Permalänk
Medlem

Datorn bara stängs av !

jag börjar bli måttligt less nu hehe.. jag har precis köpt en ny dator o den funkar kanon.. förutom en enda sak.. efter ett tag då man har haft den igång.. så stänger den av sig helt plötsligt o låter som en liten polis bil.. o den fortsätter o låta ända tills man stänger av strömmen till datorn.. skit mysko.. så ja undrar om nån här vet vad det kan bero på.. jag har kollat så det är inte så att den blir överhettad osv.. ! Tacksam för hjälp !

Permalänk
Medlem

Polisbilens återkomst

Ja det låter som en trevlig dator. Nä men var låter det taskiga pipandet ifrån?? Kan det vara från den fula lilla högtalaren i datorn eller??

Visa signatur

Ond bad guy

Permalänk
Medlem

Vad har du för delar?

Visa signatur

NF7-S v2.0 :: Barton 2500+ @ 200x11 :: 2x256 Twinmos Winbond PC3200 :: Powercolor Radeon 9800 Pro @ 405/358 ::

Permalänk
Medlem

Datorn bara stängs av !

Ja de e från den fula lilla högtalaren.. men jag fattar inte.. allt är som de ska o skiten börjar tjuta sen stängs den av.. osså måste man stänga av huvudströmmen o dra igång han igen.. då vill han funka .. jävla rappel.. de e en athlon xp2600+ med ett abit kv7 moderkort och 512drr twinmos med ett radeon 9600xt osv osv.. !

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är med kv7, men det kanske har någon fuktion som säger åt processorn att slå på en varningssignal och sedan stänga ner datorn vid en viss temperatur. mitt an7 har det i bios iaf. om det finns på ditt kort så kanske den är felinställd och går av vid en alldeles för låg temperatur?
leta runt efter nåt sånt.

och vad ligger cpu på för temp förresten?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

jadu.. har inget med tempen att göra.. I guess.. ! för den ligger på 50 grader !

Permalänk
Medlem

jag har haft samma problem som du. Men sen ja skaffa vattenkylning så har det funkat bra. Vet inte vad det beror på.

Visa signatur

Levicom 350W Dual Fan Abit KV7 Amd Athlon XP 2800+@3200+ Vatten Twinmos 512mb ddr pc3200 Sparkle Geforce FX5900 500/930 160 gb hd Logitech MX500

Permalänk
Medlem

Har du räknat hur många pip det är? Det brukar ju vara tex 4 st som följs av lite tystnad för att sedan pipa 4 gånger igen osv, osv. Kolla i moderkortsmanualen under BIOS Beep Codes så kan du se vad x-antal pip betyder.

/Roger

Permalänk
Medlem

Polisbil!

Om det låter som en polisbil ifrån datorns inbyggda högtalare, är det med stor sannolikhet för dålig kylning på proppen.

Jag har haft ett Abitkort som lät likadant, då behövdes bättre fläkt till proppen, samt en bios uppgradering då tröskelvärdena var för tajt satta i gamla biosen.

/Nagy Man

Permalänk
Medlem

bara nyfiken... vad har du för nätagg?