Permalänk
Medlem

Luftkylning modell jetmotor

Jag har nu beställt
1st Aeorocool DP-102
2st Delta 80mm 10.6 W (80CFM)
1 st Titan Aluminium Chassifläkt
1 st Antec P-1 P160 låda mked 120mm fläkt
I detta skall mitt ASUS A7N8X-X med en 2500+ Barton och en ADATA BH-5 modul sitta

Jag är medveten om att den kommer att överrösta en Rolls Royce Olympus gasturbin men någon som har en idé om hur högt jag bör kunna klocka stabilt?
Skaffat nya bose-hörlurar som stänger ute omgivningens ljud skitbra, annars bör min Pioneer anläggning med lite ösig msuik kunna överrösta dem
Någon som har några förslag på en brutal lyftkylning för Geforce4 kort? den får gärna vara högljud

(jag vill ha en dator som låter som en V8 )

Visa signatur

Antec P-One P160 | Cheiftech 360W | Abit NF7S-2.0 | AMD XP-M 2400+ | 2x 256mb ADATA PC3200 Winbond BH-5 | Sp-97 (Vantec Thermalflow) | Leadtek GeForce 4 Ti4400 | Pioneer 5.1 THX (ext. förstärkare) | Intellimouse 3.0 + Logitech SE Keyboard | WDD S-ATA 40GB, Samsung S-ATA 160 Gb| P95 Stable

Permalänk
Avstängd

Ta vilken fläkt som helst och "råka" tappa den i golvet ett par gånger och sätt in den i datorn... låter den inte då så vet jag inte vad man kan göra

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ta en fläkt och klipp av ett av bladen, då jävlar kommer det att låta. Gör det helst på en Papst 120mm 230v metallfläkt för då kommer datorn att vandra runt på golvet av vibbrationerna.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

haha, låter bra, man jag ahde mer tänkt o köpa fetaste lyftkylningen o bara titta på flöde etc, inte ljudnivå, man får ju lida lite, hade inte tänkt att endast skapa oljud

Visa signatur

Antec P-One P160 | Cheiftech 360W | Abit NF7S-2.0 | AMD XP-M 2400+ | 2x 256mb ADATA PC3200 Winbond BH-5 | Sp-97 (Vantec Thermalflow) | Leadtek GeForce 4 Ti4400 | Pioneer 5.1 THX (ext. förstärkare) | Intellimouse 3.0 + Logitech SE Keyboard | WDD S-ATA 40GB, Samsung S-ATA 160 Gb| P95 Stable

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAkko
haha, låter bra, man jag ahde mer tänkt o köpa fetaste lyftkylningen o bara titta på flöde etc, inte ljudnivå, man får ju lida lite, hade inte tänkt att endast skapa oljud

Ok, då kan jag nog inte hjälpa dig :rolleyes:.
Nej men du kan ju byta ut 120mm fläkten mot en sunon extreme output eller leta rätt på en sån fläkt som jag snackade om (metallfläkten) och köra på den. Om du får tag på en sån använd för guds skull ordentliga galler på båda sidorna då den inte är en sån där mesfläkt som stannar bara för att man trycker in ett finger i den ;). Köttkvarn är ett annat ord för den, man kan få en uppfattning om det när man blåser igång fläkten och vikten av bladen får den att snurra typ 4-5 ggr längra tid än dom där sillmjölkena i plast!

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Avstängd

Okej, då kan du slänga in en vanligt bordsfläkt eller trumfläkt på 230V

Lite länkar, första är tyvärr tyst men 40Liter i sekunden!! har en själv men inte installerat än... tystare än någon dator fläkt annars, bara att slänga i ett par så att det börjar låta..

Länkarna då : http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q535q538q519&ic=N&sw=317...
& = http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q535q538q519&ic=N&sw=317...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

köp 5 st vantec tornada ala 58db (110CFM!!!!) och andvänd dom som chassiefläktar. sedan sätter du en slk 957u på cpun, med en tornado på den med...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

watteee
1. Orka ha råd med det.
2. ORKA MED SÅ MYCKET LJUD.
E du typ the ear reaper from hell?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
watteee
1. Orka ha råd med det.
2. ORKA MED SÅ MYCKET LJUD.
E du typ the ear reaper from hell?

=P hehe det är inte SÅ farligt med oljud själv har jag en cpu fläkt som ligger på 48dB och sja få ett nytt chassi med tre extra fläktar så den kommer att låta en massa =D

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Har en yeon yang cube, 8 st 92 mm extreme output från sunon... Alaphasink på prollen, har ett par gamla lurar som gör att jag inte hör telefonen.

Visa signatur

Fire walk away from me!

Permalänk
Medlem

köp den där ventilations fläkten på classe, 40 Liter i sekunden borde ju kyla ganska bra

Permalänk
Medlem

Ehhh.. vem vill ha oljud?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

Kul att se nån som vill ha oljud då hehe. Rätt ovanligt haha.
Delta fläktarna är ju en väldigt bra början i alla fall haha.
Om nu info:n för denna fläkt skulle stämma så är den ju jäkligt bra i alla fall:
http://www.icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=752

Grymt luftflöde och rätt låg nivå för den prestandan.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
köp den där ventilations fläkten på classe, 40 Liter i sekunden borde ju kyla ganska bra

Det är snäppet mer än en delta 13w.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haventon
Har en yeon yang cube, 8 st 92 mm extreme output från sunon... Alaphasink på prollen, har ett par gamla lurar som gör att jag inte hör telefonen.

bild?

Permalänk
Medlem

själv orkar ja knappt med 29dB

Permalänk
Medlem

Och jag orkar inte med Chieftechs Nätaggregatsfläkt.. Någon som vet hur många dB den är på.? MÅSTE köpa ny.. dånar som jag vet inte vad

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnieB
Och jag orkar inte med Chieftechs Nätaggregatsfläkt.. Någon som vet hur många dB den är på.? MÅSTE köpa ny.. dånar som jag vet inte vad

OT

JohnieB .. maila till min swec mail..

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Ta en fläkt och klipp av ett av bladen, då jävlar kommer det att låta. Gör det helst på en Papst 120mm 230v metallfläkt för då kommer datorn att vandra runt på golvet av vibbrationerna.

Är nog inte så bra för hårdiskarna.... ett helvete å sätta in en skiva om man måste jaga datorn i hela rummet....l

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Ehhh.. vem vill ha oljud?

man vänjer sig.

tidsnog!

Permalänk
Medlem

MAkko vart skaffar du delta fläktarna ifrån? eller har du dom från tidigare eftersom dom är typ slutsålda överallt...

Visa signatur

;)