Tips på ny telefon - Byte från P20 Pro

Permalänk
Medlem

Tips på ny telefon - Byte från P20 Pro

Min gamla Huawei P20 Pro börjat bli lite trött i batteriet igen och skärmen beter sig lite konstigt ibland. Personligen hade jag kunnat tänka mig att antingen lägga 750kr på ett batteribyte eller byta det själv men frågan är om det är värt det när man tänker på fortsatt mjukvarustöd?

Jag undrar om ni har några tips på en ok mellantelefon jag kan kika efter?

Jag kan tänka mig en begagnad mer high-end modell om det betyder längre mjukvarustöd osv.

Jag tycker det vore fint att ha en mobil som är någorlunda lätt att laga.

Jag är ingen märkessnobb eller så jag har haft både iphone och android.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Jag gick från en P20 Pro till en Pixel 7a. Är väldigt nöjd. Prestanda och kamera i helt annan (bättre) klass i Pixeln men fortfarande i nästan samma storlek.
Just nu finns den på rea hos Elgiganten för 3990 kr.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fläskan:

Jag gick från en P20 Pro till en Pixel 7a. Är väldigt nöjd. Prestanda och kamera i helt annan (bättre) klass i Pixeln men fortfarande i nästan samma storlek.
Just nu finns den på rea hos Elgiganten för 3990 kr.

Ja jag köpte P20 Pro mkt pga kameran men den är ingen höjdare längre. Igår filmade jag en granne som flydde ett våldsamt lägenhetsbråk, när polisen kom tänkte jag att man lätt hade kunnat se regnummer men det var smått omöjligt. Har haft den inställd på 1080p det senaste men tycker ändå att man borde sett skylten från ca 30m. Det är så mkt mjukvaru magi för att putsa bilderna vilket är lite tråkigt mad telefonkameror, men det är ju ett lyxproblem såklart.

Gillar inte Google egentligen men jag har hört att Pixel skall vara okej att laga. Tack för tipset!

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,