Vilse i DVDbrännar-djungeln!

Permalänk

Vilse i DVDbrännar-djungeln!

Hej freaks and geeks!

Jag har nu tänkt införskaffa en DVD-brännare för max 1500 :-

Eftersom jag är obotlig newbe så får ni nu hjälpa mig.

Pioneer har jag hört har någon minidata i brännaren som gör att man från pioneers hemsida kan ladda hem uppdateringar till brännaren som gör att den fixar tex så att man kan bränna nya skivor på marknaden etc. ?!

Jag har också blivit rekomenderad en NEC MultiSpin ND-1300A - Diskdrev - DVD±RW - intern - 5.25´ - IDE.

Jag söker därför en guide som kan guida mig ur denna djungel!

Tack på förhand.

/ Oscar

Visa signatur

STAY DISCO!

Permalänk
Medlem

Jag har en pioneer 105 (a05) som jag är jättenöjd med,
dock så var det inte allt för längesedan jag köpte den för 2.500kr!!

www.dvdmannen.se har den nyare modellen som stödjer både plus och minus
formatet för 1495 kr......

....jag som tyckte jag fick min billigt!

Skulle jag köpa en brännare igen så skulle jag välja pioneer.

Visa signatur

-=>sQueLch<=-

Permalänk

Okej, danke!

Finns det mindre bra och bättre Dvdskivor? Vad ska man tänka på när man köper såna, och hur vet man vad som stöjder vad?

Visa signatur

STAY DISCO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av squelch
Jag har en pioneer 105 (a05) som jag är jättenöjd med,
dock så var det inte allt för längesedan jag köpte den för 2.500kr!!

www.dvdmannen.se har den nyare modellen som stödjer både plus och minus
formatet för 1495 kr......

....jag som tyckte jag fick min billigt!

Skulle jag köpa en brännare igen så skulle jag välja pioneer.

pioneer 106 (a06) sälj för 1162r hos http://www.itbutikken.dk och för ca 1300kr hos http://www.shg.biz

Permalänk
Medlem

Fick min LG 4040b igår och den funkar utmärkt. Typ 1500:- på komplett. Den klarar alla standarder och de flesta skivor, och har fått ganska mycket beröm både här och på andra ställen. Kan dessutom bränna vanliga skivor i 24x om man nu tänder på sånt...

Permalänk

Lite-On LDW-811S verkar ganska trevlig annars, kostar ca 1500kr och bränner +R i 8X, -R i 4X och CD-R i 40X.

Permalänk
Medlem

Glöm inte NEC ND-1300A, ca 1200 på datorbutiken.com och bränner alla format du kan hitta (förrutom DVD-RAM). Fick min för två veckor sedan. Uppgradera bara till den senaste firmwaren (busenkelt med ett windowsprogram som sköter allting själv) så funkar den kanon, bara att rekommendera!

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem

Själv står jag över det här med DVD tv.

Varför?

Jamen va' f*n, diskar kostar mellan 8-10 spänn/gigg och kan återskrivas betydligt fler ggr än DVD-RW skivor och är dessutom ett par hundra ggr snabbare.

Möjligen skaffar jag en såndär ny om nåt år som bränner 10TB per skiva.

Om ett år kommer det 700GB diskar vilket får dagens DVD att betraktas som disketter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Själv står jag över det här med DVD tv.

Varför?

Jamen va' f*n, diskar kostar mellan 8-10 spänn/gigg och kan återskrivas betydligt fler ggr än DVD-RW skivor och är dessutom ett par hundra ggr snabbare.

Möjligen skaffar jag en såndär ny om nåt år som bränner 10TB per skiva.

Om ett år kommer det 700GB diskar vilket får dagens DVD att betraktas som disketter.

Väntar du 2 år så kanske det finns 700 TB diskar & om du fryser ner dig i 100 år så kanske det finns oändligt stora diskar .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhatCat
Glöm inte NEC ND-1300A, ca 1200 på datorbutiken.com och bränner alla format du kan hitta (förrutom DVD-RAM). Fick min för två veckor sedan. Uppgradera bara till den senaste firmwaren (busenkelt med ett windowsprogram som sköter allting själv) så funkar den kanon, bara att rekommendera!

Firmware? Det är mumbojumbo för mig

Visa signatur

STAY DISCO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarfiore
Firmware? Det är mumbojumbo för mig

Låter svårare än det är. Du laddar ner ett litet program från tillverkarens hemsida och kör det, oftast räcker det med en knapptryckning och omstart. Precis som vilken uppdatering som helst.

Permalänk

Okej, tackar! Låter smidigt.

Visa signatur

STAY DISCO!