IBM HDD Slut överallt!?

Permalänk
Medlem

IBM HDD Slut överallt!?

Letade på datorbutiken.se och komplett.se men alla ibm 180gxp m.m. är slut varför, någon som vet? Kommer det nya diskar snart eller? Tänkte nämligen beställa en ny 180gb nu...

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Re: IBM HDD Slut överallt!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
Letade på datorbutiken.se och komplett.se men alla ibm 180gxp m.m. är slut varför, någon som vet? Kommer det nya diskar snart eller? Tänkte nämligen beställa en ny 180gb nu...

att ingen lär sig av andras misstag.....................
kommer aldrig mer att köpa en IBM disk så länge det finns annat o välja på.
7 (!) ja du läste rätt.... hela SJU ibm diskar har pajjat för mig genom åren.
f.om förra året gäller BARA seagate.. är kanon nöjd med dom 3 jag köpt.

Permalänk
Medlem

du vet att dom bytt namn till hitachi va?

Visa signatur

WS: AMD Athlon 64 3500+ | 2048 mb PC3200 DDR-DIMM | 4 st WD Raptor 36gb s-ata (RAID 0) | GeForce 7800 GTX (256mb)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Re: IBM HDD Slut överallt!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
att ingen lär sig av andras misstag.....................
kommer aldrig mer att köpa en IBM disk så länge det finns annat o välja på.
7 (!) ja du läste rätt.... hela SJU ibm diskar har pajjat för mig genom åren.
f.om förra året gäller BARA seagate.. är kanon nöjd med dom 3 jag köpt.

Har haft ca 6 IBM-diskar sammanlagt och en Seagate disk. Ingen utav IBM-diskarna har pajjat eller krånglat och Seagate disken dog efter mindre än 1v. Så mitt misstag var då att köpa Seagate, fick vänta ca 1 månad innan jag fick en ny. Den har iof funkat väldigt bra, men det är inget fel på IBM/Hitachi.

Permalänk
Medlem

IBM suger fet sno**e | köpte en för ett och ett havlt år sen typ och den pajja efter cirka två-tre veckor | lyckligtvis så fick jag en seagate på agrantin av komplett.se

Visa signatur

tyvärr, max två färger i signaturen /Garland Greene

awww

Permalänk
Medlem

nära kommer nya IBM/hitiachi diskar da?

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Anledningen till att de är slut är väl att de behövt byta ut så många

(Har själv fått slänga 2 av 4 IBM. De resterande två låter skit och är varma, men har inte pajat - ännu. Kompisens 180GXP la av för en vecka sedan. Mina WD diskar funkar alltid klockrent.
Varför köpa IBM? Varför chansa? Finns andra märken.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Har 1 120GB IBM funkar klockrent inget strul låter ej mer en mina andra 2 120 rsp 80GB seagate diskar som för övrigt funkar klockrent dom oxå.

Permalänk
Medlem

Eftersom att ingen svarade på hans fråga så kan jag göra det. Jag tror att 180GXP är utgående pga deras nya modell. Oneshop.nu tror jag däremot har disken i lager. Beställde en själv igår och då fanns det diskar inne.

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli tjatig så upprepar jag:

Vänta på efterföljaren till 180GXP - 7K250 SATA med 8MB cache, kan bli nästa vinnare!

Någon som sett nån test ännu?

Permalänk
Medlem

Vart är alla hårddiskar på itbutikken då?:confused:

Finns ju inte en enda hyfsad disk.....

Bara skrik-WD Diskar...:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linqan
Vart är alla hårddiskar på itbutikken då?:confused:

Finns ju inte en enda hyfsad disk.....

Bara skrik-WD Diskar...:(

Att köpa en IBM disk ifrån itbutikken är lika bra som att köpa en dator ifrån plattan nått av det kommer strula.
Jag hatar ibm diskar & itbutikken. Bägge har strulat.
2 misslyckade returärenden ifrån itbutikken.
2 söndriga ibm diskar.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Re: Re: IBM HDD Slut överallt!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
att ingen lär sig av andras misstag.....................
kommer aldrig mer att köpa en IBM disk så länge det finns annat o välja på.
7 (!) ja du läste rätt.... hela SJU ibm diskar har pajjat för mig genom åren.
f.om förra året gäller BARA seagate.. är kanon nöjd med dom 3 jag köpt.

Det var länge sen. 180 GXP har inga såna fel som tidigare modeller hade.

Håller med det som Snausman säger om itbutikken.dk
Går skitbra så länge man inte behöver returnera grejerna, men behövs det så räkna med att det tar MINIMUM 2 månader innan du får tillbaka den lagad eller pengarna tillbaka.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Strulet med IBM-diskar har tagits upp i ett otal trådar och alla de icke-argument ni nämner har blivit jämnade längs marken, att säga att ens två ibm-diskar har kraschat är inte mycket till argument, bättre då att visa lite återföräljarstatistik och den statistiken visar att IBM kraschar lika ofta som vilket annat märke. Så lägg ner den diskussionen nu.

Permalänk

OT: Kolla in bilderna på ürjan. Allt med flames är coolt, ju mer Svensson dess bättre.

Visa signatur

Varför har inte jag någon avatar?