Permalänk
Medlem

Speaker och mikrofon

Hej! Min son har en enkel högtalare med mikrofonuttag. Köpte en mikrofon till honom men när vi kopplar in kommer inget ljud. Vad krävs för att få ljud? Och varför finns det ett mic-uttag om det inte fungerar? 🙈 tacksam för alla svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JoBe20:

Hej! Min son har en enkel högtalare med mikrofonuttag. Köpte en mikrofon till honom men när vi kopplar in kommer inget ljud. Vad krävs för att få ljud? Och varför finns det ett mic-uttag om det inte fungerar? 🙈 tacksam för alla svar!

Vore enklare att ge ett bra svar om du skrev vad det är för delar.
Kolla att rätt in och utgångar är valda i ljudinställningarna om det handlar om datortillbehör.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vore enklare att ge ett bra svar om du skrev vad det är för delar.
Kolla att rätt in och utgångar är valda i ljudinställningarna om det handlar om datortillbehör.

Det är en vanlig speaker från Dunlop. På baksidan finns en ingång för MIC. Mikrofonen är trådbunden och passar fint att koppla in på baksidan men inget händer.

Permalänk
Skrivet av JoBe20:

Det är en vanlig speaker från Dunlop. På baksidan finns en ingång för MIC. Mikrofonen är trådbunden och passar fint att koppla in på baksidan men inget händer.

Tippar att du måste välja rätt mikrofoningång i ljudinställningarna du bör ha en som hör ihop med högtalarna.

Hittar dock bara massa kinesium bluetoothhögtalare när jag söker på "dunlop pc speakers"

Så utan det xakt modell kan nog ingen ge ett bra svar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tippar att du måste välja rätt mikrofoningång i ljudinställningarna du bör ha en som hör ihop med högtalarna.

Hittar dock bara massa kinesium bluetoothhögtalare när jag söker på "dunlop pc speakers"

Så utan det xakt modell kan nog ingen ge ett bra svar.

tippar på detta, gissningsvis måste du byta högtalarens läge till "mic" för att den ska spela upp det ljudet

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P