Datorn bootar om spontant i olika spel utan BSOD

Permalänk

Datorn bootar om spontant i olika spel utan BSOD

Som rubriken lyder har min burk börjat boota om lite spontant när jag spelar spel. Det kan hända direkt eller efter stund. Jag har försökt felsöka med HWiINFO64 och har skapat en csv log jag bifogar i denna tråd. Vad jag kan se är alla gpu värden okej och jag misttänker att det är nätdelen. När det kommer till just nätdelen vet jag inte riktigt vilka parametrar jag ska kolla men hoppas allt sånt finns för den intresserade i csv filen som sagt.

Fattigt att man inte kan länka en csv på detta forum. Jaha. Postar ändå för att höra om någon har något att säga.

Permalänk

Generellt om datorn bara dör utan felkod så brukar det vara nätagg som trippar nån säkerhetsfunktion för att det trillar utanför någon parameter.

Typ max/min spänning, max ström, max temp, m.m

Och är väl generellt inte man kan kolla upp utan att koppla på extern mätutrustning för att några direkt exakta värden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Löst... förhoppningsvis

Tror jag hittat problemet. Kunde köra 3dMark utan problem, därefter installerade jag förra versionen av Nvidia drivrutinerna och nu fungferar även spel. Återkommer om situationen förändras men i nuläget verkar det som att senaste nvidia drivisarna var problemet.