TVheadend: Hur kan man enklast skippa reklam på inspelningar från svenska kanaler?

Permalänk
Medlem

TVheadend: Hur kan man enklast skippa reklam på inspelningar från svenska kanaler?

Hallå! Började nyligen använda Tvheadend som jag kör på en Pi4 för att ta emot vanlig DVB-T2 kanaler och det har än så länge fungerat super bra! Har sett att det finns inställningar i programmet för att ta bort reklam från inspelningar. Det står följande...

Skip commercials (on/off)

"Commercials will be dropped from the recordings. Commercial detection works using EITp/f (EPG running state) and for the Swedish channel TV4 (using teletext info)."

Har testat spela in på fyran eftersom den specifikt nämns men reklamen är kvar i inspelningen och jag kan inte se att något bokmärke har gjorts i kodi som visar var reklamen börjar/slutar. Är det någon som fått detta fungera?

Har även läst om programmet comskip men som jag har förstått det är det rätt prestandakrävande och eftersom jag bara använder en Pi4 är det kanske inte bästa lösningen?? Men ifall någon skulle ha en fungerande .ini fil för comskip på svenska kanaler så skulle det vara kul att testa

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig med comskip? Jag har satt upp det på en rpi4 som kör tvheadend och fått det att fungera med kodi.
Däremot hade det varit trevligt att hitta en ini-fil som är anpassad för svenska kanaler.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB