får några års användning till istället för att hamna på tippen direkt.

Permalänk
Medlem

2017 gick jag över till OLED och sålde min ST50Y. 3500 fick då, för 7 år sedan.

Blir förvånad om du får något alls* idag, plasma åldras inte med värdighet och det har alltid varit prat om "degradation". Att dom blir sämre och sämre på att visa svart över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ja, det verkar vara framförallt 4K och idag, såklart åldern som bidrar till att Plasma TV apparater har så pass lågt värde även om de i många fall presterar bättre än en LED TV.

Vad menar du med en LED-TV? Antingen används LCD eller OLED för panelen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Vad menar du med en LED-TV? Antingen används LCD eller OLED för panelen idag.

Med termen 'LED-TV' menas vanligtvis en LCD-TV som använder LED-lampor för bakgrundsbelysning. Detta skiljer sig från OLED-TV-apparater, där varje pixel i skärmen själv är en ljuskälla. Båda teknikerna används idag, men de erbjuder olika fördelar när det gäller bildkvalitet, energieffektivitet och design.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkimone:

2017 gick jag över till OLED och sålde min ST50Y. 3500 fick då, för 7 år sedan.

Blir förvånad om du får något alls* idag, plasma åldras inte med värdighet och det har alltid varit prat om "degradation". Att dom blir sämre och sämre på att visa svart över tid.

Aha, ja så kan det vara, har inte jämfört plasman sida vid sida med OLED:en på några år.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag sålde min 50 tums ST50 för några år sedan, 2020 tror jag, för 450 kr. Den var nog värd 1000 kr egentligen, men vill bli av med den. Idag när OLEDs är ännu vanligare har jag svårt att se någon vanlig köpare vilja ha en plasma. Om du hittar rätt köpare kan den vara värd ändå 500 kr kan jag tycka, om den är i bra skick och så vidare. Tyvärr.

Du kan ju prova att lägga upp på Blocket. Sett många fulingar där som lägger upp liksom "65 tums TV med perfekt bild - lågt pris" och förlitar sig på folks okunskap. Då kan du sätta typ 1500 kr för den. Om man sätter för lågt betyder det att den är dålig

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Tack för all input, vi kommer ta en funderare om vi verkligen behöver en OLED här eller om vi ska behålla Plasman. Just nu lutar vi åt att behålla Plasman.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide