Permalänk
Medlem

Bygg ett hemma labb

Vill du bygga ett hemma labb eller bara fixa med ditt nätverk. Rensar garaget…
Dell rack skåp full hög. Med dörr och väggar samt hjul. Bud start 1500 kr
Äldre rack skåp halvhögt som även har hyllor så man kan ha tower servrar. Inkl hjul. Bud start 500 kr
10 st Dell power edge r610 server dual CPU och med olika minnen från 12 gb upp. 2.5 raid plan och dvd mm. Bud start 500 kr
Cisco ASA 5512 v6 firewall router applikation server i kartong. 1gbs throuput idé? 1500 kr kosta ny 20k men det var ett tag sen och nu är det bara 10gb som gäller
Dell Tower modell T410, T420, T430 finns också.
Switchar 1gb cisco, HP mfl
Kvm switch belkin 2-1
Ett par kartonger nätverkskablar nya som begagnade
Skärmar 19 och 20 tum
Allt för avhämtning

Läs hela annonsen här

Permalänk

Vad hade du tänkt dig för pris på T430'n?

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERDTUBED:

Vad hade du tänkt dig för pris på T430'n?

Har inte hunnit starta igång Tower servrarna, kan kika på det ikväll och ge ett svar /Ola

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell på halvskåpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Vad är det för modell på halvskåpet?

Är ett äldre rackskåp, stabilt aluminium och plåt med hjul. Lite retro mörkbrun och alu färg. kan kolla när jag är hemma ikväll men tveksam det finns ett märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0zn:

Har inte hunnit starta igång Tower servrarna, kan kika på det ikväll och ge ett svar /Ola

kollat den nu är en T430 med följande spec.
4x Drive,13G caddy 3,5", 8x drive plane 3,5"
1x IDRAC8,13G
2x Intel Xeon E5-2630L v3 1.8GHz,20M Cache,8.00GT/s
2x 4GB RDIMM, 2133MT/s, Single Rank, x8 Data DDR4
2x PSU hotswap 495w

2500 kr jag tar 99 kr per hållare om du vill fylla de andra 4 platserna också eller om du redan har hålare kan du dra av 99 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Vad är det för modell på halvskåpet?

hittar inget namn men är äldre=kvalite är från tiden rackskåp kosta mer en par servrar

Permalänk
Medlem

Du vill inte sälja några 3.5" caddies separat?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

har lite dåligt med just 3.5 tum caddies (2.5 tum har jag massor) skal lse om vi kan komma överens hur många de vill ha till T430 så vet jag sen

Permalänk

Vad är det för djup på halvskåpet?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0zn:

hittar inget namn men är äldre=kvalite är från tiden rackskåp kosta mer en par servrar

Jo, jag förstår. Bara lite svårt att bedöma hur väl det passar mina behov utan mer info.