Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Datorn startar inte!!

Tjenare, min dator vägrar att starta. Det började med att jag skulle byta ljudkort. Nar jag satte i kortet i pci-platsen så sätter grafikkortsfläkten igång. Då märker jag att strömkabeln fortfarande satt i vägguttaget =( När jag sedan skulle starta datorn så är det bara grafikkortsfläkten som sätter igång, datorn är stendöd. Direkt när jag sätter i strömkabeln i vägguttaget så sätter grafikkortsfläkten igång utan att jag trycker på on-knappen. Moderkortet får iaf ström, det märker jag ju genom att grafikkortsfläkten startar, cd-romen lyser och att det lyser en röd lampa på moderkortet. Men det är oxå allt som händer. Någon som kan ha en aning om vad som är problemet??

EDIT: Har kollat och det var inte el-aggregatet som krånglade. Utan det måste helt enkelt vara moderkortet lr ngt annat som krånglar =( Inga tips??

Permalänk
Medlem

plocka ur ljudkortet och grafikkortet, sedan provar du att reseta biosen.
sätt sedan tillbaks grafikkorten och prova att starta datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macc
plocka ur ljudkortet och grafikkortet, sedan provar du att reseta biosen.
sätt sedan tillbaks grafikkorten och prova att starta datorn.

Jag drog ur batteriet i 5-10 sekunder. Men det hjälpte inte! Ingen som vet ngt annat som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Prova att rycka ur kabeln ur nätagget i 1 minut nåt sånt. Tryck på On-knappen när kabeln är ut några gånger också. Sen petar du in kabeln igen och försöker på nytt. Min har nämligen krånglat på precis det sättet nån gång faktiskt.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!