Hörlurar som e bra men inte svindyra

Permalänk
Medlem

Hörlurar som e bra men inte svindyra

Jag har idag ett par AKG K-44. De kostade 500 spänn men är skitkassa då de har alldeles för mycket diskant. Så de filmer jag levererar är ju ganska diskantfattiga i det övre registret.

Några förslag på raka lurar i prisklass runt 800:-. Begagnat funkar också bra. Var hittar man sådant?

J

Visa signatur

jaxtone

Permalänk
Medlem

Jag kan ju börja med reklamen för Philips HP890 :). Har ett par sådanna själv o kan inte vara mer nöjd

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Jag gillar Denons lurar. Jag har både AHD-350 och AHD-750. De förstnämnda kostar runt 500kr tror jag och de sistnämnda runt 1000kr. Det finns en eller två modeller emellan dessa åxå som heter 550 och/eller 650, de borde ligga i ungefär den prisklass du är ute efter. Vet inte var man kan få tag på den dock. Hifi-klubben hade dem innan, men de har tagit bort dem.

AHD-750, spelar mycket neutralt och detaljrikt. De är klart mycket bättre an AHD-350, i mitt tycke.
AHD-350 är inte lika detaljrika och basen väger över diskaten en aning, men fortfarande mycket bra IMO.

Annars gillar jag faktiskt AKG K66. De är billiga (runt 300kr tror jag) och de spelar i mitt tycke mycket bra. Nackdelen med de framför Denon-lurarna är att de är något mer svårdrivna, då de är inte lika bra till bärbar apparatur, men de funkar även till detta.

Permalänk

KOSS gör bra lurar, senheiser fungerar ju bra de med.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

under 2000 spänn ska du köpa Sennheiser hd ???
koster ca 600 bagare å är välkända referenslurar

Permalänk
Medlem

Samtliga Sennhesier jag testat har spelat tämligen livlöst och tråkigt. Ingen karaktär. Detta är ju dock en fråga om tycke och smak men än hur bra luren är rent tekniskt.
Sennheisers lurar tenderar avv vara lite svårdrivna åxå, men det finns kanske undantag?

Permalänk

Cosonic är bäst

Permalänk
Medlem

HP890 är billiga och förvånandsvärt bra. Köpte ett par sådana för att ha temporärt och blev så nöjd med ljudet att dom inte ersatts ännu.

Permalänk
Hedersmedlem

HP890. Vi är många här på forumet som är mycket nöjda med de lurarna, så testa dem först iaf, innan du köper något annat. De finns att få tag på för ca 600:-

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Philips HP890 är kanon. Är inte annat än jäkligt nöjd med dom.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag har Philips HP800. Helt klart de bästa lurarna jag provat. Funkar bra för inspelning också.

Visa signatur

abit nf7-s rev 2, amd athlon xp 2800+ barton, 2x256 twinmos pc3200, connect3d radeon 9800 pro

Permalänk
Medlem

Philips HP890 är superbra. Och sköna är dom också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Samtliga Sennhesier jag testat har spelat tämligen livlöst och tråkigt. Ingen karaktär. Detta är ju dock en fråga om tycke och smak men än hur bra luren är rent tekniskt.
Sennheisers lurar tenderar avv vara lite svårdrivna åxå, men det finns kanske undantag?

klart det finns undantag! jag har ett par gamla HD414SL som är ganska lättdrivna, låter riktigt bra och är dessutom hur sköna som helst...

Permalänk
Medlem

Cosonic CD-850 ??

Kostar mellan 150-300:- beroende på butik.. Låt er inte luras av priset, dem är GRYMMA!!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina Philips HP-890 de hittar du nog absolut billigast på POWER för 595kr (butikspris).

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Orkar ett ljudkort driva "890" acceptabelt? Måste köpa dessa känner jag.

Permalänk

Philips SBC HS900 är både bra och billiga.

Permalänk
Inaktiv

koss the plugg 400:- löp inte dom!!!! dom suger!

Permalänk

Åter lite propaganda för hp-890, dem är grymt sköna och låter väldigt bra för det priset:)