Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag är lite kluven till att Webhallen inte visar vilka medlemspriser som gäller för respektive medlemmar / nivåer.

Det framgår mig veterligen inte vilken nivå som har tillgång till respektive rabatt. För individen som ser rabatten inga problem såklart, blir mer ett problem när ska tipsa andra om den som i ovan fall.

Jag har själv gett liknande tips och slutar tyvärr ofta olyckligt då långt från alla har en hög medlemsnivå på Webhallen, låt säga Lvl 17 eller "Black" som oftast ser de mer generösare rabatterna.

Jag tycker det är helt rätt av Webhallen att ge bra rabatter till sina trogna kunder, absolut. Däremot bör vi vara lite försiktiga kring dessa tips i den breda tipstråden.

Man kan testa att öppna sidan i privat läge / utloggat läge. Om det då står "medlemspris för inloggad medlem" indikerar det alla samtliga medlemmar oavsett nivå har tillgång till priset.

Står det ingenting krävs det sannolikt viss lvl för att få det.

Bara mina 5c...

Jag håller helt med. Jag är lvl 16 (White) och ser rabatten iaf

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av cfw:

Jag ser det priset iaf, är du inloggad?

<Uppladdad bildlänk>

Än så länge så verkar vi inte ha någon bekräftelse på denna frågan utan bara att flera här ser erbjudandet, så om någon på lägre medlemsnivå kan bekräfta skulle det uppskattas.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag som level 10 ser inte något erbjudande (30kSEK)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mahti:

Jag som level 10 ser inte något erbjudande (30kSEK)

Tack för bekräftelsen, lyfte bort från huvudtråden.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Går förvisso att få tag på den ännu billigare (19 532 kr) än vad som tipsades om att Webhallen säljer den för, i inlägget jag skrev här vid 12-tiden.

https://www.lg.com/se/promotions/lgoledcashback

Permalänk
Medlem
Skrivet av StayPuft:

Nyss fanns det möjlighet att välja enklare/billigare moderkort så jag slog till:

Komplett Upgrade 5 - 5600X (1 st)
AMD Ryzen 5 5600X CPU (1 st)
ASUS ROG Strix B550-A GAMING Moderkort (1 st)
Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 32GB (svart) (1 st)
Cooler Master Hyper 212 Halo CPU Kylare (svart) (1 st)
ASUS TUF Gaming P1 Musmatta (1 st)

3 344:-

Tyvärr så verkar man inte kunna byta moderkort längre i just detta kampanjpaketet.

Gällande minne, är det smart att byta till dessa nedan som är 470 kr billigare än standard i paketet?

Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz 16GB (svart)
PC4-28800, CL18, XMP 2.0, DIMM (2x8GB)

24 st i lager
Artikelnummer: 1133603
- 470:-

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jag är lite kluven till att Webhallen inte visar vilka medlemspriser som gäller för respektive medlemmar / nivåer.

Det framgår mig veterligen inte vilken nivå som har tillgång till respektive rabatt. För individen som ser rabatten inga problem såklart, blir mer ett problem när ska tipsa andra om den som i ovan fall.

Jag har själv gett liknande tips och slutar tyvärr ofta olyckligt då långt från alla har en hög medlemsnivå på Webhallen, låt säga Lvl 17 eller "Black" som oftast ser de mer generösare rabatterna.

Jag tycker det är helt rätt av Webhallen att ge bra rabatter till sina trogna kunder, absolut. Däremot bör vi vara lite försiktiga kring dessa tips i den breda tipstråden.

Man kan testa att öppna sidan i privat läge / utloggat läge. Om det då står "medlemspris för inloggad medlem" indikerar det alla samtliga medlemmar oavsett nivå har tillgång till priset.

Står det ingenting krävs det sannolikt viss lvl för att få det.

Bara mina 5c...

Tjena! Skapade ett nytt konto för att besvara detta då jag inte hängt på Sweclockers på ett bra tag.

Dina 5c är absolut en bra poäng och skulle öka transparans och minska förvirring kring medlemspriser samt medlemsnivåer m.m.

Som vissa knaprat fram redan här gäller detta för medlemsnivåer White och uppåt - Dvs White, Black, Void & Legends!

Detta är något som nu lagts till på landningssidan, samt något vi kommer göra vårt bästa till att ha med i samtliga andra liknande VIP erbjudanden / Kampanjer för att öka tydligheten i vår kommunikation. Så tackar för feedbacken edson!

Håll gärna i åtanke att detta är egentligen bara jag som privatperson som besvarar och inte något "officiellt" från Webhallen så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronvall:

Meross smarta Homekit pluggar. Köp två, få 120 rabatt och betala totalt typ 570kr för 8 Homekit-pluggar

https://www.amazon.se/compatible-HomeKit-SmartThings-Controls...

Får passa på att tacka för tipset. Ligger fortfarande för samma pris.
Kopplade in idag och konfigurerade i homeassistant, köpte lite på chans och blev positivt överraskad att man kunde köra mot lokal MQTT. Verkar fungera bra än så länge.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Får passa på att tacka för tipset. Ligger fortfarande för samma pris.
Kopplade in idag och konfigurerade i homeassistant, köpte lite på chans och blev positivt överraskad att man kunde köra mot lokal MQTT. Verkar fungera bra än så länge.

Gott. Jag har massor. Mest för pengarna när vi pratar Homekit helt klart. Meross/Refoss typ samma koncern.

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08166SLDF

AMD Ryzen 5 5600X Processor (6C/12T, 35MB Cache, Up to 4.6 GHz Max Boost)
-15% kr1,424.15
Inget klydd med rabatter osv.

Nu är priset höjt till 1578 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Får passa på att tacka för tipset. Ligger fortfarande för samma pris.
Kopplade in idag och konfigurerade i homeassistant, köpte lite på chans och blev positivt överraskad att man kunde köra mot lokal MQTT. Verkar fungera bra än så länge.

Tack för ditt inlägg. Har precis förbrukat min sista lediga deltaco smartplugg så jag köpte också 8st såna. Verkligen bra att ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B08166SLDF

AMD Ryzen 5 5600X Processor (6C/12T, 35MB Cache, Up to 4.6 GHz Max Boost)
-15% kr1,424.15
Inget klydd med rabatter osv.

Skrivet av Vispsleven:

Produkt: ASUS Prime B450M-A II
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08K91L574
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5619159
Pris: 580 kr efter Prime-rabatt

Kan ju vara passande till den nedsatta 5600x som tidigare nämnts i tråden

Tyvärr hann de höja priset på 5600x, men slog ändå till på dessa två samt 16Gb RAM (3600 MHz CL18).
Via Mecenat alumni kan man få 50 kr extra rabatt som går att kombinera med Prime-rabatten så det landade på 2603 kr för mig, således något bättre än Kompletts erbjudande

Hur högljudd är Wraithfläkten som medföljer? Funderar om man borde investera i någon budgetluftkylare eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Produkt: LG Oled 77C4
Länk: https://www.lg.com/se/promotions/lgoledcashback?utm_source=fb...
Kategorin: Tv
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13470155

Pris 25 372:- med 20% rabatt & 6000:- cash back.

Har folk koll på om cashback funkar lätt och bra? Jag har aldrig gjort något sånt förut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Har folk koll på om cashback funkar lätt och bra? Jag har aldrig gjort något sånt förut...

Brukar funka bra men tar "evigheter" oftast. Asus ligger på 3-12 månader när de kör och jag har även köpt via Oral B som tog 1.5 månad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Har folk koll på om cashback funkar lätt och bra? Jag har aldrig gjort något sånt förut...

LG tog mig 1 månad.
Siemens tog 2 veckor
Asus har jag hört upptill 12 månader

Mvh

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronvall:

Om man gillar Shelly så kan man köpa detta nu

Shelly blu bundle. För 800kr minus 120kr Amazon kampanj, dvs 680kr får du

3 x BLU movement +
3 x BLU door window +
1 x BLU gateway (white only)

Löst pris på styrahem är 1660kr för motsvarande.

https://www.amazon.se/dp/B0CM3ZF4K1

Nån som vill förklara hur och till vad man använder Shelly?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Skrivet av deques:

Nån som vill förklara hur och till vad man använder Shelly?

Smart Hem WiFi fjärrströmbrytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Produkt: Samsung Odyssey G7 S28BG700EP
Länk: https://www.computersalg.se/i/9424379/samsung-odyssey-g7-s28b...
Kategorin: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7192014

Pris: 5893:-

Förlåt mig men hur är detta ett fynd?

inget illa menat mot någon men det har saturerats med 10% rabatt "fynd" i denna tråden ett bra tag nu.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7500F ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Förlåt mig men hur är detta ett fynd?

inget illa menat mot någon men det har saturerats med 10% rabatt "fynd" i denna tråden ett bra tag nu.

Har den varit i denna prisklass en längre tid?

32" av samma skärm är 6990:- är detta också mer ett standard pris idag?

Märkt att många begär liknande nypris på begagnade 32" därav frågan

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har den varit i denna prisklass en längre tid?

Det är ju bara att kolla historiken på prisjakt: den har varit tillgänglig för under 6000kr mest hela tiden sen åtminstone oktober förra året. Så inte mycket till fynd kanske?

Men å andra sidan: att utvärdera och döma vartenda ”knappt fynd” kostar nog mer energi än att bara släppa det

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

Har folk koll på om cashback funkar lätt och bra? Jag har aldrig gjort något sånt förut...

Tog 7 veckor för mig att få tillbaka från LG. Fick det precis 9000:- från dom i veckan

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Har pratat med support och det gick enligt dem att returnera enstaka vara i paketpris. De skulle återkomma med vad jag i så fall skulle få i ersättning då priset på varorna är listade som 0kr i beställningen. Återkommer med vad jag får för svar om någon mer är intresserad.

Lyckades hitta prissättning på varje individuell del i paketpriser på min faktura. I detta fallet skattas NZXT-kylaren som hade ordinarie pris 589kr till 373kr vid ångrat köp. Cirkus 34% avdrag med andra ord.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Har folk koll på om cashback funkar lätt och bra? Jag har aldrig gjort något sånt förut...

Har använt cashback från Microsoft (för många år sedan; funkade fint) Bosch vitvaror (funkade fint och kom i utlovad tid) och Asus (fick påminna dem via e-post lååångt efter att pengarna skulle kommit med sedan gick det fort …).
Du behöver inte vara orolig, men bör inte ha bråttom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1vtr:

Produkt: Corsair iCUE 5000T RGB Tempered Glass Midi-Tower (Vit)
3x LL120 RGB-fläktar, Commander Core-kontroller, stöder 360 mm radiator
Länk:Komplett
Kategori: Chassin
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6001841
Pris: 1100kr

Bra pris! Sonen skulle nog bli lyrisk över den lådan! Lätt köp tänkte jag! Drog dock fram tumstocken och jämförde den med mitt chassie och inser att denna bjässe vill jag ej ha i mitt hem! =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sapporun:

Produkt: Nya LG OLED skärmarna som visades CES 2024
27" - 11% (9,813 kr)
34" - 30% (11,774 kr)
39" - 30% (13,244 kr)
Länk: LG 34" (34GS95QE-B)
Kategori: Skärmar
Prisjakt: 27", 34", 39"
Pris: 11,774 kr (34")

Går även att applicera diverse "ny medlem" rabattkoder på 5-10%.
Blev en beställning på 39" för 11,900 kr

27GS95QE kostade 6500 kr i Mars så 9813 kr är nog inget dunderpris även om det finns rabattkod på 10%.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Produkt: Nya LG OLED skärmarna som visades CES 2024
27" - 11% (9,813 kr)
34" - 30% (11,774 kr)
39" - 30% (13,244 kr)
Länk: LG 34" (34GS95QE-B)
Kategori: Skärmar
Prisjakt: 27", 34", 39"
Pris: 11,774 kr (34")

Går även att applicera diverse "ny medlem" rabattkoder på 5-10%.
Blev en beställning på 39" för 11,900 kr

Blir det inte pixligt med bara 2k upplösning på så stora skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Blir det inte pixligt med bara 2k upplösning på så stora skärmar?

Jag skulle säga att det är tur att det nog blir det, för annars hade jag känt mig rätt tvungen att hugga en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Blir det inte pixligt med bara 2k upplösning på så stora skärmar?

Har letat efter ny skärm i storlek 38" länge nu och har väntat på denna 39" sen i aug/okt när jag fick reda på att det var på gång. Efter release med prislapp 19k försvann dock allt intresse, det var för mycket för den skärmen tycker jag.

PPI eller vad man kallar de är ju lägre än på 34" så klart. jag ser inga pixlar på min nuvarande 34" och jag sitter väl cirka 50-60cm ifrån ungefär. Inte förrän jag närmar mig 15-20cm avstånd kan jag börja se pixlar och om man hade suttit så en längre stund kanske det hade blivit störande.

Har läst många trådar om att samma upplösning på 45" är dåligt men inget man märker i spel, så tycker 39" borde vara lugnt och jag vill ha den extra höjden på skärmen.

Det är inte en perfekt skärm, jag tror 3840*1600 hade vart perfekt men det finns inte med OLED. Det ska väl komma nån 5k*2k skärm nästa år om jag förstått rätt men det hade också krävt ett monster till grafikkort att driva moderna spel i hög fps på den upplösningen.

Det kommer alltid något bättre, jag har letat skärm ett tag och även eftersökt här på marknaden osv. Smaken är som baken, det enda jag är lite tveksam till är böjningen på skärmen, allt annat passar mig perfekt i dagsläget. Jag får lite extra höjd och bredd på skärmen samt 240Hz från nuvarande 100Hz (PG348Q). Matte coating är troligtvis bättre med tanke på hur ljust det är i min lägenhet och viktigast av allt, OLED 🙂

En rejäl uppgradering och till ett okej pris även om det ändå är mycket pengar för en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Blir det inte pixligt med bara 2k upplösning på så stora skärmar?

39 tum ultra Wide har ungefär samma pixelstorlek som en 32 tum 2560x1440 skärm som i sin tur har ungefär samma pixelstorlek som en vanlig 1080p 24 tummare.. så tycker du en vanlig 24 tummare är ok, så funkar troligen även 39 tummaren

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Klart sugen på ny oled skärm men ska hålla ut lite till då jag har en 38 IPS idag. LG har presenterat kommande skärmar som ser mer lovande ut för oss som önskar högre PPI:

2024 Q3-Q4
LG 45 inch 21:9 curved
5120x2160
165 or 240hz
1300 nits

2025 Q4
LG 39 inch 21:9 curved
5120x2160
240hz
1300 nits