provat att slå av och på själva AC-knappen ??? - försvinner det då och kommer tillbaka igen efter några sekunder när man slår på den igen så är det relaterat till själva AC-delen med stor sannolikhet
suset och kanske gurglet man hör är då typiska symtom på att du saknar köldmedel i kylkretsen och förmodligen också ger dåligt med kyla när du försöker köra så kallt som möjligt, men märks först påtagligt när det är lite varmare ute...
(det jag har lite svårt att peka ut av inspelningen är brummet man hör om det är av turbulens från expansionsventilen eller om det är skorrande lager från en fläkt, suset är dock väldigt signifikant på köldmedelsbrist))
förmodligen en läckande kondensor tex. efter stenskott under vintern och förmodligen en affär på runt 10 papp att få det fixat.
Det första du kommer att tänka nu är att - nej, jag fixar det inte för att det är för dyrt. - inom 2 månader och det kommer 40-gradig C luft i ansiktet hur kallt du än ställer det så kommer du att ångra dig och inget tid kommer att finnas på AC-verkstäderna då de har fullt upp med alla andra i samma situation...
En bil som är fabriksbyggd med AC stänger inte av värmen till fläktpaketet då sådan involverar ventiler mm. - kostar extra pengar och krånglar alltid när de slås om typ 2 ggr per år. problemet är att värmepaketet även med spjällen stängda full mot värmeelementet att det ändå är +5 grader temperaturhöjning när det passerar fläktpaketet fast du kör på max fläkt - och all luft passerar fläktpaketet till skillnad från bilar utan AC ibland förr hade separat väg för friskluften (och ibland bara fartvindsdriven)
med andra ord en bil med orginal-AC som är trasig blir snart mer outhärdlig på sommaren i jämförelse motsvarande bil som inte har någon AC från början.