Permalänk
Medlem

akoTV!

Ville bara tipsa om akoTV, ett program som håller koll på vad som är på TV. Har stöd för ungefär 90 kanaler och kan påminna om program som snart börjar.

http://akke.xil.us/akotv

Det är för närvarande beta, men jag och några till har använt det ett par dagar utan att det orsakat några problem, så var ej rädd för att testa

Kommentarer, förslag och felrapporter mottages gärna.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Är det du som gjort det?

Visa signatur

Ehhh...
...öhhhh

Permalänk
Medlem

Japp

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Funkade ju fint, men det är lite jobbigt att få översikt över en av kanalerna om man har valt en massa kanaler. Borde gå att dubbelklicka på en kanal för att få dagens prg på just den kanalen t.ex.
Eller att den sorterar om listan när man trycker på "channel"

Permalänk
Medlem

Hum, hur får man tillbaka första listan efter att ha sökt på ett program? Desutom är det jobbigt att alla program som man förvalt försvinner om man råkar stänga programmet

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

luni, bra idé, det ska jag implementera.

isch, ursprungliga listan får du tillbaka genom att klicka på Refresh. Jag vet, jävligt dålig placering på den knappen.. får väl luska ut något smartare innan akoTV lämnar betastadiet. Det där med att markerade program försvinner gäller bara "temporära favoriter", program som är grönmarkerade... Dvs inte de favoriter (blåmarkerade) som du lagt in genom Change-settings sidan. Jag kanske ska implementera så att även de temporära favoriterna sparas då man stänger ner programmet.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

ser fint ut, en fundering bara, vars tar du all data om programmen ifrån?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
ser fint ut, en fundering bara, vars tar du all data om programmen ifrån?

www.tvprogrammet.nu skulle jag tippa på... det är iaf dit anslutningen går!

Edit: Nice program förresten..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har lagt upp en ny version. Nu kan man sortera kolumnerna

http://akke.xil.us/akotv

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk

Riktigt trevligt!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

mycket bra program!

ett önskemål är att när man sorterar efter tid, så skall de kanalerna som har program som börjar samtidigt sorteras alfabetiskt

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Önskemål:

Ett alternativ i settings att bara söka efter program i markerade kanaler.

Där man kan ställa in att den ska hämta listor för flera dagar i förväg borde det stå att den max kan hämta 7dagar frammåt, skriver man 8+ så ändrar den det till 0.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
Önskemål:

Ett alternativ i settings att bara söka efter program i markerade kanaler.

Där man kan ställa in att den ska hämta listor för flera dagar i förväg borde det stå att den max kan hämta 7dagar frammåt, skriver man 8+ så ändrar den det till 0.

Det första ska jag fixa. Angående det andra så står det faktiskt 0-7 i readme.txt

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Det första ska jag fixa. Angående det andra så står det faktiskt 0-7 i readme.txt

Ok, det missade jag, men det skulle ändå vara bra att skriva in det även i programmet.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

programmet hämtar inte hem tv-tablåerna längre, vet inte om det är programmet det är fel på eller servern som den hämtar tablåerna från, kan du kolla upp det

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Har du inte lärt dig att kolla efter nya versioner? Fixade det där problemet häromdagen.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Har du inte lärt dig att kolla efter nya versioner? Fixade det där problemet häromdagen.

nej jag är lite slö på den fronten
jag borde skärpa mig..
men vad var felet egentligen?

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Drar upp den här tråden igen för att meddela att jag släppt akoTV v1.12. Har ändrat en hel del under skalet och bytt källa för tv-tablåer eftersom den föregående var alldeles för opålitlig. akoTV har nu stöd för 111 kanaler. Ladda hem, testa och kom gärna med förslag.

http://akke.xil.us/akotv

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Det bara hänger sig efter 10% när jag updaterar

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."