Vilken kombination är bäst???

Permalänk

Vilken kombination är bäst???

Hej på er alla !!

Funderar på att skaffa min första DVD brännare, och NEJ.... jag ska inte fråga vilken som är bäst... men däremot vilken kombination av brännare/läsare som jag ska satsa på.

Jag har idag en LiteOn CD-RW 52X brännare, och en LiteOn DVD 16X läsare i min burk. Frågan är nu, om jag inte vill ha fler enheter än två, vad ska jag välja? Kan DVD brännarna idag bränna alla de format som krävs även för att göra personliga backups av mina spel, program och audio-CD, d.v.s. kan jag byta ut CD-RW:n mot en DVD brännare, eller ska jag satsa på att kasta ut DVD läsaren....? Jag lutar själv åt det senare, det borde ju va den bästa lösningen, eller......

Vad säger ni..... lite andra åsikter här hade uppskattats

T-stone

Visa signatur

Ska det verkligen fräsa och ryka om kylpastan sådär? :D
...............................................................................

Permalänk
Medlem

DVD'n kan du ge till mig....är ju det enda som redan finns på DVD-bränanren och som är onödigt... CDRW'n bränner ju säkert iallfall snabbare CDR än DVD-brännaren t.ex, därmed en fördel.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

tycker också du ska skrota dvd-läsaren

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Är du smart byter du DVD läsaren mot en DVD brännare. Och sjävlklart ska du välja en +/- DVD brännare.

Visa signatur

MSI K8N Neo2AMD AMD64 S939 3500+@2277MHz (207*11)NewCastle 512MB Ram 360GB HDD Radeon X700 256MB Plextor CDRW 40/12/40 WinXP Pro Swe