Permalänk
Medlem

hmmm... jag köpte en Sony (dru 500) DVD + - brännare för ca 8 månader sen nu... för 4600 kr.... (letade/ringde till över 20 data butiker innan jag hittade en som hade den...lol) va dock väldigt dyr men eftersom att jag redigerar mycket filmer så var jag tvungen att ha en DVD brännare... och eftersom att man inte vet vilket format som kommer att "vinna" kampen så kändes det olustigt att köpa en som bara fixade det ena formatet.

till poängen...

sedan dess så har jag inte misslyckats med EN ENDA BRÄNNING! inga fel... inga oläsliga skivor ingenting... har haft både skivor av märket PRO, Fujifilm, Maxell, White Label och princo...

Så jag kan bara rekomendera att lägga ut lite mer pengar och få en "riktig" brännare... dock har jag ingenting emot Lite On... dom gör bra cd-brännare... men jag tror inte att dom har hängt med riktigt till DVD.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Firmwareuppgradering är i allra högsta grad modifiering av EEPROM:en i brännaren.

Förövrigt notera:

Ni får gärna diskutera firmwareuppgraderingar men inte hur man uppgraderar den här specifika brännaren från Lite-On så den får stöd för DVD+

Kan CD-freaks råka i problem kan vi det också.

Ska ni börja moderera alla inlägg som handlar om hur man moddar Nvidia-kort till Quadro och Radeon-korten till pro version oxå?

Börjar inte allt bli lite hysteriskt?

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Ska ni börja moderera alla inlägg som handlar om hur man moddar Nvidia-kort till Quadro och Radeon-korten till pro version oxå?

Börjar inte allt bli lite hysteriskt?

Lite-On/mediatek have only paid + format licensing fees for this writer so it should not be upgraded to also support the - format. This is somewhat illegal and both Lite-On/mediatek and us(cdfreaks) may get in problems if we convert our drives or discuss the converting of these drives.

Det här är olagligt. Att modifiera ett grafikkort är vad jag vet inte det.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jamen... Vi diskuterar ju LDW-411S nya firmware som är ett officiellt från Lite-On med stöd för fler media bland annat.

Permalänk
Medlem

Ett viktigt påpekande är att gå från 411 till 811 verkligen inte är samma sak som att gå från 401 till 411. Det senare fallet involverar tydligen licensavgifter för dvd-r/rw, det förstnämda är egentligen bara en överklockning av dvd-enheten. Något som alltid har gjorts med produkter från LiteOn (och andra) och som egentligen inte avviker från överklockning av en processor.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag