Permalänk
Medlem

asp hjälp

jag har börjat göra en sida med en medlemsfunktion, som ett enklare community ungefär. när man ska bli medlem och har fyllt i alla uppgifter så kommer följande medelande:

Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x558 Thread 0x158 DBC 0x1548384 Jet'.

det betyder ju att det e ngt fel med koden där det står vilken databas den ska ansluta till men jag har kollat koden och där ser allt rätt ut.

e dt ngt fel på mitt IIS eller vad är felet?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Att visa lite kod hade kanske underlättat

Permalänk
Medlem

på den raden som e fel så ser koden ut såhär:

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("members.mdb")

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Antagligen så är det fel sökväg till databasen. Eller så har du inte skrivrättigheter på databasen.

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("dinsida.se/members.mdb")
i slutet ska dinsida.se stå, iaf på b-one´s server

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk

B-one har Linux burkar .. du kan itne använda en MDB då!! bara så WRC vet...

det är troligtvis fel inställt i IIS'n. för det är inte fel på din koppling

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josefsson
B-one har Linux burkar .. du kan itne använda en MDB då!! bara så WRC vet...

det är troligtvis fel inställt i IIS'n. för det är inte fel på din koppling

ok. vad ska jag ställa in för ngt??

Visa signatur
Permalänk

Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("members.mdb")

Testa den, har ingen aning om det gör nån skillnad, men du kan ju testa

Visa signatur

Jasså det säger du...

Permalänk
Medlem

B-one stödjer inte ms access tyvärr. Du blir tvungen att använda dig utav MySQL istället.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com